tegenvallend geluid m3
tegenvallend geluid m3
Hallo m3 eigenaren,
Na het bezit van 4 eerdere "reien sechs" BMW's, staat dan eindelijk de ultieme 6 cilinder in lijn M3 op de oprit. Maar valt dat geluid even tegen...... Het lijkt wel of de einddemper met bierblikjes is gevuld, zo'n klepperend geluid krijg je als flink gas geeft. Of dat de uitlaat direct op de bodemplaat is geschroeft en daar tegenaan begint te trillen en te rammelen. Wie weet wat?
Na het bezit van 4 eerdere "reien sechs" BMW's, staat dan eindelijk de ultieme 6 cilinder in lijn M3 op de oprit. Maar valt dat geluid even tegen...... Het lijkt wel of de einddemper met bierblikjes is gevuld, zo'n klepperend geluid krijg je als flink gas geeft. Of dat de uitlaat direct op de bodemplaat is geschroeft en daar tegenaan begint te trillen en te rammelen. Wie weet wat?
Re: tegenvallend geluid m3
Dat is HET M3 geluid!
Je hebt dus een M3 gekocht zonder eerst maar eens te zien en te horen hoe zo een ding klinkt
Maargoed wen er maar aan want dit hoort zo, of je moet andere pijpen kopen.
Maargoed wen er maar aan want dit hoort zo, of je moet andere pijpen kopen.
Het is te verhelpen met een anti rasp pijp, maar wat Daniel zegt.... Dit is HET geluid
3de symphonie van bmweethoven komt eruit man :>
M3 kopen en niet weten wat voor geluid eruit komt.... wen er maar aan, want dit is inderdaad wat de anderen ook zeggen; HET M3 geluid...
and i love itDaniël schreef:Dat is HET M3 geluid!
lijkt me inderdaad niks raars aan de hand hier..
miss kun je een filmpje posten met geluid?
Dat is inderdaad het typische 3 geluid. Ik vind het zelf persoonlijk ook wat schel klinken. Ik hoor liever mijn 330i. (h)
Zeker weten dat dit het gewone m3 geluid is, is juist machtig mooi als je het gas open trekt.
Dit is een auto die schreeuwt om aandacht en dat hoor je dus ook, het echte race geluid voor een echte auto.
geniet ervan,
groetjes joyce
Dit is een auto die schreeuwt om aandacht en dat hoor je dus ook, het echte race geluid voor een echte auto.
geniet ervan,
groetjes joyce
Hi, ik heb zelf ook een M3 en ben het wel met je eens, heb zelfs mijn orginele einddemper laten vervangen voor een nieuwe orginele M3 einddemper omdat vooral bij een koude start het geluid id als rammelende bierblikjes klonk. Ik dacht eerst dat er een tussenschotje los zat maar dit schijnt id het ware M3 geluid te zijn. Het wordt wel een stuk beter naarmate de auto warm is gereden maar het klinkt toch echt een beetje goedkoop iedere keer wanneer ik bij een koude start wegrijd, past niet bij zo'n auto van bijna 100k. Het is niet voor niets dat de meeste M3 bezitters er al snel een Eisenmann of andere eindemper onderzetten voor een wat luider en/of zwaarder en dieper geluid. Mijn vorige BMW, een 330 coupe automaat klonk vele malen beter en agressiever, die 6 cylinder brulde gewoon bij iets gas geven en was stationair ook duidelijk aanwezig in tegenstelling tot de M3. Ben nu zelf ook opzoek naar een Eisenmann maar is nieuw wel heel erg prijzig he? (|
PS Het ware M3 geluid klinkt gewoon blikkerig en schel met een felle snerp boven de 4000rpm en daar hou je van of niet
PS Het ware M3 geluid klinkt gewoon blikkerig en schel met een felle snerp boven de 4000rpm en daar hou je van of niet
Die koude start heb je 100% gelijk in, daar schaam ik me ook dood voor haha.
Maar dat is na 200m weg bij mij dat geluid.
Maar dat is na 200m weg bij mij dat geluid.
Klopt Mike, is id maar fftjes.
Dat geluid om je voor te schamen bij een koude start is me nog nooit opgevallen. Vreemd! Maar verder is het hier beschreven geluid inderdaad gewoon typisch M3. Ik heb mijn M3 nu 7 maanden en moet zeggen dat ik het steeds meer ga waarderen. Eerst vond ik het geluid tegenvallen, maar nu ben ik er al aan gewend. Vind het zelfs wel wat hebben!!
Heb zelf ook nog een 325i uit '92: klinkt zijdezacht maar verwachtingsvol bij lagere toeren en veranderd bij meer toeren in dat typische BMW "6-cilinder in lijn" geluid; super egaal (niet zo'n brobbelig v8 gerochel), huilerig, wat uitnodigd om nog meer gas te geven. De M3 is bruut en compromisloos. Maar zoals cougar ook schreef; ik ga het geluid ook steeds meer waarderenmarKman schreef:Hi, ik heb zelf ook een M3 en ben het wel met je eens, heb zelfs mijn orginele einddemper laten vervangen voor een nieuwe orginele M3 einddemper omdat vooral bij een koude start het geluid id als rammelende bierblikjes klonk. Ik dacht eerst dat er een tussenschotje los zat maar dit schijnt id het ware M3 geluid te zijn. Het wordt wel een stuk beter naarmate de auto warm is gereden maar het klinkt toch echt een beetje goedkoop iedere keer wanneer ik bij een koude start wegrijd, past niet bij zo'n auto van bijna 100k. Het is niet voor niets dat de meeste M3 bezitters er al snel een Eisenmann of andere eindemper onderzetten voor een wat luider en/of zwaarder en dieper geluid. Mijn vorige BMW, een 330 coupe automaat klonk vele malen beter en agressiever, die 6 cylinder brulde gewoon bij iets gas geven en was stationair ook duidelijk aanwezig in tegenstelling tot de M3. Ben nu zelf ook opzoek naar een Eisenmann maar is nieuw wel heel erg prijzig he? (|
Hmm.. ruilen met het geluid van mijn 323?tegenvallend geluid m3
Het geluid van de ///m Is zo super vet!