Kachelmotor werkt niet meer!
Kachelmotor werkt niet meer!
Hallo,
ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
Zoals de titel al zegt, mijn kachelmotor doet het niet meer.
Toen ik deze auto kocht, deed de kachel elke keer vreemd, dan deed hij het wel wel, dan weer niet, soms als ik hem aan zette dan deed hij het niet...en dan een paar seconden later springt hij onder het rijden weer aan.
dit was toen al vreemd, ik heb daarna de kachelmotor eruit gehaald om de stekkers van de kachelmotor op de kabel van naar binnen in de spuiten met contactsray...na hier een paar weken mee te hebben gereden zonder problemen doet hij het weer.
Wie kan mij helpen...moet ik het ergens anders gaan zoeken?
kachelmotor zelf of stekkers v/d motor of de kachelweerstand?
ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
Zoals de titel al zegt, mijn kachelmotor doet het niet meer.
Toen ik deze auto kocht, deed de kachel elke keer vreemd, dan deed hij het wel wel, dan weer niet, soms als ik hem aan zette dan deed hij het niet...en dan een paar seconden later springt hij onder het rijden weer aan.
dit was toen al vreemd, ik heb daarna de kachelmotor eruit gehaald om de stekkers van de kachelmotor op de kabel van naar binnen in de spuiten met contactsray...na hier een paar weken mee te hebben gereden zonder problemen doet hij het weer.
Wie kan mij helpen...moet ik het ergens anders gaan zoeken?
kachelmotor zelf of stekkers v/d motor of de kachelweerstand?
Re: Kachelmotor werkt niet meer!
Je kan de stekker testen door em gewoon beetje heen en weer te bewegen als die dan aan uit gaat is de verbinding niet goed .
Je weerstand is het niet , anders zou je standje 4 het gwn doen die staat niet geschakeld via je weerstand .
Ik denk zelf dat het je motor is , suc6 !
Je weerstand is het niet , anders zou je standje 4 het gwn doen die staat niet geschakeld via je weerstand .
Ik denk zelf dat het je motor is , suc6 !
wat je zegt is niet helemaal waar, het hoeft niet altijd bij een weerstand zo te zijn dat alleen 1 stand het doet, kan verschillende symptomen zijn.
Maar even wat anders.
Ik dacht er net aan...de toeter weigert soms, het elektrisch dak weigert soms en kachelmotor weigert soms...kan dit een verband hebben met elkaar?
Zitten deze 3 toevallig op 1 massa?
Of lopen deze kabels vlak bij elkaar dat deze beschadigd zijn bijvoorbeeld?
Wie kan mij dat vertellen
Maar even wat anders.
Ik dacht er net aan...de toeter weigert soms, het elektrisch dak weigert soms en kachelmotor weigert soms...kan dit een verband hebben met elkaar?
Zitten deze 3 toevallig op 1 massa?
Of lopen deze kabels vlak bij elkaar dat deze beschadigd zijn bijvoorbeeld?
Wie kan mij dat vertellen
Zéér vreemd, elektrische problemen E36
Zoals sommige al weten doet mijn kachel het soms niet maar nu...
Ik zat te denken...soms weigert mijn toeter, soms weigert mijn elektrisch dak, en soms weigert de kachelmotor...
Hebben deze dingen een verband met elkaar?
Hebben ze bijvoorbeeld hetzelfde massapunt of lopen ze vlak bij elkaar langs dat ze misschien ergens beschadigd zijn en blootliggen?
Kan iemand mij dit zeggen?
Groeten Willem
Ik zat te denken...soms weigert mijn toeter, soms weigert mijn elektrisch dak, en soms weigert de kachelmotor...
Hebben deze dingen een verband met elkaar?
Hebben ze bijvoorbeeld hetzelfde massapunt of lopen ze vlak bij elkaar langs dat ze misschien ergens beschadigd zijn en blootliggen?
Kan iemand mij dit zeggen?
Groeten Willem
Re: Zéér vreemd, elektrische problemen E36
Volgens mij wel het zelfde massapunt , om/op de bak. Heb wel eens gehad met een andere auto, van't een op't andere moment veel elek. zaken ermee ophielden. Had de massa al keer schoongemaakt toen even doormeten: eerste meeting liep de accu gewoon leeg (11v) en na paar keer flink gas geven liep het weer op naar 13.8 - 13.9.
Dynamo gaf soms geheel de geest. Weet niet of het dit is maar lijkt er beetje op
Dynamo gaf soms geheel de geest. Weet niet of het dit is maar lijkt er beetje op
W&M, ik heb twee topics van je samengevoegd gezien de onderwerpen verwant zijn aan elkaar
Moderatoropmerking Jurian

Ik heb vandaag weer even gekeken naar mijn dakraam, het blijkt geen massaprobleem te zijn maar het is de + die geen stroom geeft.
ik heb kunnen achterhalen tot waar de kabel van de voeding voor het motortje loopt, dat is zegmaar tot aan het voeteneind bij de bestuurderskant onder het rustpedaal zegmaar, en dan gaat hij vanaf daar via een stekker op stekker naar de zekeringenkast, hier raak ik vast, wie weet welk relais daar van is?
ik heb kunnen achterhalen tot waar de kabel van de voeding voor het motortje loopt, dat is zegmaar tot aan het voeteneind bij de bestuurderskant onder het rustpedaal zegmaar, en dan gaat hij vanaf daar via een stekker op stekker naar de zekeringenkast, hier raak ik vast, wie weet welk relais daar van is?
-
BMWstefan
ik heb deze gevonden is van een 318is en 325 i staat op die site maar ik denk dat het wel allemaal hetzelfde is http://www.bmwe36blog.com/2008/02/12/bm ... ay-layout/
Oke ik denk dat ik hier wel iets aan heb! dankjewel!
-
BMWstefan
graag gedaan . 
en als je hedt gevonde hebt zeg het dan .
en als je hedt gevonde hebt zeg het dan .