waar simkaart plaatsen?
-
cabrio1961
waar simkaart plaatsen?
hallo heb n vraag...waar moet ik de simkaart voor mijn originele bmw autotelefoon plaatsen?heb n kleine sim voor mijn mobiele telefoon van KPN
heb de gebruiksaanwijzing voor de telefoon bekeken en kan geen plek op de houder vinden waar ik de simkaart moet plaatsen,waar de kaart volgens de gebruiksaanwijzing moet plaatsen zie ik ook geen contacten zitten..
wie kan me helpen?heb n m3 cabrio uit 2003,
alvast bedankt,
rob
heb de gebruiksaanwijzing voor de telefoon bekeken en kan geen plek op de houder vinden waar ik de simkaart moet plaatsen,waar de kaart volgens de gebruiksaanwijzing moet plaatsen zie ik ook geen contacten zitten..
wie kan me helpen?heb n m3 cabrio uit 2003,
alvast bedankt,
rob
Re: waar simkaart plaatsen?
Bij mijn type moet je de sim in de houder schuiven:

LETOP: hij werkt alleen op GSM 900 (KPN & Vodafone) en met grote sims, ik kan je evt. wel een adaptert kaartje sturen.

LETOP: hij werkt alleen op GSM 900 (KPN & Vodafone) en met grote sims, ik kan je evt. wel een adaptert kaartje sturen.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
-
janjoker
Ik kan mij herinneren dat ik in mijn vorige auto, een BMW 520, ook nog een kaarthouder in de kofferbak had zitten.
Maar ook hier moet een grote sim kaart in dus met de houder plaatsen.
Misschien heb jij die ook in de kofferbak zitten. Zat bij mij aan de bestuurder kant bij de cd wisselaar.
Succes!
Maar ook hier moet een grote sim kaart in dus met de houder plaatsen.
Misschien heb jij die ook in de kofferbak zitten. Zat bij mij aan de bestuurder kant bij de cd wisselaar.
Succes!
Als je alleen de kleine Sim hebt dan heb je waarschijnlijk pech. Zoals de foto van Opt1mus aantoont moet de Sim nog in de originele kaart vast zitten wil je hem in de 'ejectbox' kunnen plaatsen. De kaart verdwijnt geheel in de houder dus contactjes zie je niet.
Vraag als je toch bij KPN zit een zgn Duo Sim aan. Dan kan je die in je auto plaatsen. Je gebruikt dan met je auto telefoon en je mobiel hetzelfde telefoonnummer.
Bij instappen en starten van je auto moet je dan wel je mobiel uitzetten ivm storingen die kunnen optreden aangezien je anders 2 toestellen hebt die 'luisteren' naar hetzelfde telefoonnummer ... Ben je op de plaats van bestemming zet je je mobiel weer aan.
Let wel de telefoon werkt alleen op KPN en Vodafone ( ivm 900 Mhz ) dus overstappen naar b.v. T-Mobile werkt niet.
Vraag als je toch bij KPN zit een zgn Duo Sim aan. Dan kan je die in je auto plaatsen. Je gebruikt dan met je auto telefoon en je mobiel hetzelfde telefoonnummer.
Bij instappen en starten van je auto moet je dan wel je mobiel uitzetten ivm storingen die kunnen optreden aangezien je anders 2 toestellen hebt die 'luisteren' naar hetzelfde telefoonnummer ... Ben je op de plaats van bestemming zet je je mobiel weer aan.
Let wel de telefoon werkt alleen op KPN en Vodafone ( ivm 900 Mhz ) dus overstappen naar b.v. T-Mobile werkt niet.
Hoe zit dat eigenlijk met zo'n telefoon, mag je daar gewoon mee bellen tijdens het rijden?
je kunt 'm gewoon handsfree gebruiken :>
|
Als je de grote SIM niet meer hebt is dat helemaal niet erg; als je nog ergens het grote plastic kaartje hebt waar de sim in zat, kun je 'm daar gewoon in terugdrukken. Plakbandje aan de achterkant eroverheen en het werkt prima.
Dat bedoelde ik dus ook, heb er zat hierOpt1mus schreef: ik kan je evt. wel een adaptert kaartje sturen.
|
Opt1mus, hoe zien die precies eruit? dat heb ik nog nooit eerder gezien.
//.00.-// > /.-////.-///.-
zo bedoel je?
grote kaart:

sim losgedrukt:

tape op de achterkant:

sim weer terugdrukken op de grote kaart:

grote kaart:

sim losgedrukt:

tape op de achterkant:

sim weer terugdrukken op de grote kaart:

|
ow zo..
ja.. dat wist ik alleen ik dacht dat je hiervoor ''speciale'' kaartjes had.. 
die zijn er ook wel, dan is het plakband aan de achterkant vervangen door een stukje dus plastic zodat je een soort buideltje krijgt waar je de sim (van boven naar beneden) in kunt schuiven .
Die kosten echter geld en dit is zo goed als gratis.... :>
Die kosten echter geld en dit is zo goed als gratis.... :>
|
slim.. wellicht een een bt module beter? kost wel weer 480euri.. 
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Da's een hoop plakband (|