Zou je niet eerst eens de oorzaak zoeken?
Zoals peilen of je niveau wel hoog genoeg is? Bij een ietwat laag niveau kan de druk ook sneller wegvallen bij warme motor.
Ik denk nog steeds dat als je de olie vervangt voor dezelfde olie als die er nu in zit, je hetzelfde probleem hebt (olie te dun).
En ik weet niet of jij korting krijgt op olie, maar het zou toch zonde zijn als je nu voor 60 euro (of meer) olie erin doet die je straks kan vervangen voor dikkere olie.
olielampje nu soms ook rood?
Re: olielampje nu soms ook rood?
REVIN short shifters! Voor bijna alle BMW's.
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.
De AutoFans.nl Trackday kalender!
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.
-
Legend
Peilen natuurlijk gedaan, dit was ok.
Olieniveausensor is inmiddels vervangen, oranje lampje na starten is verdwenen. Ook de eerste langere rit achter de rug en ook het rode lampje knippert niet meer bij het verlaten van de snelweg. Dit laatste heeft dus schijnbaar aan die sensor gelegen.... Oh ja, oliefilter en ringetjes zijn ook nieuw, dus het zou ook een slecht ringetje geweest kunnen zijn, al zagen ze er niet slecht uit.
Bedankt door de reacties!
M.v.g.
Anne
Olieniveausensor is inmiddels vervangen, oranje lampje na starten is verdwenen. Ook de eerste langere rit achter de rug en ook het rode lampje knippert niet meer bij het verlaten van de snelweg. Dit laatste heeft dus schijnbaar aan die sensor gelegen.... Oh ja, oliefilter en ringetjes zijn ook nieuw, dus het zou ook een slecht ringetje geweest kunnen zijn, al zagen ze er niet slecht uit.
Bedankt door de reacties!
M.v.g.
Anne
Wat was je kwijt voor deze reparatie?
Hebben ze ook de olie moeten vervangen, of kunnen ze die sensor zo vervangen?
gr
Hebben ze ook de olie moeten vervangen, of kunnen ze die sensor zo vervangen?
gr
Nice dat alles weer goed is.
Had ik toch gelijk :>
Had ik toch gelijk :>
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Jep zeker
Maar ik zou toch zeker niet door blijven rijden zonder controle.
Het lijkt er tegenwoordig meer op dat de 'controle' lampjes aangeven of er een sensor stuk is ipv hun eigenlijke doel te verantwoorden

Maar ik zou toch zeker niet door blijven rijden zonder controle.
Het lijkt er tegenwoordig meer op dat de 'controle' lampjes aangeven of er een sensor stuk is ipv hun eigenlijke doel te verantwoorden
REVIN short shifters! Voor bijna alle BMW's.