Omdat de zoekfunctie niet werkt even deze post:
Ik heb vandaag een Parrot CK3100 laten inbouwen door een lokaal inbouwstation. Dit duurde een eeuwigheid omdat deze niet beschikte over de juiste stekkers, en deze dus heeft over gezet van een ander merk.
Maargoed; op weg naar huis leek alles te werken, radio deed het, cd speler en ook de carkit.
Na 2 km vond ik het geluid toch wat matig, kom ik erachter dat alleen de speakers in de voordeuren actief zijn. Dus subwoofer en speakers in hoedenplank en achterdeuren waren inactief.
Ik gelijk terug naar het inbouwstation met de boodschap dat dit toch niet de bedoeling kan zijn. Hier werd mij verteld dat ik waarschijnlijk een "actief" systeem heb waarvoor een extra stekker vereist is.
Ik vraag me nu dus ten zeerste af of dit ook daadwerkelijk het geval is...
Ik heb een BMW business radio met Harman Kardon systeem (inclusief subwoofer) Het betreft een E46 facelift model.
Heeft iemand iets soortgelijks gehad? Alle reacties zijn van harte welkom!!!
GRTZZZ Stamp
Speaker problemen door Parrot
-
Stamp-CTRL
Speaker problemen door Parrot
330i is the way to go
-
Stamp-CTRL
Re: Speaker problemen door Parrot
Ben er al achter wat het probleem is; er dient een "mutebox" geplaatst te worden. Hierna werkt de audio weer naar behoren is mij verteld,,,
Laatst gewijzigd door Stamp-CTRL op 27 apr 2009, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
330i is the way to go
-
Stamp-CTRL
Update:
Blijkbaar weet bijna niemand hoe een Parrot Carkit aangesloten dient te worden in een E46 met Harman Kardon systeem.
Ik heb nu contact gehad met 3 verschillende inbouw stations en allen beweren wat anders x| x| x|
Wie heeft er hier een Parrot werkend naast een Harman Kardon sound systeem? Ik ben echt héél erg benieuwd hoe je dit aangesloten hebt.
Kort samengevat:
Heb Parrot CK3100 aangelosten op de audio via ISO2CAR & CAR2ISO stekkers. De parrot werkt naar behoren en mute de radio/cd speler bij inkomend gesprek. Het geluid speelt over de voorste speakers.
Da muziek speelt nu helaas alleen nog over de standaard BMW speakers, dus 2 x in de voordeuren en 2 x kleintjes in de achterdeuren.
Het Harman Kardon systeem doet helemaal niks meer, dus de versterker + speakers hoedenplank + subwoofer achterbank + speakers bij spiegels.
Je zou verwachten dat dit géén probleem zou zijn omdat alle bekabeling er al ligt en eerder ook goed functioneerde,,,
Wie weet raad?
Alle tips van harte welkom!
Grtzz
Blijkbaar weet bijna niemand hoe een Parrot Carkit aangesloten dient te worden in een E46 met Harman Kardon systeem.
Ik heb nu contact gehad met 3 verschillende inbouw stations en allen beweren wat anders x| x| x|
Wie heeft er hier een Parrot werkend naast een Harman Kardon sound systeem? Ik ben echt héél erg benieuwd hoe je dit aangesloten hebt.
Kort samengevat:
Heb Parrot CK3100 aangelosten op de audio via ISO2CAR & CAR2ISO stekkers. De parrot werkt naar behoren en mute de radio/cd speler bij inkomend gesprek. Het geluid speelt over de voorste speakers.
Da muziek speelt nu helaas alleen nog over de standaard BMW speakers, dus 2 x in de voordeuren en 2 x kleintjes in de achterdeuren.
Het Harman Kardon systeem doet helemaal niks meer, dus de versterker + speakers hoedenplank + subwoofer achterbank + speakers bij spiegels.
Je zou verwachten dat dit géén probleem zou zijn omdat alle bekabeling er al ligt en eerder ook goed functioneerde,,,
Wie weet raad?
Alle tips van harte welkom!
Grtzz
330i is the way to go
Je kan de tel mute alleen aansluiten en dan voor het geluid een los speakertje van een oude nokia carkit ofzow.
Dez hang je onder je dashboard.
Ik heb dit ook gedaan en dat werkt perfect. Dit heb ik gedaan omdat ik het puur irritant vind om mensen over me sub heen te horen praten. In vorige auto's deed ik dit, omdat ik altijd alles versterkt heb gehad en dus niks met de speakerdraden vanaf de radio deed.
Werkt bij mij goed en zal bij jou ook moeten werken omdat je dan beide systemen gescheiden houdt op de mute na dan.
Dez hang je onder je dashboard.
Ik heb dit ook gedaan en dat werkt perfect. Dit heb ik gedaan omdat ik het puur irritant vind om mensen over me sub heen te horen praten. In vorige auto's deed ik dit, omdat ik altijd alles versterkt heb gehad en dus niks met de speakerdraden vanaf de radio deed.
Werkt bij mij goed en zal bij jou ook moeten werken omdat je dan beide systemen gescheiden houdt op de mute na dan.
-
kessie
Hallo,
Een erg late reactie voor de topic-starter, maar misschien dat andere mensen er nog iets aan hebben.
Ik heb mijn parrot ck-3100 wel werkend naast het Harman Kardon systeem. Ik heb deze ook aangesloten met ISO-2-CAR. Het HK systeem is nog gewoon actief en wordt gemuted bij telefoongesprek.
Een erg late reactie voor de topic-starter, maar misschien dat andere mensen er nog iets aan hebben.
Ik heb mijn parrot ck-3100 wel werkend naast het Harman Kardon systeem. Ik heb deze ook aangesloten met ISO-2-CAR. Het HK systeem is nog gewoon actief en wordt gemuted bij telefoongesprek.
-
Stamp-CTRL
Hoi bedankt voor je reactie,
Probleem is inmiddels opgelost. Aangezien het inbouw station (nummer 1) stekkers op maat heeft gemaakt bleek er ergens iets niet goed te zitten.
Uiteindelijk alles correct aangesloten door inbouw station nummer 2.
Nu werkt alles prima!
Heeft wel veel ergernis en 2 x knaken gekost, helaas pindakaas
Probleem is inmiddels opgelost. Aangezien het inbouw station (nummer 1) stekkers op maat heeft gemaakt bleek er ergens iets niet goed te zitten.
Uiteindelijk alles correct aangesloten door inbouw station nummer 2.
Nu werkt alles prima!
Heeft wel veel ergernis en 2 x knaken gekost, helaas pindakaas
330i is the way to go