OEM radio alternatief/stuurbediening?
-
tweetyoost
OEM radio alternatief/stuurbediening?
Hallo
Momenteel heb ik de radio cd speler van bmw zitten in mijn E46, jammergenoeg zit daar geen mp3,bleutooth en usb stick mogelijkheid op..
daarom had ik graag een alpine radio gestoken met usb en een ingebouwde parrot bleutooth module.
daarbij enkele vragen:
Bestaat er nog de mogelijkheid om mijn bediening op het stuur te gebruiken?
Zullen de standaard luidsprekers mij voldoende kunnen bekoren?
Voor zover ik weet is een alpine radio toch geen stap achteruit?
er zijn voldoende plaatjes en verloop kabels tekoop op internet, maar oogt het ook wel nog wat?
Bedankt!
Pieter
Momenteel heb ik de radio cd speler van bmw zitten in mijn E46, jammergenoeg zit daar geen mp3,bleutooth en usb stick mogelijkheid op..
daarom had ik graag een alpine radio gestoken met usb en een ingebouwde parrot bleutooth module.
daarbij enkele vragen:
Zullen de standaard luidsprekers mij voldoende kunnen bekoren?
Voor zover ik weet is een alpine radio toch geen stap achteruit?
er zijn voldoende plaatjes en verloop kabels tekoop op internet, maar oogt het ook wel nog wat?
Bedankt!
Pieter
-
Griffendahl
Re: OEM radio alternatief/stuurbediening?
Persoonlijk vind ik het echt geen kijk, maar goed da's ieder persoonlijk natuurlijk, ben zelf gewoon voor goed OEM spul gegaan 
-
tweetyoost
idd.. ik vind de OEM look ook wel geweldig passen in het interieur.. maarja wat doe je als je USB en bluetooth carkit wil?Griffendahl schreef:Persoonlijk vind ik het echt geen kijk, maar goed da's ieder persoonlijk natuurlijk, ben zelf gewoon voor goed OEM spul gegaan
voor 200euro heb je zo'n alpine radio met usb en bluetooth en dus zonder problemen alles in 1
de orginele houd ik wel altijd bij natuurlijk;)
Doe zoals ikmaarja wat doe je als je USB en bluetooth carkit wil?
- Parrot, 89 euro
- 2connect interface om parrot met stuurbediening te laten werken, 88 euro
- Dension Gateway 300 om usb, ipod en aux-ingang te hebben, 165 euro
Al met al wel wat duurder... maar een aftermarket radio vind ik geen optie, omdat ie de looks van het dashboard verpest. Van deze hele installatie zie je eigenlijk alleen de microfoon van de carkit, de rest zit mooi uit het zicht. En alles is bedienbaar vanaf het stuur, ook handig!
Ik heb nu ook: Dension, Parrot en connects2 interface, werkt perfect.
Ben nu alleen nog aan het wachten of Dension eindelijk uitsluitsel geeft of mijn nieuwe iPhone 3GS werkt op m'n Dension GW300v2. Dan schroef ik die cradle op de plek waar ik nu m'n oude gsm cradle heb zitten (van http://www.brodit.se)
Dan kan ik namelijk m'n iphone gebruiken als telefoon (via parrot bluetooth, vanaf het stuur te bedienen met de connects2) mp3/speler (via de dension, en ook via het stuur te bedienen)
Heb helaas alleen nog geen tijd gehad om de wi-drive van dension in te bouwen...
Ben nu alleen nog aan het wachten of Dension eindelijk uitsluitsel geeft of mijn nieuwe iPhone 3GS werkt op m'n Dension GW300v2. Dan schroef ik die cradle op de plek waar ik nu m'n oude gsm cradle heb zitten (van http://www.brodit.se)
Dan kan ik namelijk m'n iphone gebruiken als telefoon (via parrot bluetooth, vanaf het stuur te bedienen met de connects2) mp3/speler (via de dension, en ook via het stuur te bedienen)
Heb helaas alleen nog geen tijd gehad om de wi-drive van dension in te bouwen...
-
tweetyoost
is er dan kwa audio kwaliteit niks te merken tussen de standaard bmw radio/cd en een alpine 103BT radio?
de standaard speakers zou ik willen behouden..
de standaard speakers zou ik willen behouden..
-
Griffendahl
Zal vast wel verschil tussen zitten aangezien er onderling al een fors verschil zit tussen de verschillende systemen die BMW zelf monteert. Toen ik van een Business radio/cd naar een 16:9 navigatie met BM54 radio module ging klonk plots ook alles ineens een heel stuk fijner 
-
tweetyoost
das pas een id! 
de radio module in de 16:9 navigatie is dus ook beter?
Als je goed zoekt kan je wel zo'n 16:9 systeem vinden (compleet)
Past deze plug en play in een E46 met de gewone cd speler? Of dient er vanalles aangepast te worden of klaar te zitten?
Bedankt!
Pieter
de radio module in de 16:9 navigatie is dus ook beter?
Als je goed zoekt kan je wel zo'n 16:9 systeem vinden (compleet)
Past deze plug en play in een E46 met de gewone cd speler? Of dient er vanalles aangepast te worden of klaar te zitten?
Bedankt!
Pieter
-
Griffendahl
Je kan hem niet zo maar omsteken met je radio...
Zie hier een DIY van zo'n ombouw
Maar het resultaat mag er zijn imho...

Zie hier een DIY van zo'n ombouw
Maar het resultaat mag er zijn imho...

Zo'n breedbeeldnavigatie is natuurlijk wel erg mooi! maar wel ietsje duurder dan parrot/dension/2connect... 
-
Griffendahl
Klopt helemaal... Carkit zit hier heel nog niet op, alleen Intravee II, maar daar zie je (gelukkig niks van) Wil je een carkit komt dat er nog overheen, en da's ook niet echt goedkoop...
(Carkit kan mij overigens gestolen worden, wil niet bellen als ik in de auto zit, ook niet handsfree... Maar da's wellicht persoonlijk)
(Carkit kan mij overigens gestolen worden, wil niet bellen als ik in de auto zit, ook niet handsfree... Maar da's wellicht persoonlijk)
Ik vind zelf (uiteraard) dat ik de mooiste oplossing heb
Parrot carkit, met een Sony Ericsson X1 als telefoon. Daar heb ik Tomtom op, dus heb ik ook een Optimount console met een Brodit (bah! maar er is niks beters) houdertje. Dan heb ik ook navigatie, zonder dat je er veel van ziet.
- largeproject
- Contacteer:
tweetyoost schreef:Hallo
daarbij enkele vragen:
Bedankt!
Pieter
Heb een dubbel din van Pioneer ingeboud,via een interface kan ik deze ook op het stuur bedienen.
-
tweetyoost
ik ga denk ik gewoon een grom audio interface aanschaffen :p usb is prioriteit.. dat bellen achter het stuur tja:p