mistachterlicht indicatie

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
jaspertilburg

mistachterlicht indicatie

Bericht door jaspertilburg » 13 dec 2009, 15:57

Hoi,

De laatste tijd heb ik iets vaags met mijn beemer.. als ik de lichten aan zet dan springt de indicatie van mijn mistachterlicht aan (op het dashboard, oranje lichtje is het.. groen is voor de voorkant).
Ik had de auto stopgezet, en ben gaan kijken of mijn mistlamp aanstaat maar die staat gewoon uit. Ook de knopjes voor de mistlampen zijn niet ingedrukt, ik gebruik dat ook nooit.
Het rare is dat na 2 tot 5 minuten de indicatie weer uitspringt..

Dit heb ik elke keer als ik mijn lichten aanzet, iemand enig idee wat dit kan zijn? Het is niet heel storend, maar ik vroeg me af wat het is en hoe ik het kan verhelpen.

Alle lichten werken verder, en de boordcomputer geeft geen defect aan.

jaspertilburg

Re: mistachterlicht indicatie

Bericht door jaspertilburg » 13 dec 2009, 22:49

vaag, ik plaats dit bericht en heb zojuist 2 ritten gemaakt en heb er geen last meer van.
Maar ja, wie weet komt het morgen weer? :P

Blijft raar..

Richy

Bericht door Richy » 14 dec 2009, 00:57

Hey Jasper,

Dashboardlampjes die gaan branden zonder aanleiding is altijd vervelend. Hopelijk blijft het niet weg, mocht het toch terugkomen
dan adviseer ik je om je auto na te laten meten. Een reset is meestal voldoende.

Dit geld bijv. ook voor airbacklampjes die bij het starten blijven branden en na een paar minuten uitgaan..

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr Richy

jaspertilburg

Bericht door jaspertilburg » 14 dec 2009, 18:41

ok bedankt voor de tip van resetten, daar heb ik niet aangedacht
ik heb het nu opeens niet meer.. vanaf oktober had ik het, en toen dacht ik afgelopen zondag laat ik het eens aan de gasten vragen op e36forum en hoppa het is weg.

Vaag..

mocht het terugkomen ga ik hem laten resetten!

Groet

Verheeske

Bericht door Verheeske » 14 dec 2009, 21:35

jaspertilburg schreef:toen dacht ik afgelopen zondag laat ik het eens aan de gasten vragen op e36forum en hoppa het is weg.
It's magic ;)
-- Houdoe wanne --

W&M

Bericht door W&M » 15 jan 2010, 17:12

wat bmw nog wel eens heeft is dat als er ergens een stekkertje los zit (maakt niet uit waar) dat dan ergens dat op het dashboard een lampje zwak gaat branden, heb ik meerdere keren gehad met bmw's.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”