Kofferbak gaat niet open

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
abidin

Kofferbak gaat niet open

Bericht door abidin » 04 jan 2010, 10:03

Beste,

Ik had paar weken terug een lege accu omdat ik een lamp aan was vergeten, en omdat de accu in de kofferbak zit, probeerde ik deze eerst te openen met sleutel maar het lukte niet, dus een beetje heen en weer gedraaid met de slot, maar kreeg het niet open, dus de motorkap geopend en van voren gestart, (ik heb trouwens een centrale vergrendeling) en vanaf dit moment krijg ik mijn kofferbak niet meer open.
Als ik op de cv knop druk hoor ik wel iets van de slot, maar krijg hem steeds niet open, niet met afstandsbediening, niet met sleutel, maar als de sleutel in de slot is en ik druk op de knop dan voel ik wel dat die wilt/gaat draaien. Ik heb een bmw E36 uit '93. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee.

d3v1l

Re: Kofferbak gaat niet open

Bericht door d3v1l » 04 jan 2010, 10:43

istie niet gewoon dicht gevroren? dat had ik gister ook..

abidin

Bericht door abidin » 04 jan 2010, 11:20

Denk het niet, maar het voelt wel als ik 1 keer op de slot aan de achterkant druk, dat de volgende keren dan losjes is, gewoon leeg, maar dat die zo lang bevroren is denk het niet, wat krijg het echt niet open, ook niet als ik kracht zet.

d3v1l

Bericht door d3v1l » 04 jan 2010, 11:37

Als je klikt op het slot, hoor je dan dattie open gaat? want ik moest gister ook met zn 2en aan de klep trekken en echt met veel moeite voordat ie open ging..

abidin

Bericht door abidin » 04 jan 2010, 12:43

als ik klik op de knop dan voel ik niks, maar wanneer ik op de open knop via de afstandsbediening druk, dan voel en hoor ik wel dat er iets gebeurd, maar lijkt net of die half draait, dus niet helemaal, maar ik zal proberen of ik het kan openen met veel kracht.

Jaapi

Bericht door Jaapi » 04 jan 2010, 13:05

In deze weersomstandigheden kan het natuurlijk gewoon zijn dichtgevroren. Ik zou zoiets niet met grof geweld aanpakken, straks zitten je rubbers aan de klep ipv aan de auto......

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 04 jan 2010, 15:22

Mijn achterklep kon ik voorheen ook alleen openen als ik de centrale vergrendeling opende bij een van de portieren. Vanmiddag toch maar even goed naar gekeken, en het bleek dat het slot in de achterklep door een extra weerstand geduwd moest worden.
Waarschijnlijk was de achterklep lange tijd niet geopend met de sleutel.
Ik moest de sleutel met veel kracht naar links draaien, en tegelijk het slot induwen. Nu werkt alles weer prima. Misschien ook iets voor jou om te proberen?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”