Turbo gemaakt, nu zwarte rook!
Turbo gemaakt, nu zwarte rook!
Hallo mede BMW-rijders,
3 weken geleden werd mijn turbo vervangen, deze was om zeep. Ik rijd nu 3 weken met de nieuwe turbo en heb hem gedurende 2 weken (2500km) ingereden.
Ik merk nu dat de wagen bij het gas geven +2500toeren een plop zwarte rook achterlaat. Ik weet nu wel dat het voor een diesel normaal is dat hij soms rook achterlaat, maar sinds het vervangen van de turbo is het ineens meer. Soms is het echt wel veel vanuit de spiegel te zien.
Waaraan kan dit liggen?
3 weken geleden werd mijn turbo vervangen, deze was om zeep. Ik rijd nu 3 weken met de nieuwe turbo en heb hem gedurende 2 weken (2500km) ingereden.
Ik merk nu dat de wagen bij het gas geven +2500toeren een plop zwarte rook achterlaat. Ik weet nu wel dat het voor een diesel normaal is dat hij soms rook achterlaat, maar sinds het vervangen van de turbo is het ineens meer. Soms is het echt wel veel vanuit de spiegel te zien.
Waaraan kan dit liggen?
-
Griffendahl
Re: Turbo gemaakt, nu zwarte rook!
Wellicht dat alle afdichtingen tussen de turbo en het blok niet meer 100% dicht zijn zoals ze dat voorheen waren, er is toch het een en ander los geweest voor het vervangen van een turbo. Hierdoor zul je een klein beetje minder lucht in de verbrandingsruimte krijgen hetgeen het beetje extra zwarte rook kan verklaren.
Wellicht kun je dit nog even laten nakijken. Diesel mag best een klein beetje roeten, maar als het volgens jou te veel is zou ik dat zeker even laten nalopen.
Wellicht kun je dit nog even laten nakijken. Diesel mag best een klein beetje roeten, maar als het volgens jou te veel is zou ik dat zeker even laten nalopen.
Eens met Griffendahl, te weinig lucht!
Luchtfilter kun je ook nog eventjes controleren!
Luchtfilter kun je ook nog eventjes controleren!
BMW E46 320i Executive 1998
BMW E30 320i M-Technic 1989-
Arnie Executive
Kan ook duiden op een niet goed aangesloten intercooler of versleten rubberslang inderdaad.
-
Griffendahl
Ja, die zit ook in het traject van de turbo naar je blok. Als je het zeker wilt weten moet je gewoon dat traject even (laten) controleren.
Ik ben naar de dealer geweest die m'n turbo vervangen heeft.
Daar zeggen ze dat dit de roet is die nog in de pot zit, die er systematisch stukje bij beetje uit geblazen wordt. :?
Kan dit?
Daar zeggen ze dat dit de roet is die nog in de pot zit, die er systematisch stukje bij beetje uit geblazen wordt. :?
Kan dit?
Bij mij was dit ook het geval na turbo vervanging, heeft toch nog een tijd geduurd eer dat het roeten weer minder werd.
Ik heb er nu dus nog even mee gereden. Vandaag moet ik voor de 3de keer olie bij doen... Dat is toch niet meer normaal he...
-
AlpinaDrachten
Hoeveel olie heb je bijgevuld in hoeveel km.
Tussen de oliebeurten door 22000 km hoef ik niks bij te vullen..
Tussen de oliebeurten door 22000 km hoef ik niks bij te vullen..
iets meer dan 1,5l... Toen stond hij goed. ik heb hier een goede 3500km mee gereden!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Lijkt mij dus niet in orde...
Waar heb je de reparatie laten uitvoeren?
Waar heb je de reparatie laten uitvoeren?
Heb je niet last van blauwe rook dan??
Lijkt er zo als ik het nu lees een beetje op dat de afdichtingen van de turbo zelf niet goed zijn.
Je kan het zien door de slang van de turbo naar de intercooler even los te halen. Als hier veel olie in zit, dan
zou ik maar met een rap tempo terug gaan naar de dealert.
Lijkt er zo als ik het nu lees een beetje op dat de afdichtingen van de turbo zelf niet goed zijn.
Je kan het zien door de slang van de turbo naar de intercooler even los te halen. Als hier veel olie in zit, dan
zou ik maar met een rap tempo terug gaan naar de dealert.
Dat klinkt meer als een turbo die lekt ja!.. Als dat nog erger wordt zou het nog wel eens zo kunnen zijn dat ie op hol slaat!!
BMW E46 320i Executive 1998
BMW E30 320i M-Technic 1989Re: Turbo gemaakt, nu zwarte rook!
Ik bedoelde dan ook snel trug naar de dealert, maar met een slakkegangetje voor de auto om dat soort acties niet tegen te komen. Kortom was dat een woodspeling, die dus niet helemaal begrepen wordt. 
een turbo hoeft helemaal niet ingereden te worden , weet niet wie jou deze onzin heeft wijs gemaakt (|CTD schreef:Hallo mede BMW-rijders,
Waaraan kan dit liggen?