m6 velgen opknappen
m6 velgen opknappen
heb laatst voor weinig een setje orginele m6 breedset op de kop weten te tikken
ze moesten alleen wel opgeknapt worden.
ik was van plan ze te polijsten en het lukte ook aardig maar ze glimmen nog niet helemaal.
nou zit ik met een probleem,ik had de stoeprand schade opgevuld met alu plamuur
alleen dat plamuur krijg je niet gepolijst,weten jullie daar mischien raad mee.
hier enkele foto's
zo zagen ze er uit
zo zien ze er nu uit.moet alleen nog ff goed glimmend krijgen
dit is de geplamuurde rand waar ik het over had.
ze moesten alleen wel opgeknapt worden.
ik was van plan ze te polijsten en het lukte ook aardig maar ze glimmen nog niet helemaal.
nou zit ik met een probleem,ik had de stoeprand schade opgevuld met alu plamuur
alleen dat plamuur krijg je niet gepolijst,weten jullie daar mischien raad mee.
hier enkele foto's
zo zagen ze er uit
zo zien ze er nu uit.moet alleen nog ff goed glimmend krijgen
dit is de geplamuurde rand waar ik het over had.
niets is zo fijn,als een zes in lijn!!!
Re: m6 velgen opknappen
dan hou ik nix meer over van de velg
niets is zo fijn,als een zes in lijn!!!
Re: m6 velgen opknappen
Onzin, wordt heel vaak gedaan door gespecialiseerde bedrijven. Na behandeling zie je er vrijwel niks meer van.
Als je niet tevreden bent over het resultaat tot nu toe, zou ik eens aankloppen bij dat soort bedrijven.
Als je niet tevreden bent over het resultaat tot nu toe, zou ik eens aankloppen bij dat soort bedrijven.
www. M3 register .nl
Re: m6 velgen opknappen
Ben ik met jou eens B46 maar je moet ook niet te ver af laten draaien anders knappen er misschien stukken uit als je er banden om laat zetten.
Nou ja nou zal dat niet echt een probleem zijn maar als ze er weer afgehaald worden moet de band zoals velen weten er bovenuit gelepeld worden en daar komt best wel wat kracht op.
Nou ja nou zal dat niet echt een probleem zijn maar als ze er weer afgehaald worden moet de band zoals velen weten er bovenuit gelepeld worden en daar komt best wel wat kracht op.
Re: m6 velgen opknappen
Tja, dat kan met die plamuur die er nu op zit ook gebeuren
Maar het blijft een replica velg, dus ja... voorzichtigheid geboden idd
Maar het blijft een replica velg, dus ja... voorzichtigheid geboden idd
www. M3 register .nl
Re: m6 velgen opknappen
Er komt geen kracht op de velg. Het bandenapparaat heeft een steun waar de banden lichter op gezet wordt, anders zou elke velg beschadigen bij het demonteren van banden.
Re: m6 velgen opknappen
Ja dat snap ik, maar de kracht die op die steun komt brengt het weer over op de velg uiteraard.
Ik snap dan ook dat de kracht meer word verdeeld over het randoppervlak van de velg, maar dan kan hij alsnog knappen,
Ik snap dan ook dat de kracht meer word verdeeld over het randoppervlak van de velg, maar dan kan hij alsnog knappen,
Re: m6 velgen opknappen
Dan moet je maar eens naar een ander bandenapparaat kijken (|
De arm staat meestal vast en heeft geen contact met de velg.
Zoals je ziet kan je de arm vastzetten en zweeft dus boven de velg. Als de arm dus contact maakt met de velg doe je iets niet goed.
Monteer zelf zeer regelmatig banden en als je een beetje met je gereedschap om kan gaan beschadigd er niks.
Zou wel lekker zijn trouwens wat jij zegt. Je draait namelijk de velg rond om de band er af te halen. Dat zal een mooi resultaat geven met hoogglans gepolijste velgen. (| (|
De arm staat meestal vast en heeft geen contact met de velg.
Zoals je ziet kan je de arm vastzetten en zweeft dus boven de velg. Als de arm dus contact maakt met de velg doe je iets niet goed.
Monteer zelf zeer regelmatig banden en als je een beetje met je gereedschap om kan gaan beschadigd er niks.
Zou wel lekker zijn trouwens wat jij zegt. Je draait namelijk de velg rond om de band er af te halen. Dat zal een mooi resultaat geven met hoogglans gepolijste velgen. (| (|
Re: m6 velgen opknappen
ook niet bagger gespoten velgen willen nog wel eens wat lak verliezen hoor... ...zelfs bij de BMW dealer.... met apparatuur uit het jaar 0 (|
maar dat kan mijn persoonlijke ervaring zijn van de lokale dealer...
en er komt wel degelijk kracht op de velgrand te staan. wanneer de band bijna geheel op de velg ligt zullen de randen van de band druk uit oefenen op de velg. uiteraard hoe beter je met je gereedschap omgaat hoe minder dit het geval is... maar probeer maar eens 16 inch 40% hoge RFT banden te monteren op nieuwe mini velgen
maar dat kan mijn persoonlijke ervaring zijn van de lokale dealer...
en er komt wel degelijk kracht op de velgrand te staan. wanneer de band bijna geheel op de velg ligt zullen de randen van de band druk uit oefenen op de velg. uiteraard hoe beter je met je gereedschap omgaat hoe minder dit het geval is... maar probeer maar eens 16 inch 40% hoge RFT banden te monteren op nieuwe mini velgen
-- Houdoe wanne --
Re: m6 velgen opknappen
Dat snap ik ook wel columbus, maar hoe wil jij die band van de velg af krijgen, die band moet je omhoog lepelen en daarna gaat de band over de arm heen en dan draait de velg rond en die heeft inderdaan geen contact met de velg.Fabian79 schreef:Dan moet je maar eens naar een ander bandenapparaat kijken
De arm staat meestal vast en heeft geen contact met de velg.
Zoals je ziet kan je de arm vastzetten en zweeft dus boven de velg. Als de arm dus contact maakt met de velg doe je iets niet goed.
Monteer zelf zeer regelmatig banden en als je een beetje met je gereedschap om kan gaan beschadigd er niks.
Zou wel lekker zijn trouwens wat jij zegt. Je draait namelijk de velg rond om de band er af te halen. Dat zal een mooi resultaat geven met hoogglans gepolijste velgen.
en we hadden het ook niet over beschadiging maar over wat voor kracht er op de velgrand kwam als je de band moet oplepelen naar de vaste arm toe.
Ik hoop dat je me nu begrijpt.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: m6 velgen opknappen
Damn, dat ding zou gewoon verplicht gereedschap moeten zijn!
Re: m6 velgen opknappen
super gereedschap, maar goed, ga je laten afdraaien of?