e46 koppakking probleem.
e46 koppakking probleem.
heb probleem, een zware denk ik, ben net van antwerpen gekomen, op e17 begon lampje van koelvloeistof te branden,
na paar km verder, was bijna tuis begon ik te voelen dat mijn verwarming koude lucht gaf, vond al raar
parkeer voor de garage om poort open te doen, zie ineens kei veel rook onder mijn motorkap te komen plus mijn uitlaat begon precies te haperen.
dus effkes mijn auto in garage gestoken met motorkap open,
na een tijdje was rook verminder
en rook kwam tussen motor en tussenwand van cabin en meer naar bestuurder kant,
en zag ook wat watersporen op bodenplaat,
zou iemand mij willen zeggen wat het zou zijn? en waar het zich ergens bevind?
moet zo snel mogelijk, want zit dan zonder vervoer, al geluk dat het voor mijn garage gebeurt was,
alle info zal zeker welkom zijn
ondertussen
heb al bodemplaat losgewezen, en tis eigenlijk wat aan de versnellingsbak nat
zal direct foto's gaan maken en posten,
waterpomp, hoe kan dat die kapot gaat? en waar bevind hij zich ongeveer?
heb water bij gekapt, was ook niet veel denk rond half liter denk ik, wagen gestart, laten draaien en niets aan , miss kijk ik op verkeerde onderdeel?
na paar km verder, was bijna tuis begon ik te voelen dat mijn verwarming koude lucht gaf, vond al raar
parkeer voor de garage om poort open te doen, zie ineens kei veel rook onder mijn motorkap te komen plus mijn uitlaat begon precies te haperen.
dus effkes mijn auto in garage gestoken met motorkap open,
na een tijdje was rook verminder
en rook kwam tussen motor en tussenwand van cabin en meer naar bestuurder kant,
en zag ook wat watersporen op bodenplaat,
zou iemand mij willen zeggen wat het zou zijn? en waar het zich ergens bevind?
moet zo snel mogelijk, want zit dan zonder vervoer, al geluk dat het voor mijn garage gebeurt was,
alle info zal zeker welkom zijn
ondertussen
heb al bodemplaat losgewezen, en tis eigenlijk wat aan de versnellingsbak nat
zal direct foto's gaan maken en posten,
waterpomp, hoe kan dat die kapot gaat? en waar bevind hij zich ongeveer?
heb water bij gekapt, was ook niet veel denk rond half liter denk ik, wagen gestart, laten draaien en niets aan , miss kijk ik op verkeerde onderdeel?
Laatst gewijzigd door badboy op 26 okt 2009, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW = = = Car For Life
Re: e46 onbekende probleem, dringend!!!!!
in de gaten houden en zorgen dat je koelvloeistof bij je hebt.
Heb je toevallig erg hard gereden?? Het kan gebeuren dat er na het harde rijden bij stilstand dan ineens een drukstootje komt in je koelsysteem vanwege de warmte. Het overstortje kan dan gewerkt hebben. Als de koelvloeistof dan op hete delen komt dan gaat dat roken.
Het kan dan direct een aanduiding voor een lekke koppakking zijn, nomaal gesproken mag de druk niet zo hoog oplopen in het koelsysteem. De druk is te verklaren door een lek tussen het koelsysteem en een cilinder (hoge druk) waardoor de druk in het koelsysteem ook op kan lopen. Meestal komt dit dan tot uiting na hard rijden en dan plots stilstaan.
De thermostaat zit bij bmw's meestal vooraan. Net achter de radiateur in het blok.
De plaats die jij aangeeft is eerder bij je koelvloeistofvaatje.
Even op onderzoek uit gaan als ik jou was. Het is zo wel erg moeilijk.
Bij een lekke koppakking op de manier zoals ik hierboven uitleg zal je ook te maken krijgen met vloeistof op de zuigers. Dit zal je gaan merken bij het koud starten. De eerste 2x zal de motor moeilijk rond kunnen gaan doordat de vloeistof op de zuiger ligt en door de kleppen naar buiten gedrukt moet worden.
Heb je toevallig erg hard gereden?? Het kan gebeuren dat er na het harde rijden bij stilstand dan ineens een drukstootje komt in je koelsysteem vanwege de warmte. Het overstortje kan dan gewerkt hebben. Als de koelvloeistof dan op hete delen komt dan gaat dat roken.
Het kan dan direct een aanduiding voor een lekke koppakking zijn, nomaal gesproken mag de druk niet zo hoog oplopen in het koelsysteem. De druk is te verklaren door een lek tussen het koelsysteem en een cilinder (hoge druk) waardoor de druk in het koelsysteem ook op kan lopen. Meestal komt dit dan tot uiting na hard rijden en dan plots stilstaan.
De thermostaat zit bij bmw's meestal vooraan. Net achter de radiateur in het blok.
De plaats die jij aangeeft is eerder bij je koelvloeistofvaatje.
Even op onderzoek uit gaan als ik jou was. Het is zo wel erg moeilijk.
Bij een lekke koppakking op de manier zoals ik hierboven uitleg zal je ook te maken krijgen met vloeistof op de zuigers. Dit zal je gaan merken bij het koud starten. De eerste 2x zal de motor moeilijk rond kunnen gaan doordat de vloeistof op de zuiger ligt en door de kleppen naar buiten gedrukt moet worden.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: e46 onbekende probleem, dringend!!!!!
Ik gok net als Fabian, op een kapotte koppakking.
Re: e46 onbekende probleem, dringend!!!!!
Kan ook defecte slang zijn of de plastiek uitgang onder je inlaat
Re: e46 onbekende probleem, dringend!!!!!
Kan ook gewoon zijn dat je radiateur het heeft begeven, ongeveer 300 Euro voor vervanging.
Re: e46 onbekende probleem, dringend!!!!!
ja idd, geef toe, heb snel gereden en woon direct aan autostrade dus ben direct tot stilstaand gekomen.bjornc schreef:Ik gok net als Fabian, op een kapotte koppakking.
koppakking hoe kan je testen dat die kapot is of zien?
ik zal aantal foto's posten, waar nat is
de koppakking wat kost dat eigenlijk? en is het moeilijk om te vervangen?
Laatst gewijzigd door badboy op 23 okt 2009, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW = = = Car For Life
Re: e46 onbekende probleem, dringend!!!!!
De foto's zijn niet zichtbaar.
Re: e46 onbekende probleem, dringend!!!!!
Als het de koppakking is dan wordt het een duur grapje
Re: e46 onbekende probleem, dringend!!!!!
Ik sluit me nergens bij aan, gewoon omdat ik dislecties ben qua auto's. gewoon niet genoeg verstand van.
Wat ik zelf wel een keer heb ervaren was :
Dat ik de koppakking kapot had van mijn werk bus, en je wil niet weten hoeveel witte rook er uit m'n uitlaat kwam.
Kortom.
Veeeeeel sterkte met je auto, maar het is nog nooit zo duister geweest of het werd wel weer ligt.
Wat ik zelf wel een keer heb ervaren was :
Dat ik de koppakking kapot had van mijn werk bus, en je wil niet weten hoeveel witte rook er uit m'n uitlaat kwam.
Kortom.
Veeeeeel sterkte met je auto, maar het is nog nooit zo duister geweest of het werd wel weer ligt.
MISSCHIEN TIJD VOOR EEN NIEUWE!!!!!!!
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html
Re: e46 onbekende probleem, dringend!!!!!
Kijk eens in het koelvloeistof reservoir..als je vloeistof (voor zover je die nog hebt) erg donker is, kan t zijn dat er olie
inzit..--->koppakking..
inzit..--->koppakking..
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: e46 onbekende probleem, dringend!!!!!
heb net auto gestart, ongeveer 5min stond pijltje van motor temp in midden, paar min later stond die bijna in het rood
BMW = = = Car For Life
Re: e46 onbekende probleem, dringend!!!!!
uitlaat doet wel terug normaal en komt zeker geen rook uit
BMW = = = Car For Life
Re: e46 onbekende probleem, dringend!!!!!
Zit er nog wel koelvloeistof in ?
Slaat je fan wel aan ?
Slaat je fan wel aan ?
Re: e46 onbekende probleem, dringend!!!!!
Idd...Als jij zegt dat er geen vloeistof meer inzit..dan loopt je auto 100% warm natuurlijk...Als je termostaat of waterpomp kaput is, dan circuleert t niet, en koelt het niet af..als je fan niet aanslaat, wordt de auto niet meer gekoeld...
Ik had bij mijn E36, dat mijn termostaat kapot was, en mijn auto daardoor warm werd, en als resultaat een kapotte koppakking...
Heb je gemerkt at je auto vaker warm liep?
Ik had bij mijn E36, dat mijn termostaat kapot was, en mijn auto daardoor warm werd, en als resultaat een kapotte koppakking...
Heb je gemerkt at je auto vaker warm liep?
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |