Vervangen van een Xenon lampje
Vervangen van een Xenon lampje
Het kan gebeuren dat een Xenon lampje de geest geeft, of dat je gewoon een andere kleur wilt. Dan kun je naar de dealer gaan en versteld staan van de prijs die ze er voor vragen. Uiteraard kun je het net zo goed zelf doen.
Wat ben je nodig?
Een D2S Xenon lampje (of eigenlijk beter 2)
Een torckx schroevendraaier
Een kwartiertje tijd
Wat moet je doen?
De sitting ring, waar ze het over hebben, is dat geval waar de Torckx schroefjes in zitten.
Succes!
Wat ben je nodig?
Een D2S Xenon lampje (of eigenlijk beter 2)
Een torckx schroevendraaier
Een kwartiertje tijd
Wat moet je doen?
De sitting ring, waar ze het over hebben, is dat geval waar de Torckx schroefjes in zitten.
Succes!
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Re: Vervangen van een Xenon lampje
Als het niet meteen erg blauw hoeft te zijn (blauw geeft minder zicht bij regen) dan is de Philips Colourmatch een hele goede vervanger van de originele Xenon lamp.
Veel meer licht van ongeveer (tikje witter) dezelfde kleur en ook bij regen weer zicht. Die van mij waren 7 jaar oud en na vervanging merkte ik een flink verschil. Voordien baalde ik altijd als ik ingehaald werd in het donker want die anderen hadden heel veel meer licht dan ik. Nu niet meer
Veel meer licht van ongeveer (tikje witter) dezelfde kleur en ook bij regen weer zicht. Die van mij waren 7 jaar oud en na vervanging merkte ik een flink verschil. Voordien baalde ik altijd als ik ingehaald werd in het donker want die anderen hadden heel veel meer licht dan ik. Nu niet meer
In Tsjechië, ja, ja, internet, twee D2S Philips lampjes gekocht, een jaar geleden, voor EUR25...... Zitten na twee jaar nog steeds zonder problemen te branden... :-)
OEM M5 is enough.... lovely!
Philips colour match rocks!! bij mij zitten ze er na 7 jaar er nog steeds in!!BMtouring schreef:Als het niet meteen erg blauw hoeft te zijn (blauw geeft minder zicht bij regen) dan is de Philips Colourmatch een hele goede vervanger van de originele Xenon lamp.
bij de e46 heb je geen torx nodig, alles zit gewoon vastgeklikt.
Heb zelf een e39 uit 2002 (facelift, maar geen fabriek af xenon). Nu heb ik zelf xenon ingebouwd, maar vroeg mij nu af of ik een D2S lamp kan inbouwen met zo'n verloopstekker van het 'kastje' naar de xenonlamp? Of past de lamp niet in de standaard fitting?
Graag jullie reactie.
Graag jullie reactie.
Heeft niemand het antwoord op mijn vraag?
volgens mij moet je dan een adapter gebruiken
http://www.alibaba.com/product-gs/35919 ... _bulb.html
http://www.alibaba.com/product-gs/35919 ... _bulb.html
Klopt, die heb ik momenteel ingebouwd zitten bij de aftermarket xenon. Maar een originele xenon (DS2 oid) heeft een andere fitting/aansluiting op de lamp. Zijn hier toevallig ook hier adapters voor? Ik heb ze helaas nog niet kunnen vinden op internet.
Andere mogelijke oplossingen zijn ook welkom!
Ik hoor het wel.
Andere mogelijke oplossingen zijn ook welkom!
Ik hoor het wel.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, DuKeZ.