Goedkoop xenon?
Re: Goedkoop xenon?
Hallo,
De e46 projector koplampen zijn standaard met Xenon uitgerust. Volgens mij kun je ze zelfs niet zonder xenon kopen.
Heb zelf mijn eigen halogeen koplampen vervangen door een 2e hands set van Marktplaats.
Let wel op: na ombouw op xenon moet je de lcm (lichtmodule) laten programeren door BWM!
In mijn geval vielen de xenonlampen uit na ongeveer een half uur...
De e46 projector koplampen zijn standaard met Xenon uitgerust. Volgens mij kun je ze zelfs niet zonder xenon kopen.
Heb zelf mijn eigen halogeen koplampen vervangen door een 2e hands set van Marktplaats.
Let wel op: na ombouw op xenon moet je de lcm (lichtmodule) laten programeren door BWM!
In mijn geval vielen de xenonlampen uit na ongeveer een half uur...
Xenon hoort eigenlijk in een lens koplamp.
Alhoewel het ook prima in een orginele (niet xenon) E46 koplamp past, met het liefst de speciale adapter fittingen.
Het licht wordt dan wel volop verspreidt, in tegenstelling tot de xenonlens.
Ik zou dan toch kiezen voor compleet orgineel, gebruikt setje. Had de mijne gevonden voor 375 euro (ebay duitsland), komt dan nog een 175 euro bij voor een fatsoenlijke set angeleyes. Dus met 500 euro kun je klaar zijn als je het goed doet.
Alhoewel het ook prima in een orginele (niet xenon) E46 koplamp past, met het liefst de speciale adapter fittingen.
Ik zou dan toch kiezen voor compleet orgineel, gebruikt setje. Had de mijne gevonden voor 375 euro (ebay duitsland), komt dan nog een 175 euro bij voor een fatsoenlijke set angeleyes. Dus met 500 euro kun je klaar zijn als je het goed doet.
www. M3 register .nl
BertusE46 schreef:Xenon hoort eigenlijk in een lens koplamp.
dit probeer k ze ook al duidelijk te maken :p
maar ik ben niet zo'n ebayer.. heb je misschien nog een andere optie?
..Bmw Maakt RIjden Geweldig..
Misschien Marktplaats? Kapaza.be?Di_Luca88 schreef: dit probeer k ze ook al duidelijk te maken :p
En anders kan ik ook nieuwe units leveren, zijn alleen best prijzig (uiteraard wel onder dealerprijzen)
www. M3 register .nl
BertusE46BertusE46 schreef:Misschien Marktplaats? Kapaza.be?Di_Luca88 schreef: dit probeer k ze ook al duidelijk te maken :p
En anders kan ik ook nieuwe units leveren, zijn alleen best prijzig (uiteraard wel onder dealerprijzen)
Hier heb ik wel interesse in zoals ik in een PB aan je schreef (misschien nog niet gelezen?) voor mijn 320D uit 2003. Kun je me hier aan helpen?
Op marktplaats staan ook een aantal OEM xenon setjes nu voor de facelift hoor!
Adrenalin schreef:BertusE46BertusE46 schreef:Misschien Marktplaats? Kapaza.be?Di_Luca88 schreef: dit probeer k ze ook al duidelijk te maken :p
Hier heb ik wel interesse in zoals ik in een PB aan je schreef (misschien nog niet gelezen?) voor mijn 320D uit 2003. Kun je me hier aan helpen?
-
AlpinaDrachten
@ Mike,
Heb jij ook Xenon?
Wat moet je allemaal hebben voor orgineel xenon?
Koplampen orgineel
orgineel xenon
lichtschakelaar
Startmodule???
bekabeling??
Op het eind inlezen idd. maar wat heb ik nog meer nodig? Facelift model? heb nu geen orginele koplampen.
Heb jij ook Xenon?
Koplampen orgineel
orgineel xenon
lichtschakelaar
Startmodule???
bekabeling??
Op het eind inlezen idd. maar wat heb ik nog meer nodig? Facelift model? heb nu geen orginele koplampen.
ALs je de OEM xenon koplampen koopt hoort daar normaal gesproken alles in te zitten om ze gelijk te laten werken, deze kunnen ook gewoon op de bestaande stekkers aangesloten worden dat is een koud kunstje.AlpinaDrachten schreef:@ Mike,
Heb jij ook Xenon?
Koplampen orgineel
orgineel xenon
lichtschakelaar
Startmodule???
bekabeling??
Wat je misschien nodig zou hebben is een schakelaar , bij mij doen de Lampen het zonder problemen op deze schakelaar maar hoor ook andere verhalen.
Dat is eigenlijk alles, alleen de automatische hoogte verstelling werk niet
die zou je achteraf in kunnen bouwen door sensoren te plaatsen
maar van mij hoeft dat niet ik zorg wel dat mijn koplampen goed afgesteld zijn.
in belgie is het verplicht om sproeiers te steken is van horen zeggen .........klopt dat
In Belgie is het inderdaad verplicht om sproeiers te zetten als je de overgang maakt naar Xenon. In Nederland is dit ook maar pas bij autos vanaf een bepaald bouwjaar, ik dacht vanaf 2001 maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
nee dat is pas vanaf bj 2006hennep E46 schreef:In Belgie is het inderdaad verplicht om sproeiers te zetten als je de overgang maakt naar Xenon. In Nederland is dit ook maar pas bij autos vanaf een bepaald bouwjaar, ik dacht vanaf 2001 maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik wist het al niet zeker en ik kon zo snel ook even niets vinden. Maar dan is dit ook weer opgehelderdMike schreef: nee dat is pas vanaf bj 2006
-
tommy_hf
Xenon behoeft pas hoogteregeling en sproeiers als de auto van na 1-1-2007 is. Het was ooit 2006, maar dat is weer aangepast.
Verder kan je op een E46 op verschillende manieren de foutmelding omzeilen. Ik ben redelijk goed thuis in xenon en lampjes omdat het een stukje hobby van me is en de BMW LCM valt op verschillende manieren te omzeilen afhankelijk van het bouwjaar. Dan hoeft er niet geprogrammeerd te worden.
Aftermarket xenon heb ik in zat auto's gezet, maar het lichtbeeld komt niet in de buurt van een goede BMW projector met origineel xenon. Wel heb je een enorme berg licht, maar het komt overal. Er is veel strooilicht. Overigens wel functioneel, maar niet erg tof voor de mede weggebruikers.
LCM fooling:
op de vroege modellen even zekering 32 eruit trekken... zelfs de foutmelding werkt nog als een lamp sneuvelt.
Als dat niet werkt is er voor de vroege modellen een methode door een weerstand via een relais te schakelen. Licht aan = weerstand ontkoppeld. Dat is van toepassing op auto's die alleen een fout geven als de lampen UIT staan. (E46 tot 2001 en E39 tot 2003)
Bij de nieuwere LCM's gaan de xenons als een gek knipperen, zowel origineel als aftermarket. De oplossing is een 4700 microFarad condensator PARALLEL te schakelen aan de stekker. Voila.. probleem opgelost. Zo'n condensator kost je dan 3 euro ofzo per kant.
Als je bovenstaande techniekjes toepast hoef je niet aan allerlei zogenaamde ontstoor apparaten.
Verder kan je op een E46 op verschillende manieren de foutmelding omzeilen. Ik ben redelijk goed thuis in xenon en lampjes omdat het een stukje hobby van me is en de BMW LCM valt op verschillende manieren te omzeilen afhankelijk van het bouwjaar. Dan hoeft er niet geprogrammeerd te worden.
Aftermarket xenon heb ik in zat auto's gezet, maar het lichtbeeld komt niet in de buurt van een goede BMW projector met origineel xenon. Wel heb je een enorme berg licht, maar het komt overal. Er is veel strooilicht. Overigens wel functioneel, maar niet erg tof voor de mede weggebruikers.
LCM fooling:
op de vroege modellen even zekering 32 eruit trekken... zelfs de foutmelding werkt nog als een lamp sneuvelt.
Als dat niet werkt is er voor de vroege modellen een methode door een weerstand via een relais te schakelen. Licht aan = weerstand ontkoppeld. Dat is van toepassing op auto's die alleen een fout geven als de lampen UIT staan. (E46 tot 2001 en E39 tot 2003)
Bij de nieuwere LCM's gaan de xenons als een gek knipperen, zowel origineel als aftermarket. De oplossing is een 4700 microFarad condensator PARALLEL te schakelen aan de stekker. Voila.. probleem opgelost. Zo'n condensator kost je dan 3 euro ofzo per kant.
Als je bovenstaande techniekjes toepast hoef je niet aan allerlei zogenaamde ontstoor apparaten.
Hoe zit het dan met de foutmeldingen? Werkt het dan als in de oude situatie? Lamp stuk en dan melding op je display?tommy_hf schreef:Xenon behoeft pas hoogteregeling en sproeiers als de auto van na 1-1-2007 is. Het was ooit 2006, maar dat is weer aangepast.
LCM fooling:
Bij de nieuwere LCM's gaan de xenons als een gek knipperen, zowel origineel als aftermarket. De oplossing is een 4700 microFarad condensator PARALLEL te schakelen aan de stekker. Voila.. probleem opgelost. Zo'n condensator kost je dan 3 euro ofzo per kant. Als je bovenstaande techniekjes toepast hoef je niet aan allerlei zogenaamde ontstoor apparaten.