...ik zal mij ook even voorstellen...

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
RoLoo

...ik zal mij ook even voorstellen...

Bericht door RoLoo » 24 okt 2009, 18:41

...zo heel af en toe lees ik hier eens mee, en omdat ik een (voor mij...) dringende vraag heb (zie bij 'algemeen'), is het ook zo netjes om mij dan even aan U voor te stellen...

U mag Ron zeggen, en mijn 1991 E36 320i automaat sedan is mijn eerste BMW automobiel. Voorheen reed ik altijd zakelijk en privé in Volkswagen of Audi producten, vooral ook omdat ik in die branche werkzaam ben.

Echter…, omdat het helaas economisch allemaal wat minder gaat op het moment in Nederland, wordt er ook in autoland meer dan eens op de centjes gelet, en dat was helaas de reden dat ook ik mijn net 3 maanden jonge demonstratieauto stil diende te zetten..., en dat betekent dus dat je voor jezelf weer op zoek 'mag' gaan naar een automobiel..., en dat is best een vreemde gewaarwording..., dat je voor jezelf na tig-jaren van demonstratieauto’s te hebben gereden, weer een woon-werkverkeer auto moet gaan kopen. En dan is er ook nog eens zoveel keus…

Omdat ik natuurlijk gewend was dat het autorijden mij privé niet zo bijster veel kostte, en dat ik dat ook graag met mijn eigen auto wilde voorzetten, ging mijn voorkeur uit naar een wegenbelastingvrij vervoermiddel. Een minimaal 25 jaar oude Audi, of VW, of Benz, of BMW.

In ieder geval 1 van die 4 merken. Een fraaie Audi 100 2.3 bijvoorbeeld, of een knappe 300 Diesel, of, of, of...
In mijn zoektocht kwam ik op den duur een zeldzaam fraaie E30 320i automaat tegen met net iets in de 50.000 kilometers. En voor mijn idee was dat eigenlijk wel de auto waar ik belangstelling voor zou kunnen hebben.
Origineel schuifdakje erin, van A t/m. Z onderhouden + boekjes + in 2010 belastingvrij, en niet onbelangrijk ; compleet in een kraakheldere nieuwstaat. Echter..., eigenlijk vond ik het gewoon jammer om met zo'n auto door weer en wind te jakkeren...; zo’n ding moet je koesteren. Zuinig op zijn, en alleen met mooi weer voor de dag halen.

En toen kwam deze particuliere, compleet standaard (op de middenarmsteun na) E36 om de hoek kijken ; eerste toelating Juli 1991, relatief weinig kilometers (ten tijde van aankoop rond de 83.000 aantoonbare kilometers), niet in gerookt, en in een keurige staat. Zowel van binnen als van buiten. En dan is het allemaal niet zo moeilijk ; afspraak maken, proefrit doen, niet over de prijs mekkeren, want die prijs was in mijn ogen in overstemming met wat er stond, ja zeggen, en het ding een week later ophalen.

We zijn nu ruim een 4 tal maanden, en 7000 kilometer verder, en echt het enige dat ik echt mis aan deze auto, dat is cruise control. Ik mis de volautomatische klimaatregeling eigenlijk niet, ik mis de elektrische ramen niet, en ik mis het gevoel van een nieuwe auto onder de kont niet. De Dreier loopt en schakelt als een zonnetje, zit relatief prima (die 1991 stoelen zijn natuurlijk niet te vergelijken met de moderne multi-verstelbare autostoel), en ‘t wordt ‘lekker’ ( :r ) warm van binnen op zomerse dagen… En hoewel de standaard speakers voor en achter zeker niet van Bose (Audi) of Dynaudio (Volkswagen) zijn, klinkt het alleszins acceptabel. En wat ik verder echt nooit hoop te missen, dan zijn de airbags. ABS zit echter wel ‘aan boord’, en een setje winterbanden op een 2e set origineel BMW-lichtmetaal ligt ook klaar.

Toen ik de auto kocht zat er een afzichtelijke grijze Pioneer radio/CD in, en die heb ik vervangen voor een verse BMW Business radio-CD (kost wat… ; staat wel veel beter), en de beide (buiten)spiegelglaasjes heb ik (via eBay) vervangen voor exemplaren met zo’n veilig dode-hoek stukje erin ; want nadat complete vrachtwagens, motorrijder etc. in de dode hoek verdwenen, vond ik het tijd voor serieus fatsoenlijk spiegelglas. Ik ben zelf ook motorrijder ; en ik wil ook liever niet dat ze mij over het hoofd zien…

Ik heb een antracietgrijze velours mattenset laten maken, heb ook weer op eBay een setje originele Hella mistlampen gekocht (15 Euro !), ter vervanging van de originele exemplaren waar steenslagschade op zat, en onlangs zijn de achterschokbrekers omgewisseld voor verse exemplaren die niet lek zijn, en niet aanvoelen als fietspompen.
En voor de rest is het dus prima ; het karretje is compleet roest- en deukjesvrij, en alles werkt verder zoals het hoort te werken. En dat ‘alles’ is natuurlijk relatief ; want wat er niet op zit, kan ook geen storing geven… Tevens heb ik in een vrij lange zoektocht alle piepjes en kraakjes uit het interieur weten te krijgen. Een stukje rubber hier, een stukje schuim daar, en vooral her en der allerlei bevestigingsclipjes even loshalen, en invetten. En de portieren, die heb ik iets strakker in de vergrendeling gezet, en ik heb de ruitframe’s iets bijgebogen. De portieren sluiten nu een tikkie zwaarder, maar ze dichten veel fraaier af, met merkbaar minder windgeruis bovenlangs.

En zo is het toch weer een heel verhaal geworden…

Afbeelding (plaatjes klik = plaatjes groot)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals gezegd ; een standaard 320. En zo blijft tie ook.

Afbeelding
't Beste Maar Weer !
Ron.

JurT

Re: ...ik zal mij ook even voorstellen...

Bericht door JurT » 25 okt 2009, 11:00

Welkom Ron!

RoLoo

Bericht door RoLoo » 25 okt 2009, 11:33

Citaat verwijderd, zie forumregels voor de regels mtb. citeren

Moderatoropmerking Jurian

Thanx !
't Beste Maar Weer !
Ron.

Jaapi

Bericht door Jaapi » 25 okt 2009, 11:45

Welkom! Je 320 is echt in showroom staat zeg :duimen:

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 25 okt 2009, 12:00

Welkom Ron, knappe auto heb je daar.

Origineel hebben ze ook de nodige charme :duim:

Jurian

Bericht door Jurian » 26 okt 2009, 18:39

Ron welkom!
Afbeelding

R.H.
Contacteer:

Bericht door R.H. » 26 okt 2009, 18:53

Welkom en veel rij genot met je bmw.
Ook een leuk verhaal om te lezen.
MISSCHIEN TIJD VOOR EEN NIEUWE!!!!!!!
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html

Roman

Bericht door Roman » 26 okt 2009, 23:34

Welkom Ron! Leuk verhaal en je e36 ziet er érg fraai uit voor z'n leeftijd :duim:

Nardo328i

Bericht door Nardo328i » 27 okt 2009, 00:06

Welkom!

Leuk verhaal om te lezen..

En die auto ziet er nog netjes uit! :amen:

RoLoo

Thanx !

Bericht door RoLoo » 27 okt 2009, 08:03

Dank U allen voor het vriendelijke ontvangst !

En als U voor mij misschien ook nog een antwoord heeft op de vraag die ik gesteld heb in het blokje 'algemeen', aangaande het wisselen van het 4-spaaks naar het 3-spaaks stuur (en dan vooral waar toch dat vermaledijde claxonstekkertje moet zitten...) ; dan is mijn dag weer helemaal goed begonnen
;)
't Beste Maar Weer !
Ron.

Richy

Bericht door Richy » 11 nov 2009, 14:31

Welkom Ron!

Wat een prachtwagen! En dat interieur :amen: Geen stofje te vinden ;D
Zo zou iedereen z'n BMW moeten onderhouden ;)

En inderdaad origineel blijven ze gewoon het mooist.

Veel plezier hier op het forum!

Gr. Richy

RoLoo

Navond !

Bericht door RoLoo » 13 nov 2009, 21:21

.
.

thanx !

...ben inderdaad nogal allergisch voor stofjes, vieze matjes, onnodige stickertjes, met 'boeven-folie' beplakte raampjes, enz.enz.enz...

...kindertjes die met een kleffe vinger op een raampje smeren ; ... :r
...of Smarties 'eten' op de achterbank...

...wat een drama allemaal...

...binnenkort trouwens de winterwielenset eronder ; ik heb hiervoor een setje styling 43 velgen liggen...
...en dat is prima ; een niet fraai model velg kan best in de 'winter'... ;)

.
't Beste Maar Weer !
Ron.

Verheeske

Bericht door Verheeske » 14 nov 2009, 14:47

:stupid:
kun je tenminste tijdens het spelen af e toe een stoeprandje raken ;)
-- Houdoe wanne --

RoLoo

Bericht door RoLoo » 10 dec 2009, 21:46

.

...en vandaag een E46 gekocht...

...was ingeruild, en de verleiding was te groot ofzo...

...binnenkort gaat de 320 (helaas) dus in de verkoop...

.
't Beste Maar Weer !
Ron.

johnsdale

Bericht door johnsdale » 10 dec 2009, 21:49

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Heb je er ook al een paar foto's van?
De E36 kwijt raken zal wel niet zo moeilijk zijn in deze staat!

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”