Pioneer AVIC-HD3-II
Pioneer AVIC-HD3-II
Hey heren,
Heb al beetje gekeken maar wist niet precies wat ik extra nodig had, maar ik kan dus een AVIC-HD3-II voor heel goedkoop krijgen maar er zit niks bij. Alleen het dubbeldin geval dus. en mijn vraag is welke dingen ik nog allemaal nodig heb om deze netjes aan te sluiten zonder veel kosten te maken.
ik zat te denken aan een slee, climatronic paneel naar beneden houder, GPS antenne (weet iemand prijs van deze?) en dat moet het zijn neem ik aan?
Heb al beetje gekeken maar wist niet precies wat ik extra nodig had, maar ik kan dus een AVIC-HD3-II voor heel goedkoop krijgen maar er zit niks bij. Alleen het dubbeldin geval dus. en mijn vraag is welke dingen ik nog allemaal nodig heb om deze netjes aan te sluiten zonder veel kosten te maken.
ik zat te denken aan een slee, climatronic paneel naar beneden houder, GPS antenne (weet iemand prijs van deze?) en dat moet het zijn neem ik aan?

Re: Pioneer AVIC-HD3-II
Zit er hierbij geen hide-box bij?
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Nou ik heb een avic-x1r enkel din uitklapbaar-front,maar die heeft nog een aparte box voor verschillende aansluitingen,maar dat zal bij jou alles inclusief in zitten.
- Dutch Delight
Je hebt nodig :
- ISO-verloopstekker BMW
- RCA-connectors 1 & 2
- Microfoon + kabel
- GPS-module
- Bluetooth-module
- Dubbel DIN inbouw kit (een set heb ik eventeel beschikbaar voor je)
- Dubbel DIN Frame voor voorzijde
- veel geduld
- ballen om het in te bouwen, je moet nl. o.a. je kachelhuis achter de radio gaan verbouwen.
- ISO-verloopstekker BMW
- RCA-connectors 1 & 2
- Microfoon + kabel
- GPS-module
- Bluetooth-module
- Dubbel DIN inbouw kit (een set heb ik eventeel beschikbaar voor je)
- Dubbel DIN Frame voor voorzijde
- veel geduld
- ballen om het in te bouwen, je moet nl. o.a. je kachelhuis achter de radio gaan verbouwen.

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
- largeproject
- Contacteer:
Kabels kunnen behoorlijk prijzig zijn,had bij mijn toestel een verkeerde connector,miste connaector 2,koste iets van €64.
Op MP saaat vaak iemand op die veel kabels verkoopt en ook gps ontvangers.
Op MP saaat vaak iemand op die veel kabels verkoopt en ook gps ontvangers.
- largeproject
- Contacteer:
PATRON schreef:en wat is dat? is gewoon alleen de dubbeldin, dus scherm/kubus ding..
Zit niet bij een HD3 II,daar is alles in het toestel ingebouwd.
@ DD:
dat is nog eens een lijst.. en jah ballen heb je zowiezo nodig.. had het bij Washdown gezien toen.. heb jij dat ook gewoon eruit gezaagd ofzo? of met een Dremel?
@LP:
ik dacht al dat die kabels prijzig konden zijn.. maar ik kan dat ding overnemen voor 320 ipv 1000 ofzo in de winkel? dan heb je nog een buffer dat je kan uitgeven en heb je alsnog winst denk ik..
dat is nog eens een lijst.. en jah ballen heb je zowiezo nodig.. had het bij Washdown gezien toen.. heb jij dat ook gewoon eruit gezaagd ofzo? of met een Dremel?
@LP:
ik dacht al dat die kabels prijzig konden zijn.. maar ik kan dat ding overnemen voor 320 ipv 1000 ofzo in de winkel? dan heb je nog een buffer dat je kan uitgeven en heb je alsnog winst denk ik..

- largeproject
- Contacteer:
Een dremel is een must have,anders kom je niet ver.
Had zelf nog een zaagje van een cm of 7/10 die was toch ook wel erg handig om in de auto stukken weg te zagen.
Neem ruim de tijd er voor,of rij ff naar Nurnberg
,die verkopen van die din kits (Janus Design)bouwt het ook in voor 130€
Acr in Enschede ook,incl matriaal een kleine 500€
.
Nieuwe kosten die radio's vele malen meer,dacht dat bruto iets van 2200 was,maar gebruikt ligt dat tussen de 600 en 750 in.
Oh ja de BT modulenis moeilijk aan te kommen,word eigenlijk alleen neiuwe met het toestel verkocht of je kunt hem later bij bestellen als je een factuur kunt tonnen.
Maar Hifi dump had ze destijds er liggen,dacht zo iets van 120€,heb voor de mijne een heel stuk minder betaald,maar ze is lastig aan te komen,veel mensen zijn erna op zoek
Had zelf nog een zaagje van een cm of 7/10 die was toch ook wel erg handig om in de auto stukken weg te zagen.
Neem ruim de tijd er voor,of rij ff naar Nurnberg
Acr in Enschede ook,incl matriaal een kleine 500€
Nieuwe kosten die radio's vele malen meer,dacht dat bruto iets van 2200 was,maar gebruikt ligt dat tussen de 600 en 750 in.
Oh ja de BT modulenis moeilijk aan te kommen,word eigenlijk alleen neiuwe met het toestel verkocht of je kunt hem later bij bestellen als je een factuur kunt tonnen.
Maar Hifi dump had ze destijds er liggen,dacht zo iets van 120€,heb voor de mijne een heel stuk minder betaald,maar ze is lastig aan te komen,veel mensen zijn erna op zoek
heb vorig week bluetooth module en USB module van pioneer bij Ron de Vries gekocht 
- largeproject
- Contacteer:
BT modulen voor de HD is een specialen,dus let hier bij op dat je geen CD-BTB200 koopt,want dat gaat niet werken.
Die heb ik trouwens nog nieuw der liggen,alleen de stekker is van de microfoon af.
Die heb ik trouwens nog nieuw der liggen,alleen de stekker is van de microfoon af.
bedankt voor de tips heren, zat zelf al te kijken naar de onderdelen beetje.. en jah ik weet het nog niet hoor.. om eerlijk te zijn ben ik maar 320 euro kwijt voor de navigatie gevalletje.. maar heb altijd een OEM 16:9 gewild, vandaar de twijfel.. maar denk toch dat ik maar ga wachten..

Euh een Pioneer HD3-II met niets erbij.... :? zou dan wel een bon ervan willen zien want anders is de kans groot dat deze gejat is. Verder erg mooie unit en ik ben er zelf erg blij mee. Ik vind jammer en ook een nadeel dat er niet elk half jaar of jaar een update ervoor uitkomt zoals bij TomTom of VDO/BMW.
Ik denk ook dat het gejat is trouwens, mn neef heeft hem via een andere gozer die hij kent en die gast is niet echt helder om het kort te zeggen..
maar mn neef heeft hem nu, denk dat hij het gaat houden omdat hij al gps antenne al heeft van zn vorige navigatie..
maar mn neef heeft hem nu, denk dat hij het gaat houden omdat hij al gps antenne al heeft van zn vorige navigatie..

Wel jammer dat ie m heeft gekocht ;( eigenlijk zou niemand deze zooi moeten kopen.... maarja de vraag ernaar he.. iedereen wilt het toch goedkoper dan dat het eigenlijk kan