daNpy's E46 audio-upgrade
Re: daNpy's E46 audio-upgrade
Dorpels en middenconsole, die liggen aardig uit elkaar.
...Float Like a Cadillac, Sting Like a Beemer...
en nog een tip van mij, plaats te sub en versterker niet direct onder de hoedenplank! ik heb mijn versteker er direct onder geplaatst, maar de ruimte is al behoorlijk kleiner geworden erdoor. Laat staan als jij een sub ook erbij wilt zetten. Ik zou hem eerder aan de achterkant van de achterbank plaatsen, moet ik ook nog doen daar niet van 

Afhankelijk van de hoogte van de versterker wordt de hoedenplank inderdaad een aantal cm 'lager' in de kofferbak.
Dit lijkt mij persoonlijk beter dan een gedeelte van de ruimte op de bodem inleveren. Meestal stapel je je lading immers niet tot onder de hoedenplank op volgens mij.
Ik gebruik ook een ultra platte subwoofer, geen ding dat 15cm naar onderen steekt he
Dit lijkt mij persoonlijk beter dan een gedeelte van de ruimte op de bodem inleveren. Meestal stapel je je lading immers niet tot onder de hoedenplank op volgens mij.
Ik gebruik ook een ultra platte subwoofer, geen ding dat 15cm naar onderen steekt he
REVIN short shifters! Voor bijna alle BMW's.
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.
De AutoFans.nl Trackday kalender!
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.
Mooiste zou zijn je sub door je skiluik plaatsen. Als die dichtzit kan je die metalen plaat er als het goed is uithalen. De kist kan je maken over de hele breedte. De vorm maakt niet uit, als de inhoud maar klopt. Gebruik ook dempend materiaal voor je kist, dat scheelt aanzienlijk voor de diepgang.
Probeer je dit te maken?
http://www.bavariansoundwerks.com/produ ... ies-Sedan/
Probeer je dit te maken?
http://www.bavariansoundwerks.com/produ ... ies-Sedan/
Jup alleen wordt de mijne veel platter 
hoeveel liter inhoud heeft die sub nodig dan?
daNpy schreef:I know. Ben me ook al af aan het vragen hoe ik de speakerkabel naar achteren ga leggen als ik de powerkabels eenmaal heb liggen
Door de middenconsole onder je armsteun door en dan onder de bekleding uit onder achterbank.
De powerkabels in de kabelgoten van de dorpels.
Ik heb het zo liggen en totaal geen last van ruis o.i.d.
Als voorspeakers heb ik een composet van kicker 16 cm. gemonteerd met pasringen. (minimale aanpassing aan de deuren. Er zit een heel klein randje in de weg die je met een mesje weg kan snijden.)
Voor de hoedenplank zijn er ook pasringen te verkrijgen voor 16 cm speakers.
Je zit alleen met de maximale inbouwdiepte van beide speakersystemen.
De hele kofferbak. Had ie in de auto waar hij origineel uitkomt ookSantraxNL schreef:hoeveel liter inhoud heeft die sub nodig dan?
Ik neem aan dat de pasklare speakers van AS daarop berekend zijn?Fabian79 schreef:Je zit alleen met de maximale inbouwdiepte van beide speakersystemen.
OK nou ben ik em ff kwijt. Ga je hem in je hoedenplank monteren? (met conus onder je achterraam, tussen je achterspeakers)
AS speaker (e46 modellen dan wel natuurlijk) zijn pasklaar. Dus qua diepte en de schroefposities.
AS speaker (e46 modellen dan wel natuurlijk) zijn pasklaar. Dus qua diepte en de schroefposities.
Jup dat is wel de bedoeling ja... zie de mal voor de MDF-plank die ik reeds gemaakt in de startpost 
Ah OK, ik dacht (zoals er staat
) direct onder de hoedenplank 
Die plank wordt weer aan de hoedenplank(frame) bevestigd dus hij komt wel direct onder de hoedenplank ja 
Zo vanavond de spreekwoordelijke zaag in het hout gezet 
De mal die ik had gemaakt is overgetrokken op de plank hout die ik hiervoor had gereserveerd. Vandaag heb ik alle kantjes afgezaagd en gevijld en het subwoofer gat gemaakt + deze gemonteerd.
Zo ziet het er nu dus uit (brakke telefoonpics):

Sub zit rechts, amp komt links.

Het boutgat helemaal rechts past nog niet goed, deze moet dus nog even uitgefreesd worden om te zorgen dat ook deze goed past.
Todo list:
- powerkabels naar achteren leggen
- sub fatsoenlijk monteren
- gat passend maken
- verzonken inbus op maat + vulring voor bevestiging plank
Vervolgens, mits tevreden,
- versterker aanschaffen
- versterker monteren + kabels leggen
- overtollig hout van plank wegzagen
- plank netjes zwart verven
Het mooiste is dat het me nu nog geen cent gekost heeft
De mal die ik had gemaakt is overgetrokken op de plank hout die ik hiervoor had gereserveerd. Vandaag heb ik alle kantjes afgezaagd en gevijld en het subwoofer gat gemaakt + deze gemonteerd.
Zo ziet het er nu dus uit (brakke telefoonpics):

Sub zit rechts, amp komt links.

Het boutgat helemaal rechts past nog niet goed, deze moet dus nog even uitgefreesd worden om te zorgen dat ook deze goed past.
Todo list:
- powerkabels naar achteren leggen
- sub fatsoenlijk monteren
- gat passend maken
- verzonken inbus op maat + vulring voor bevestiging plank
Vervolgens, mits tevreden,
- versterker aanschaffen
- versterker monteren + kabels leggen
- overtollig hout van plank wegzagen
- plank netjes zwart verven
Het mooiste is dat het me nu nog geen cent gekost heeft
Ik zou de plank bekleden als ik jou was ipv zwart verfen
ziet er netjes uit zover!
ziet er netjes uit zover!
Ja moet nog even kijken wat ik doe. Als je achter de auto staat zie je de plank of sub sowieso niet dus dat is precies wat ik wilde. Wat mij betreft voldoet (mat)zwart, maar bekleden is altijd netter natuurlijk.
Volgende week kan ik van een maat een versterker en spullen lenen om de hele zooi aan te sluiten, even kijken hoe het klinkt. Wanneer ik tevreden ben ga ik pas over tot aanschaf van een eigen versterker
Volgende week kan ik van een maat een versterker en spullen lenen om de hele zooi aan te sluiten, even kijken hoe het klinkt. Wanneer ik tevreden ben ga ik pas over tot aanschaf van een eigen versterker