da's lekker! Elke week € 50,- besparen, laat maar komen die kilometerheffingGriffendahl schreef: Ook al rijd je haast niks (h) Om die 5 cent wat meer te laten spreken, da's elke 10.000km 500 euro besparen...
Diesel vs Benzine
Re: Diesel vs Benzine
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
-
Griffendahl
Tov een benzine wel ja (maar die bespaar jij nu ook al wel denk ik, vermoedelijk wel meer)... Ten opzichte van het huidige systeem kunnen jij en ik - vanwege onze kilometers - beter gewoon elke maand de huidige 100 euro lappen, da's een heel stuk voordeligerOpt1mus schreef:da's lekker! Elke week € 50,- besparen, laat maar komen die kilometerheffing
Omslagpunt voor een 320d, breakeven tussen de kilometerheffing en het huidige systeem, ligt op iets van 22.000 km... Nu betaal ik 100 euro per maand voor de 320d maar met dezelfde kilometers zou ik met de kilometerheffing 233 euro per maand moeten betalen
Gelukkig woon ik straks heel dichtbij mijn werk
zat ik idd ook net te bekijken
, break even op 24.189 km tov m'n huidige kosten € 1.727 nadeel....
...
als ik nu eens 20 uur ga werken, hoef ik ook de helft minder te rijden
...
|
Uuhm wat was ook alweer eigenlijk de vraag in dit topic???
De TS zal, met zijn 15.000km per jaar, nu en in de toekomst, toch altijd goedkoper uit zijn op Benzine/LPG-G3?
De TS zal, met zijn 15.000km per jaar, nu en in de toekomst, toch altijd goedkoper uit zijn op Benzine/LPG-G3?
excuus voor off-topic...
Ik kom hier op uit met de km-heffing:
BMW M3; COUPE (2003)
basistarief per kilometer 8,6 ct/km
motorrijtuigenbelasting (Noord-Holland)2 € 760
kilometeromslagpunt2 8.870 km
Das toch van de zotte. Ik rijd wel iets minder per jaar, maar zelfs met een km heffing zal ik dus op ongeveer hetzelfde uitkomen.
Laat het dan maar lekker bij het oude blijven. Heb ik ook niet zo's #$Q#$^!@ kastje in mijn auto.
Ik kom hier op uit met de km-heffing:
BMW M3; COUPE (2003)
basistarief per kilometer 8,6 ct/km
motorrijtuigenbelasting (Noord-Holland)2 € 760
kilometeromslagpunt2 8.870 km
Das toch van de zotte. Ik rijd wel iets minder per jaar, maar zelfs met een km heffing zal ik dus op ongeveer hetzelfde uitkomen.
Laat het dan maar lekker bij het oude blijven. Heb ik ook niet zo's #$Q#$^!@ kastje in mijn auto.
nope... in de toekomst zeker nietgerman80 schreef:De TS zal, met zijn 15.000km per jaar, nu en in de toekomst, toch altijd goedkoper uit zijn op Benzine/LPG-G3?
|
-
Griffendahl
De vraag was, wat goedkoper is... Nu is dat een twijfelgeval want het zit heel dicht bij het breakeven punt. In de toekomst is een 320d altijd de goedkoopste E46 om te rijden... Met 15.000km per jaar zou die met de KM-heffing zo'n 750 per jaar goedkoper uit zijn tov een 320i.german80 schreef:Uuhm wat was ook alweer eigenlijk de vraag in dit topic???
Het is best slim om ook de veranderende wetgeving mee te nemen in je overwegingen, als je een auto ten minste langer wilt rijden dan 2 jaar.
@Pirelly: Jij zit ten minste nog in de buurt van de breakeven... Dieselaars die 50 á 60.000km per jaar voor het werk wegtikken gaan van het een op het andere moment 3x zoveel wegenbelasting betalen. Wie kan er nu in godsnaam 12 cent per km aan belasting en brandstof uitgeven terwijl je max 19 cent per km onbelast krijgt... Van 7 cent per km kan je echt geen auto onderhouden & laten afschrijven, etc...
Twijfel word het nu zeker
.
Naast dat ik me afvroeg wat goedkoper zou zijn of op welk punt dit zou omslaan, speelt natuurlijk ook het rijgedrag mee. Wat is je voorkeur, wat vind je fijner, etc. Als het qua prijs echt heel dicht bij elkaar ligt heb ik wel een voorkeur voor benzine. Diesel rijd wat rustiger, maar heb me nooit georienteerd op diesel. Dus zou niet weten waar ik op moet letten.
Naast het verbruik speelt ook onderhoud mee. Maar wat ik begreep van eerder in het topic zou ook dit niet veel verschillen. Als ik zo kijk hebben diesels over het algemeen wel veel meer km;s gereden. Maar dat is waarschijnlijk geen punt.
Naast dat ik me afvroeg wat goedkoper zou zijn of op welk punt dit zou omslaan, speelt natuurlijk ook het rijgedrag mee. Wat is je voorkeur, wat vind je fijner, etc. Als het qua prijs echt heel dicht bij elkaar ligt heb ik wel een voorkeur voor benzine. Diesel rijd wat rustiger, maar heb me nooit georienteerd op diesel. Dus zou niet weten waar ik op moet letten.
Naast het verbruik speelt ook onderhoud mee. Maar wat ik begreep van eerder in het topic zou ook dit niet veel verschillen. Als ik zo kijk hebben diesels over het algemeen wel veel meer km;s gereden. Maar dat is waarschijnlijk geen punt.
Kunnen jullie misschien aangeven wat jullie kwijt zijn voor het onderhoud? Ieder voor zich, vermelden van type, brandstof en kleine/ grote beurt
Ben namelijk ook in dubio benzine/ diesel. Ik zit wel zo'n 10.000km boven het hier aangegeven keerpunt van rond de 15.000km per jaar. Heb zelf de voorkeur voor een 6cil, maar dat terzijde
Ben namelijk ook in dubio benzine/ diesel. Ik zit wel zo'n 10.000km boven het hier aangegeven keerpunt van rond de 15.000km per jaar. Heb zelf de voorkeur voor een 6cil, maar dat terzijde
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
320d 2002; ik schat zo 500-750 per jaar.
Inclusief banden @ 25.000 per jaar. (Bandenmaat 225/17/45)
Inclusief banden @ 25.000 per jaar. (Bandenmaat 225/17/45)
@griffendahl.
Ik weet niet waar jij allemaal belasting over betaald, maar de 19 ct per km is onbelast bij de meeste werkgevers hoor.
Ik weet niet waar jij allemaal belasting over betaald, maar de 19 ct per km is onbelast bij de meeste werkgevers hoor.
lezen Faab 
Griffendahl schreef: Wie kan er nu in godsnaam 12 cent per km aan belasting en brandstof uitgeven terwijl je max 19 cent per km onbelast krijgt... Van 7 cent per km kan je echt geen auto onderhouden & laten afschrijven, etc...
|
(| (| (| (| (| (| (|
was nog vroeg he, echt overheeeeeeeeennn gelezen
was nog vroeg he, echt overheeeeeeeeennn gelezen
-
Griffendahl
Ik bedoelde idd dat met die nieuwe KM-heffing de nu geldende maximale belastingvrije km-vergoeding van 19 cent wel behoorlijk opgehoogd mag worden 
..... en als dan de 19 cent aardig wordt opgehoogd
dan gaat bij bedrijven , die dit aan hun mensen moeten betalen, de verkoop prijs van hun producten ook aardig omhoog ( want bedrijven willen dezelfde winst maken !!)
en als dan die prijzen omhoog gaan willen wij meer verdienen zodat we hetzelfde kunnen blijven kopen..
en als dat dan gebeurt gaat de prijs van benzine ook omhoog omdat de mensen die bij oliemaatschappijen werken ook met hun loon stijgen en ook deze bedrijven willen dezelfde winsten ( of meer ) hebben. en als de prijs van benzine omhoog gegaan is .....
hebben we geen flikker aan het feit dat de 19 cent aardig is opgehoogd want we lopen weer achter...
BELASTINGEN OMLAAG !!
REGERING ERUIT !!
KWARTJE VAN KOK TERUG
ETC ETC
dan gaat bij bedrijven , die dit aan hun mensen moeten betalen, de verkoop prijs van hun producten ook aardig omhoog ( want bedrijven willen dezelfde winst maken !!)
en als dan die prijzen omhoog gaan willen wij meer verdienen zodat we hetzelfde kunnen blijven kopen..
en als dat dan gebeurt gaat de prijs van benzine ook omhoog omdat de mensen die bij oliemaatschappijen werken ook met hun loon stijgen en ook deze bedrijven willen dezelfde winsten ( of meer ) hebben. en als de prijs van benzine omhoog gegaan is .....
hebben we geen flikker aan het feit dat de 19 cent aardig is opgehoogd want we lopen weer achter...
BELASTINGEN OMLAAG !!
REGERING ERUIT !!
KWARTJE VAN KOK TERUG
ETC ETC
- Spoiler: Laat zien
Verheeske 316 zei ooit "Als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een Taxi"..
Snap je nu waarom IK nooit een taxi bel !!
Snap je nu waarom IK nooit een taxi bel !!