Ruit vervangen via verzekering; dealer of carglass?
Ruit vervangen via verzekering; dealer of carglass?
Ik wil mijn voorruit laten vervangen en ben ervoor verzekerd, is dat verstandiger om via de dealer te doen of is een carglass bijvoorbeeld ook goed? Ik kan me voorstellen dat met de regensensor etc. de dealer wel wat meer ervaring heeft misschien?
Ik heb nu 67,50 eigen risico ofzo denk dat dat hetzelfde blijft of ik hem nou bij de dealer laat vervangen of niet... wat vinden jullie of heeft iemand er ervaring mee?
Ik heb nu 67,50 eigen risico ofzo denk dat dat hetzelfde blijft of ik hem nou bij de dealer laat vervangen of niet... wat vinden jullie of heeft iemand er ervaring mee?
Laatst gewijzigd door JdM op 14 dec 2010, 21:50, 2 keer totaal gewijzigd.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Ruit vervangen via verzekering, dealer of carglass?
Geen ervaring hiermee, maar ik zou naar de dealer gaan als ik tussen die 2 moest kiezen.
Kies gelijk een Full Options ruit, dus met groene baan en warmtewerend
- Spoiler: Laat zien
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Persoonlijk zou ik het bij Carglass doen.
Ze regelen alles met de verzekering.
En ze plaatsen meer voorruiten.
Ook speciale voorruiten met regensenor of band.
Ze regelen alles met de verzekering.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Offtopic reactie verwijderd..
Moderatoropmerking Daniël
Gewoon naar dealer gaan. Zeker als je een ruit hebt met regen/licht sensor. Die moeten ze namelijk opnieuw initialiseren.
Bij de dealer regelen ze ook alles met de verzekering, en je krijgt een orignele BMW ruit.
Bij mij hebben ze alleen een kopie gemaakt van de groene kaart. De rest doet zij.
Weet alleen niet of het mogelijk is om te gaan voor een "full option" ruit. Bij mij zat er een standaard voorruit in en daarvoor in de plaats is weer zo'n ruit gekomen. Ik vroeg nog voor een ruit met zonneband. Maar volgens mij doen ze daar niet aan.
Bij de dealer regelen ze ook alles met de verzekering, en je krijgt een orignele BMW ruit.
Bij mij hebben ze alleen een kopie gemaakt van de groene kaart. De rest doet zij.
Weet alleen niet of het mogelijk is om te gaan voor een "full option" ruit. Bij mij zat er een standaard voorruit in en daarvoor in de plaats is weer zo'n ruit gekomen. Ik vroeg nog voor een ruit met zonneband. Maar volgens mij doen ze daar niet aan.
Nouska schreef:[...]
Hier zit natuurlijk wel wat in, zeker het feit dat ze meer voorruiten plaatsen dan een dealer. Maar ik heb voor wat betreft de netheid van het werken toch niet zoveel vertrouwen in carglass, heb wel eens wat gefrot gezien van die lui...
Ik heb het bij autotaalglas laten doen (3 mnd geleden), heeft bij ons in de regio (meppel) een betere reputatie als carglas.
Regensensor was geen probleem. Heb ik nog speciaal naar gevraagd, maar komt in steeds meer auto's voor. Groene band heb ik er ook bij geregeld, moest (geloof ik) 15 euro bij betalen.
Regensensor was geen probleem. Heb ik nog speciaal naar gevraagd, maar komt in steeds meer auto's voor. Groene band heb ik er ook bij geregeld, moest (geloof ik) 15 euro bij betalen.
Beste,
kijk naar je polisblad. Verzekering heeft afspraak met carglas en of autotaalglas. Hierbij betaal je 67,50 eigen risico.
Bij een ander bedrijf betaal je de dubbele van 67,50 aan eigen risico.
Regensensor is geen probleem. De nieuwe ruit heeft hem al voorgemonteerd.
Kwestie van stekkers.
Groeten
kerem
kijk naar je polisblad. Verzekering heeft afspraak met carglas en of autotaalglas. Hierbij betaal je 67,50 eigen risico.
Bij een ander bedrijf betaal je de dubbele van 67,50 aan eigen risico.
Regensensor is geen probleem. De nieuwe ruit heeft hem al voorgemonteerd.
Kwestie van stekkers.
Groeten
kerem
Vraag is of je bij Carglass (oid) ook een OEM ruit krijgt, met het BMW logo'tje dus
Verder zal het weinig uitmaken waar je het laat doen, maar eerder door wie...
(Ja, ook bij de dealer heb je kans dat er een leerling/stagiair aan je auto zit.... met misschien wat mindere gevolgen)
Verder zal het weinig uitmaken waar je het laat doen, maar eerder door wie...
(Ja, ook bij de dealer heb je kans dat er een leerling/stagiair aan je auto zit.... met misschien wat mindere gevolgen)
www. M3 register .nl
Je krijgt exact dezelfde ruit, zelfde fabrikant maar zonder het BMW logo...B46 schreef:Vraag is of je bij Carglass (oid) ook een OEM ruit krijgt, met het BMW logo'tje dus
Ik heb mijn bij een vriend van me laten vervangen. Autoglas Baan te Rotterdam.
Volgens de verzekering, ohra, zou ik 130 euro moeten betalen. Maar Baan heeft geen eigen rusico in rekening gebracht.
Ik heb zelfs een ruit van de facelift model gekregen, blauw/paars met zonneband.
De regensensor paste niet erop. Dus de oude eraf gehaald en geplakt. Hij werkt perfekt.
Gr. Kerem
Volgens de verzekering, ohra, zou ik 130 euro moeten betalen. Maar Baan heeft geen eigen rusico in rekening gebracht.
Ik heb zelfs een ruit van de facelift model gekregen, blauw/paars met zonneband.
De regensensor paste niet erop. Dus de oude eraf gehaald en geplakt. Hij werkt perfekt.
Gr. Kerem
Dan zou ik alleen voor het logo'tje al naar de dealer gaan :>
www. M3 register .nl
Is niet facelift gerelateerd, was ook op de prefacelift een optieKerem_777 schreef:Ik heb zelfs een ruit van de facelift model gekregen, blauw/paars met zonneband.
Hallo,
Ga alsjeblieft gewoon naar de dealer anders krijg je een NET NIET ruit ervoor terug, ik had dezelfde ruit bestel met zonneband. Nou en die kreeg ik hoor van carglass maar de zonneband was een heel stuk maar ook echt een heeeel stuk smaller x| . En daar baalde ik ontzettend van want het is echt merkbaar! En de dealer kost niks xtra's all risk dan andere weet ik niet.
Grz Ranchu
Ga alsjeblieft gewoon naar de dealer anders krijg je een NET NIET ruit ervoor terug, ik had dezelfde ruit bestel met zonneband. Nou en die kreeg ik hoor van carglass maar de zonneband was een heel stuk maar ook echt een heeeel stuk smaller x| . En daar baalde ik ontzettend van want het is echt merkbaar! En de dealer kost niks xtra's all risk dan andere weet ik niet.
Grz Ranchu