Pookknop demonteren (automaat)
Pookknop demonteren (automaat)
Iemand enig idee hoe ik de pookknop van m'n automaat gedemonteerd krijg??
Ik heb al geprobeerd hem net zoals een handgeschakelde recht naar boven toe er af te trekken, maar dat lukte niet. Durf niet meer kracht te zetten omdat ik wellicht dan iets beschadig.
Zal vast wel een of ander truukje voor zijn...
Ik heb al geprobeerd hem net zoals een handgeschakelde recht naar boven toe er af te trekken, maar dat lukte niet. Durf niet meer kracht te zetten omdat ik wellicht dan iets beschadig.
Zal vast wel een of ander truukje voor zijn...
Re: Pookknop demonteren (automaat)
Bleek toch gewoon brute kracht te zijn!
truukje is dat je het na een half uur gewoon nog een keer probeert
truukje is dat je het na een half uur gewoon nog een keer probeert
-
thijzert
Beste Egbert,
Ik heb dit ook meerdere malen geprobeerd maar is nog top op heden niet gelukt.
Hoe heb je dit gedaan? In ze N (neutraal) gezet en omhoog trekken? Met of zonder de knop ingedrukt te houden?
Ps. Weet iemand waar je een andere automaten pook kan kopen?
Ik heb dit ook meerdere malen geprobeerd maar is nog top op heden niet gelukt.
Hoe heb je dit gedaan? In ze N (neutraal) gezet en omhoog trekken? Met of zonder de knop ingedrukt te houden?
Ps. Weet iemand waar je een andere automaten pook kan kopen?
MP
autospin
sloperij
dealert
probeer google eens
autospin
sloperij
dealert
probeer google eens
Waarom Google proberen? Hij heeft zich natuurlijk niet voor niets aangemeld
...
Er is behoorlijk wat keuze, het is net waar je naar opzoek bent. Ben je opzoek naar een originele nieuwe keuzehendel, dan is de Dealer de beste oplossing. Zoek je een mooie tweedehandse dan kun je zoeken op Marktplaats of wellicht dat Autospin of Dparts er nog één voor je heeft liggen
. Bedrijven als Wheelsonline ben je vaker duurder uit dan de Dealer zelf, simpel weg omdat hun daar ook de onderdelen bestellen en toch (meer) winst proberen te maken.
Er is behoorlijk wat keuze, het is net waar je naar opzoek bent. Ben je opzoek naar een originele nieuwe keuzehendel, dan is de Dealer de beste oplossing. Zoek je een mooie tweedehandse dan kun je zoeken op Marktplaats of wellicht dat Autospin of Dparts er nog één voor je heeft liggen
-
thijzert
Beste Daniel bedankt voor je reactie.
Waarnaar ik op zoek ben...
Ik heb nu een houten automaten pook, met hout inleg.
Persoonlijk vind ik dit niet zo mooi en ben eigelijk opzoek naar een zwarte automaten pook.
Nog liever al het hout weg en titanium inleg of zwarte inleg.
Ook vind ik de automaten pook uit de voorganger van mijn BMW 320i 1997 erg stoer. met die T-pook of hoe je dat ook moet omschrijven.
Ik heb wat rond gezocht op jullie websites maar kan maar 1 pook vinden en dat is de titanium pook knop. Waar zijn er andere te vinden?
Bij voorbaad dank.
Waarnaar ik op zoek ben...
Ik heb nu een houten automaten pook, met hout inleg.
Persoonlijk vind ik dit niet zo mooi en ben eigelijk opzoek naar een zwarte automaten pook.
Nog liever al het hout weg en titanium inleg of zwarte inleg.
Ook vind ik de automaten pook uit de voorganger van mijn BMW 320i 1997 erg stoer. met die T-pook of hoe je dat ook moet omschrijven.
Ik heb wat rond gezocht op jullie websites maar kan maar 1 pook vinden en dat is de titanium pook knop. Waar zijn er andere te vinden?
Bij voorbaad dank.
Is volgens mij ook afhankelijk van het soort pookknop dat je hebt. Een die er uitziet als een handvat, of de latere versie die ongeveer dezelfde vorm heeft als de pookknop van een handgeschakelde bak. De eerdere versies zitten naar ik meen ook ergens met een schroefje vast. de latere versies kun je er afhalen door ze omhoog te trekken. Met behoorlijke kracht, dat wel... iets van 55 Lbs/Ft. Ik heb het voor elkaar gekregen door de pook iets schuin te zetten (2 of 3) en vervolgens constante trekkracht er op uitgeoefend. geen korte krachtpulsen dus.thijzert schreef:Ik heb dit ook meerdere malen geprobeerd maar is nog top op heden niet gelukt.
Ik heb deze gekocht: http://link.marktplaats.nl/315209960thijzert schreef:Ps. Weet iemand waar je een andere automaten pook kan kopen?
Origineel BMW, ze verkopen ook andere interieurdelen. Dus ook een zwarte inleg. Pook kostte me € 75, de inleg € 33 excl. de verzendkosten.
Ik heb overigens ook nog een houtlook pookknop in de aanbieding
- Edit:
- daar heb je dus geen interesse in zo te zien

-
thijzert
Bedankt voor je reactie Egbertz!
Heb je misschien een foto van hoe auto er nu van binnen uit ziet?
Heb je misschien een foto van hoe auto er nu van binnen uit ziet?
Nope... nog geen foto's.
Ik zal er vandaag een aantal maken!
Ik zal er vandaag een aantal maken!
- Edit:
- In de showroom staan er inmiddels twee >> http://www.bmwportal.nl/post167382.html#p167382