Draad ruitenwissen+radio kapot

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Royyy

Draad ruitenwissen+radio kapot

Bericht door Royyy » 03 feb 2010, 10:55

Hoi,

Ik heb sinds kort een bmw 320i vanos uit 1993

Vorige week vloog ineens me zekering eruit van de ruitenwisser en radio (die zijn gezekerd via 1 zekering)
al een paar keer nieuwe zekering erin gezet maar knalt er gelijk weer uit.
Ik denk dat er een breuk in de kabel zit.
Heeft iemand een electrisch schema vanaf de ruitewisserhendel naar het ruitenwissermotortje?

Het zijn 5draaden, ik wil graag weten welke kleur waarvoor dient!

Groetjes Roy :amen:

Fabian79

Re: Draad ruitenwissen+radio kapot

Bericht door Fabian79 » 03 feb 2010, 14:38

Ik denk dat je deze gewoon even door moet piepen, dan weet je in ieder geval welk draadje stuk is.

Verder denk ik dat je het niet in de bekabeling maar in de ruitenwissermotor zelf gaat vinden. Maar als je meet dan weet je veel meer.

p.s.

stel je even voor in het voorsteltopic. Dat is wel zo netjes.
en lees dit (klik) en dezeeven door!!

Voorstellen doe je hier door op "plaats een nieuw bericht" te klikken.

suc6 ermee.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Cliff

Bericht door Cliff » 03 feb 2010, 15:04

Voordat je met vragen komt is het inderdaad wel zo netjes om je even voor te stellen, stellen we zeer op prijs... ;)

BMWstefan

Bericht door BMWstefan » 03 feb 2010, 22:33

het lijkt erop dat je massa sluiting maakt kijk eerst bij de kabeltje van de ruitenwisser motor en radio of je daar iets lets kan vinden en heb je de juiste ampere zekering?(zijn ma ideetjes)Bij DIY heb ik een topic met de zekeringen schema,

en zoals fabian zij kan ook in de motor zitten dan haal je de motor er ff uit en kijk je ff of er iets optisch kapot is (je zal weinig zien maar mischien ook nie)
de motor heb je er relatief makkelijk eruit mits je een beetje handig bent ;) heb het vanavond 2 x moeten doen omdat mijn ruitenwissers niet helemaal terug kwamen en eerst na beneden gingen waardoor die tegen mijn moterkap kwam alleen eerste keer had ik hem fout afgesteld -_-

Succes

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”