Onderstelrammeltje
-
Onderstelrammeltje
Ik heb een rammeltje rechtsvoor in het onderstel zitten. (klinkt metaalachtig)
Nu ken ik iemand die ook een e39 heeft en ook zo'n rammeltje heeft.
Ik heb de auto op de brug gehad en het hele onderstel getest op spelingen maar daar is heen sprake van.
Kent iemand deze kwaal, ik heb zelf het idee dat de schokdempers wel eens dit geluid kunnen veroorzaken??
Nu ken ik iemand die ook een e39 heeft en ook zo'n rammeltje heeft.
Ik heb de auto op de brug gehad en het hele onderstel getest op spelingen maar daar is heen sprake van.
Kent iemand deze kwaal, ik heb zelf het idee dat de schokdempers wel eens dit geluid kunnen veroorzaken??
Laatst gewijzigd door 523 i touring op 04 feb 2010, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Ondersterammeltje
De schokdempers zelf lijkt me stug, maar je kan ze laten testen op een testbank.
Zijn de veren nog wel in orde?
Zijn de veren nog wel in orde?
-
Re: Ondersterammeltje
De veren zijn nog helemaal in orde..... :? :?
Re: Onderstelrammeltje
Veren willen wel eens breken. Met de nodige rammels en kraakjes die er bij komen 

-
Ik heb het zelfde :? komt volgens mij uit het wiellager, als je aan de binnenkant kijkt zie je een alu afdek kommetje waar het wiellager achter zit, daar binnenin komt het geluid vandaan. als je het wiel vrij zou kunnen hangen moet je tegen de onderkant van je wiel rammen(met je handen ofzo) dan hoor je daar het rammeltje vandaan komen. Ik heb zelf nog geen tijd gehad om de boel open te maken want ik wil wel eens weten wat er dan daar rammelt........een uitgelopen lagertje of iets van een borgpennetje......???
Hallo!
Ik heb precies hetzelfde geluid van rechtsvoor komen.
Tegen mij is gezegd dat het komt door een lekke schokbreker?
Ik heb precies hetzelfde geluid van rechtsvoor komen.
Tegen mij is gezegd dat het komt door een lekke schokbreker?
hoi, ik heb het ook maar tijdens de APK ( juli) hebben ze niets kunnen vinden terwijl ze het
ook hoorden en ik ze hierop nog eens gevraagd heb om nog eens goed alles te controleren.
Antwoord was, niets kunnen vinden en als je er last van hebt of het echt niet vertrouwd moest ik maar eens bij de dealer
een bezoekje brengen.
(| (| (| (| (|
ook hoorden en ik ze hierop nog eens gevraagd heb om nog eens goed alles te controleren.
Antwoord was, niets kunnen vinden en als je er last van hebt of het echt niet vertrouwd moest ik maar eens bij de dealer
een bezoekje brengen.
(| (| (| (| (|
fahren mit vergnugen
Er zit een blikke beschermplaat aan de achterkant van jouw remschijf, deze zitten gemonteerd als 't ware om jou bout-koppen heen. Na verloop van tijd gaat dat invreten en word de ruimte van het gat groter waardoor het gammel word.. bij ieder drempeltje of oneffenheidje in de weg hoor je dan dit schijtirritante "geklapper" geluid wat lijkt op metaal, bij mij was dit in ieder geval de oorzaak. Knipschaar derlangs, in de ijzerbak en voilla523 i touring schreef:Ik heb een rammeltje rechtsvoor in het onderstel zitten. (klinkt metaalachtig)

Oud topic, dus beetje heel erg laat nog voor een reactie. Mmaar misschien heeft iemand er in de toekomst nog wat aan.