Vandaag een poging gewaagd tot het vervangen van de speakers in de deuren.
Helaas is dit niet gelukt, met als hoofdreden dat ik niet precies weet hoe ik de tweeter uit de A-stijl in de deur moet halen en omdat ik de kabelboom wat aan moet passen. BMW gebruikt (uiteraard) hun eigen stekkers, óók op de audio.
Omdat ik alles netjes wil maken ga ik de originele stekker er (helaas!) afknippen en vervangen door een "dubbele" aansluiting, dit omdat de tweeters ook parallel over de kickbas aangesloten moeten worden. Hier heeft AS eigenlijk geen oplossing voor geleverd, bij de tweeters zit een filtertje met daaraan een kabel met stekkers die weer precies op de kickbas passen... maar dat geeft natuurlijk geen geluid

Dit moet dus eerst netjes gemaakt worden en dan wordt het in de deur gesoldeerd.
Nog een piccie van de deur:
En van de tweeter:
Inmiddels wel gevonden hoe de tweeter eruit kan:
At the front of the door, the tweeter housing is covered by the plastic strip, which extends all the way down to the bottom. In the front of the strip, around the door binges, there are two plastic pegs that must be released. After taking out these plugs, you'll be able to peel back the whole strip, revealing the tweeter chamber.
Nu moet ik alleen even kijken hoe de tweeter bevestigd moet worden, dat heb ik nog niet kunnen zien.