wisselaaraansluiting
-
dimitry73
wisselaaraansluiting
hallo,
ik heb een wisselaar gekregen van iemand die ik wil aansluiten op mijn radio. de bedrading is aanwezig en als ik de wisselaar aansluit reageert deze door te gaan wisselen tussen de cd's.
ik kan alleen niet schakelen naar de wisselaar met mijn radio. ik heb een rcd109-01 radio cd combi.
ik denk dat deze radio niet geschikt is voor een wisselaar maar ik kan dat nergens terugvinden. kan iemand mij vertellen of mijn vermoeden juist is of dat ik gewoon iets over het hoofd zie.
met vriendelijke groet, dimitry e46 touring
ik heb een wisselaar gekregen van iemand die ik wil aansluiten op mijn radio. de bedrading is aanwezig en als ik de wisselaar aansluit reageert deze door te gaan wisselen tussen de cd's.
ik kan alleen niet schakelen naar de wisselaar met mijn radio. ik heb een rcd109-01 radio cd combi.
ik denk dat deze radio niet geschikt is voor een wisselaar maar ik kan dat nergens terugvinden. kan iemand mij vertellen of mijn vermoeden juist is of dat ik gewoon iets over het hoofd zie.
met vriendelijke groet, dimitry e46 touring
Re: wisselaaraansluiting
hey,
voodat je met vragen begint is het hier gebruikelijk dat je je even netjes voorstelt in het voorsteltopic.
Kan je meteen ook ff een showroom aanmaken om wat details van je auto te laten zien/ bespreken.
Mijn vraag: Heb je een mode knop op je radio zitten??
voodat je met vragen begint is het hier gebruikelijk dat je je even netjes voorstelt in het voorsteltopic.
Kan je meteen ook ff een showroom aanmaken om wat details van je auto te laten zien/ bespreken.
Mijn vraag: Heb je een mode knop op je radio zitten??
-
dimitry73
ja, er zit idd een mode knop op mijn radio. als ik die indruk kan ik alleen kiezen tussen de radio of de cd speler in de unit. als ik de cd eruit haal en dan nogmaals probeer geeft hij aan dat er geen cd inzit. het lijkt dus net of hij de wisselaar niet ziet.
Dan weet ik het ook niet. sorry
Je hebt de wisselaar dus op de kabel achterin de auto aangesloten. Maar heb je ook gekeken of deze kabel wel op de radio zelf is aangesloten? Misschien ligt deze gewoon los en moet je hem er even in pluggen?
Heb overigens geen idee hoe ie eruit ziet en of ie wel los kan liggen... Daar zou de radio expert even antwoord op moeten geven.
Heb overigens geen idee hoe ie eruit ziet en of ie wel los kan liggen... Daar zou de radio expert even antwoord op moeten geven.
-
dimitry73
hoi,
ik heb de radio uit het dashboard gehaald en voor zover ik kan zien liggen er geen losse draden achter en zit alles wat aangesloten hoort te zitten vast. ik denk toch dat mijn radio niet geschikt is om een wisselaar aan te sturen.
dimitry
ik heb de radio uit het dashboard gehaald en voor zover ik kan zien liggen er geen losse draden achter en zit alles wat aangesloten hoort te zitten vast. ik denk toch dat mijn radio niet geschikt is om een wisselaar aan te sturen.
dimitry
Maar wel vreemd dan. Als je wisselaarkabel er in pas zou deze ook moeten werken
als het goed is, en je sluit de wisselaar aan moet hij geluid maken, de motor van de wisselaar gaat zoemen, doet hij dit niet zogauw je de stekker erin doet dan heeft hij geen stroom
Hij zegt toch al dat de wisselaar de cd's gaat nalopen bij het insteken van de kabel 
daar had ik overheen gelezen, sorry (|
wisselaar aansluiting zit onderin de grote radiostekker achterop de radio. Als deze goed aangesloten is dan zou je via de MODE knop kunnen schakelen naar de wisselaar
www. M3 register .nl
Let op, dit is een los stekkertje wat met een clipje in de grotere stekker zit geklikt. Zit hier dus nog een vrije plaats dan ligt waarschijnlijk het kabeltje toch nog ergens los achter de radio/cd.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Als aanvulling hierop een plaatje er van: