Een nieuwe liefhebber
Een nieuwe liefhebber
Beste forumleden,
Ik heb zelf nog geen E36... ik heb zelfs nog geen rijbewijs
Ga binnenkort beginnen en ben al een tijdje liefhebber van de E36.
Het voorgaande model vind ik niet mooi en de nieuwere modellen zijn te duur.
Dan kom ik op de E36 twee deurs die er degelijk uitziet voor zijn prijsklasse.
Hoop over een jaartje ofzo mijn eigen te kunnen kopen.
Ik wil hem netjes houden, mooie 18 inch velgen lijkt mij wel voldoende.
Hier een foto van hoe hij ongeveer moet worden. (alleen andere velgen en geen zwarte ramen.)
Ik twijfel ook nog over de booskijkers en hij moet zwart lederen bekleding hebben.
Zwart vind ik de mooiste versie, alhoewel dat kobalt blauw mij ook aanspreekt, maar volgens
mij is dat een M3 kleur?
Groeten Joe
Ik heb zelf nog geen E36... ik heb zelfs nog geen rijbewijs
Ga binnenkort beginnen en ben al een tijdje liefhebber van de E36.
Het voorgaande model vind ik niet mooi en de nieuwere modellen zijn te duur.
Dan kom ik op de E36 twee deurs die er degelijk uitziet voor zijn prijsklasse.
Hoop over een jaartje ofzo mijn eigen te kunnen kopen.
Ik wil hem netjes houden, mooie 18 inch velgen lijkt mij wel voldoende.
Hier een foto van hoe hij ongeveer moet worden. (alleen andere velgen en geen zwarte ramen.)
Ik twijfel ook nog over de booskijkers en hij moet zwart lederen bekleding hebben.
Zwart vind ik de mooiste versie, alhoewel dat kobalt blauw mij ook aanspreekt, maar volgens
mij is dat een M3 kleur?
Groeten Joe
Re: Een nieuwe liefhebber
Bedankt!
Ik zit al een poosje het forum door te spitten.
Staat veel mooi spul tussen! :~
Ik zit al een poosje het forum door te spitten.
Staat veel mooi spul tussen! :~
Re: Een nieuwe liefhebber
Er is hier genoeg moois te vinden!
Succes met de zoektocht en zeker succes met het bepalen van je RDW!
Succes met de zoektocht en zeker succes met het bepalen van je RDW!
Re: Een nieuwe liefhebber
Wellicht een leuk topic voor jouw, namelijk het BMW E36 Styling... Hoe moet het dan wel?
Re: Een nieuwe liefhebber
Welkom.
Die kleur blauw van de E36 hier boven is wel standaard hoor.
Op het forum zijn er ook wat met deze kleur.
Die kleur blauw van de E36 hier boven is wel standaard hoor.
Op het forum zijn er ook wat met deze kleur.
Re: Een nieuwe liefhebber
Joe, liefhebbers zijn altijd welkom!
Re: Een nieuwe liefhebber
Bedankt allemaal!
Had nog een vraagje.. aangezien ik geen autorijervaring heb.. welke motorinhoud raden jullie mij aan?
't Is al een ervaring genoeg om achterwielaandrijving te rijden lijkt mij?
Ik heb trouwens al wel 5 jaar mijn zware motorrijbewijs.
Had nog een vraagje.. aangezien ik geen autorijervaring heb.. welke motorinhoud raden jullie mij aan?
't Is al een ervaring genoeg om achterwielaandrijving te rijden lijkt mij?
Ik heb trouwens al wel 5 jaar mijn zware motorrijbewijs.
Re: Een nieuwe liefhebber
Dat ligt eraan wat jij wilt...
- wil je een zuinige kies dan de M43 316i...
- wil je een snellere die wat meer drinkt kies dan de 328i
- wil je een combinatie kies dan de 318is...
Succes!
....maar niks is zo fijn... als een BMW 6 in lijn!
- wil je een zuinige kies dan de M43 316i...
- wil je een snellere die wat meer drinkt kies dan de 328i
- wil je een combinatie kies dan de 318is...
Succes!
....maar niks is zo fijn... als een BMW 6 in lijn!
Re: Een nieuwe liefhebber
Bedankt voor de tips Cliff!
Zijn alle modellen qua carrosserie hetzelfde?
Zijn alle modellen qua carrosserie hetzelfde?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Een nieuwe liefhebber
Nope, je hebt:
Sedan:
Coupé:
Compact:
Cabrio:
En last but certainly not least:
De Touring:
Sedan:
Coupé:
Compact:
Cabrio:
En last but certainly not least:
De Touring:
Re: Een nieuwe liefhebber
Maar ook hier geldt weer voor, wat wil je?
- Compact zou ik persoonlijk gewoon niet doen mits ie een m-pakket heeft en een paar mooie sloffen (anders ziet ie niet uit)
- Coupe is gewoon de mooiste maar ook de meest onpraktische van de 5
- Sedan is ook mooi (lijkt ook het meeste op de coupe) maar net wat praktischer dan een coupe
- Touring is voor als je een hond hebt
- Cabrio is voor als je in de zomer langs de boulevard wilt cruisen in het zonnetje en 's winters aan te raden met een hardtop
Maar goed, dit alles is persoonlijk! Zou zelf even afwegen wat je wilt... wat is voor jou praktisch, betaalbaar etc.
Succes ermee en vragen kun je natuurlijk altijd hier stellen!
- Compact zou ik persoonlijk gewoon niet doen mits ie een m-pakket heeft en een paar mooie sloffen (anders ziet ie niet uit)
- Coupe is gewoon de mooiste maar ook de meest onpraktische van de 5
- Sedan is ook mooi (lijkt ook het meeste op de coupe) maar net wat praktischer dan een coupe
- Touring is voor als je een hond hebt
- Cabrio is voor als je in de zomer langs de boulevard wilt cruisen in het zonnetje en 's winters aan te raden met een hardtop
Maar goed, dit alles is persoonlijk! Zou zelf even afwegen wat je wilt... wat is voor jou praktisch, betaalbaar etc.
Succes ermee en vragen kun je natuurlijk altijd hier stellen!
Re: Een nieuwe liefhebber
Bedankt Bjorn en Cliff,
Ik ken de verschillende modellen, maar ik bedoelde meer:
Is er een verschil tussen een bijvoorbeeld 316 en 328 qua buitenkant? (bumpers etc)
Of zijn alle E36 coupe's hetzelfde?
En ik weet sowieso dat ik voor een coupe ga, vind ik gewoon de mooiste :~
Cabrio wil ik niet, ben niet zo'n patser... compact vind ik spuuglelijk en de rest is voor mij te groot.
Ik ken de verschillende modellen, maar ik bedoelde meer:
Is er een verschil tussen een bijvoorbeeld 316 en 328 qua buitenkant? (bumpers etc)
Of zijn alle E36 coupe's hetzelfde?
En ik weet sowieso dat ik voor een coupe ga, vind ik gewoon de mooiste :~
Cabrio wil ik niet, ben niet zo'n patser... compact vind ik spuuglelijk en de rest is voor mij te groot.
Re: Een nieuwe liefhebber
In principe zijn ze hetzelfde.
Onderstel qua remmerij en wielophanging kan wat verschillen.
De verschilende bumpers zijn vaak M-pakketten enzo. De uiterkant zegt dus weinig over de motorinhoud.
Optisch kan je bij een originele auto voornamelijk alleen aan de uitlaat en de grote van de remschijven iets aflezen.
Onderstel qua remmerij en wielophanging kan wat verschillen.
De verschilende bumpers zijn vaak M-pakketten enzo. De uiterkant zegt dus weinig over de motorinhoud.
Optisch kan je bij een originele auto voornamelijk alleen aan de uitlaat en de grote van de remschijven iets aflezen.