Auto van afstand bedienen

Heb je iets moois gespot / gezien, Post het hier!
Farl

Auto van afstand bedienen

Bericht door Farl » 28 okt 2009, 13:28

In bezit van een iPhone en nog enkele centen over? Bedien dan je BMW van afstand! :roll:

Viper SmartStart

Mac

Re: Auto van afstand bedienen

Bericht door Mac » 28 okt 2009, 14:58

(h) nice. Veredelde standkachel.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 28 okt 2009, 18:41

Wedden dat er geen minuut tussen het zelf starten, en dit remote starten zit?

:z

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 06 nov 2009, 02:19

Dus, als 'iemand' je iPhone in handen krijgt, dan rijdt ie zo met je Bimmer weg? :zwaai:
Ik zou doodsbang zijn voor hackers :P
www. M3 register .nl

Farl

Bericht door Farl » 06 nov 2009, 09:37

Idd! Hetzelfde als met je autosleutels trouwens! ;)

Chris

Bericht door Chris » 06 nov 2009, 12:59

wel grappig trouwens.. iedereen beschermd zijn auto.. klasse 3/4 het liefste. of in de garage met alarm erin of een woeste waakhond erbij.. en dan gaan mensen deze prul installeren op hun telefoon :+ :zwaai:

wat ik eigenlijk hiermee wil zeggen is dat je sleutel 1op1 verbinding heeft.. terwijl een telefoon talloze verbindings optie's heeft zo word het signaal opvangen makkelijk en ja of je moet natuurlijk een groot jachtgeweer op je hoofd krijgen dan geef ik me sleutel heel graag af.. dan is me leven toch iets meer waard.
//.00.-// > /.-////.-///.-

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 06 nov 2009, 13:10

Wel grappig trouwens dat je denkt dat je sleutel zo veilig is :roll:

Jouw sleutel heb je niet eens nodig, het signaal wat je altijd naar je auto stuurt is voldoende... Te decrypten binnen een paar minuten met bruteforce... Dat signaal wat 'deze prul' verstuurt is vermoedelijk beter versleutelt volgens de huidige norm dan het signaal wat je sleutel verstuurt met een versleuteling uit 2000, toen dachten we namelijk ook nog dat MD5 niet te decrypten was :roll:

Het verleden heeft toch al bewezen dat Duitsers niet zo heel goed zijn in het perfect versleutelen van datasignalen (h)

Chris

Bericht door Chris » 06 nov 2009, 13:36

klopt ben ik met je eens.. als ze echt een auto willen hebben nemen ze het toch wel mee.. met of zonder sleutel

2 maanden geleden is er op me werk een 4weken oude vw golf gejat zonder sleutel. en de auto gewoon weg.. en dan vraag ik me af hoe doen ze dat nu precies.. je zag geen sleep sporen of niks.
//.00.-// > /.-////.-///.-

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 06 nov 2009, 18:24

Griffendahl schreef:Het verleden heeft toch al bewezen dat Duitsers niet zo heel goed zijn in het perfect versleutelen van datasignalen (h)
Het coderen was wel goed, maar het 'overhandigen' van de boeken met sleutels was wellicht niet zo slim. :+

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 06 nov 2009, 18:54

't Ging vooral mis in het versleutelen zelf, ze stuurden elke keer de sleutel mee op een vaste positie in het eerste bericht ;)

Dat van die boeken is weliswaar gebeurd maar heeft hoogstens het proces versneld, Engelsen (of eigenlijk Polen) waren al heel ver voor z die boeken kregen ;) Maar goed... 't Ging over iPhones :+

Farl

Bericht door Farl » 06 nov 2009, 21:11

Ik heb ook niet gezegd dat het verstandig is, en je hebt er ook weinig aan, maar het is wel bijzonder. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Gespot”