Wat zijn jullie ervaringen over de standaard remmen?
Wat zijn jullie ervaringen over de standaard remmen?
Hey jongens,
Ben benieuwd hoe jullie je remmen ervaren?
Vandaar een klein polletje.
Reden is meer dat mijn remmen,voor mijn gevoel niet echt super zijn.
Daarvoor overweeg ik ook om deze keer af te wijken van de standaard rem/schijven van bmw?
Of het handig is? Wat denken jullie?
Ben benieuwd hoe jullie je remmen ervaren?
Vandaar een klein polletje.
Reden is meer dat mijn remmen,voor mijn gevoel niet echt super zijn.
Daarvoor overweeg ik ook om deze keer af te wijken van de standaard rem/schijven van bmw?
Of het handig is? Wat denken jullie?
Re: Wat zijn jullie ervaringen over de standaard remmen?
Zijn niet gewoon je remblokken versleten ofzo?
Ik heb hier namelijk geen enkel probleem mee..
Zeer tevreden over de standaard reminstallatie van BMW..
Ik heb hier namelijk geen enkel probleem mee..
Zeer tevreden over de standaard reminstallatie van BMW..
Ik denk dat de 316 kleinere remmen heeft. Er passen tenslotte ook 15 inch velgen op.
Je zou kunnen kijken of je een geschikte set kunt vinden om te upgraden naar grotere 330 remmen. Maar dan moet je wel 17 inch velgen eronder hebben.
Je zou kunnen kijken of je een geschikte set kunt vinden om te upgraden naar grotere 330 remmen. Maar dan moet je wel 17 inch velgen eronder hebben.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Ik ben ook zeer tevreden over de standaard remmen onder mijn 320d. Nooit problemen oid mee ondervonden.
mmm... grotere remmen....
Als dat gaat... ik zal ik het zeker overwegen!
Alleen dus grotere velgen... heb 16 inch.

Als dat gaat... ik zal ik het zeker overwegen!
Alleen dus grotere velgen... heb 16 inch.
316i heeft gewoon dezelfde remmen als 318i/320i/320d enz enz.
en ik ben er super tevreden mee, volop voldoende remkracht.
en ik ben er super tevreden mee, volop voldoende remkracht.
www. M3 register .nl
Remmen voldoen prima, wel belangrijk op tijd je remvloeistof vervangen, oude vloeistof kan je remmen aantasten en dus dan wel slechte werking. 8p
hey Guillfort,
Remvloeistof heb ik juist een maand terug gedaan.
(En trouwens elke twee jaar in de planning
)
Mmm... dezelfde formaat remmen op 316 t/m 320.
Ik kan me wel voorstellen dat de remschijven wat versleten zijn, maar dan moet je nog steeds goed kunnen remmen toch,
Pedaal moet ik best diep intrappen, voor een noodstop, lijkt het net een 'flintstone auto'. je gaat aanremmen, pedaal gaat best ver maar je voelt de remvertraging niet zodanig dat je zegt ok, wauw... dat ook je gordelspanner je tegen moeten houden.
Ik ben dit nu zo gewend, dat ik me niet kan heugen hoe het in het begin was. Wel veel beter dacht ik.
Bijna 1,5 jaar terug had ik problemen met mijn abs (Lucky me... dit zou bijna nooit voorkomen volgens bmw). Lampje bleef steeds branden, na na veel geld uitgegeven te hebben, vertelde bmw dealer dat het abs computer stuk was en vervangen moest worden... mmm kleine 800 euro, en hiervoor zeiden de de abs sensoren van de wielen, ook bijna 100 euro per stuk...
O ja... na reparatie ben ik zo'n drie keer weer terug geweest (Breeman), omdat de reparatie niet goed was uitgevoerd.
Ik zal binnenkort nieuwe schijven en remblokken op zetten,
laat jullie weten of dat geholpen heeft.
Remvloeistof heb ik juist een maand terug gedaan.
(En trouwens elke twee jaar in de planning

Mmm... dezelfde formaat remmen op 316 t/m 320.
Ik kan me wel voorstellen dat de remschijven wat versleten zijn, maar dan moet je nog steeds goed kunnen remmen toch,
Pedaal moet ik best diep intrappen, voor een noodstop, lijkt het net een 'flintstone auto'. je gaat aanremmen, pedaal gaat best ver maar je voelt de remvertraging niet zodanig dat je zegt ok, wauw... dat ook je gordelspanner je tegen moeten houden.
Ik ben dit nu zo gewend, dat ik me niet kan heugen hoe het in het begin was. Wel veel beter dacht ik.
Bijna 1,5 jaar terug had ik problemen met mijn abs (Lucky me... dit zou bijna nooit voorkomen volgens bmw). Lampje bleef steeds branden, na na veel geld uitgegeven te hebben, vertelde bmw dealer dat het abs computer stuk was en vervangen moest worden... mmm kleine 800 euro, en hiervoor zeiden de de abs sensoren van de wielen, ook bijna 100 euro per stuk...
O ja... na reparatie ben ik zo'n drie keer weer terug geweest (Breeman), omdat de reparatie niet goed was uitgevoerd.
Ik zal binnenkort nieuwe schijven en remblokken op zetten,
laat jullie weten of dat geholpen heeft.
Hoi Ga eens naar een andere garage cq dealer voor een second opinie, zoals jij het remmen beschrijft lijkt mij echt niet goed, sterker zelfs gevaarlijk. :x :x :x
- blue-beemer
ben wel benieuwd hoe de remvloeistof de remmen aan kunnen tasten. (of bedoel je het inwendige remsysteem).Guillfort schreef:Remmen voldoen prima, wel belangrijk op tijd je remvloeistof vervangen, oude vloeistof kan je remmen aantasten en dus dan wel slechte werking. 8p
Als er namelijk remolie op remmen komt heb je een ander serieus probleem.
8p
Nee de remolie ondergaat een slijtproces en het vocht wat dan bij je remdrukcilinders komt kan roestvorming geven en dus een slechtere of erger helemaal geen werking meer laten optreden.(citaat Monteur BMW)