Bekerhouder
Bekerhouder
Ben op zoek naar een mooie oplossing voor een bekerhouder in mijn BMW. De OEM bekerhouder in de middenconsole vind ik niet mooi en ben dus op zoek naar iets anders. Mag een permanente bevestiging zijn of één die je los kan maken. Zag al een voorbeeld maar weet niet of dit wat is:
http://www.eagleday.com/cupholders1.html
Iemand hiermee ervaring en/of andere ideeën?
Update 29 januari 2009:
Heb de bekerhouder gekocht. Zie bericht van 29 januari 2009 hieronder.
Iemand hiermee ervaring en/of andere ideeën?
Update 29 januari 2009:
Heb de bekerhouder gekocht. Zie bericht van 29 januari 2009 hieronder.
Laatst gewijzigd door Mzll op 29 jan 2009, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bekerhouder
Ik had in mijn e46 gewoon het opbergvakje in de middenconsole. Hier paste perfect 2 blinkjes cola in... Zelfs van die redbull blinkjes bleven altijd netjes rechtop staan.
Nooit de behoefte gehad om nog een andere bekerhouder te installeren.
Nooit de behoefte gehad om nog een andere bekerhouder te installeren.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik heb het ook altijd getreurd dat de OEM bekerhouders zo lelijk zijn. En nu ik daar mijn autotelefoon heb zitten zijn deze helemaal geen optie meer.
Ik weet dat de 6-serie ook een losse bekerhouder heeft, maar die zal waarschijnlijk niet passen in een E46:

Die variant kende ik nog niet, misschien wel een optie. Maar ik ben wel benieuwd naar andere mogelijkheden.Mzll schreef:
Ik weet dat de 6-serie ook een losse bekerhouder heeft, maar die zal waarschijnlijk niet passen in een E46:

ik heb wel een idee.. dat is gewoon niet in je auto drinken.. het is echt een rotzooi om cola van je stoelen eraf te krijgen.
//.00.-// > /.-////.-///.-
Is dit misschien wat?
http://www.6c-automotive.be/showaccdetails.php?id=56
http://www.6c-automotive.be/showaccdetails.php?id=56
Dag Baakie,
Bedankt voor je reactie maar dat is nou juist hetgene dat ik niet zoek. Ben op zoek naar een andere mooie oplossing maar dat is moeilijk te vinden. Wel van die dingen die je bevestigigd aan de ventilatieroosters maar dat wil ik niet. Ben ook nog naar de BMW dealer geweest, maar daar (en in Duitsland) kennen ze de originele bekerhouder voor in de deur niet (zie eerste bericht). Is alleen in de VS te verkrijgen schijnbaar (| . Heb naar twee bedrijven in de VS een e-mail gestuurd maar tot op heden nog geen reactie gehad.
Bedankt voor je reactie maar dat is nou juist hetgene dat ik niet zoek. Ben op zoek naar een andere mooie oplossing maar dat is moeilijk te vinden. Wel van die dingen die je bevestigigd aan de ventilatieroosters maar dat wil ik niet. Ben ook nog naar de BMW dealer geweest, maar daar (en in Duitsland) kennen ze de originele bekerhouder voor in de deur niet (zie eerste bericht). Is alleen in de VS te verkrijgen schijnbaar (| . Heb naar twee bedrijven in de VS een e-mail gestuurd maar tot op heden nog geen reactie gehad.
Bekerhouder
Via ebay USA de bekerhouder voor aan de binnenkant van de deur gekocht en vandaag binnen gekregen. Is een origineel BMW onderdeel (art.nr.82110027936). Is echter niet in NL of Dsl te koop :? .
Ik vind dit een veel mooiere oplossing dan de OEM bekerhouders in de middenconsole of niet OEM bekerhouders aan de ventilatieroosters o.i.d. Kijk zelf maar wat je er van vindt.
Mzll

Ik vind dit een veel mooiere oplossing dan de OEM bekerhouders in de middenconsole of niet OEM bekerhouders aan de ventilatieroosters o.i.d. Kijk zelf maar wat je er van vindt.
Mzll

Dat ziet er nog best wel handig uit.
Makkelijk te plaatsen? Zeker gewoon eroverheen schuiven?
Makkelijk te plaatsen? Zeker gewoon eroverheen schuiven?
Ja,
Je zet de houder gewoon op de rand van het vak (zit een inkeping aan de onderkant) en dan kun je drie boutjes aan de binnenkant aandraaien waardoor die goed vast zit. Is ook weer makkelijk los te maken zonder beschadigingen.
Je zet de houder gewoon op de rand van het vak (zit een inkeping aan de onderkant) en dan kun je drie boutjes aan de binnenkant aandraaien waardoor die goed vast zit. Is ook weer makkelijk los te maken zonder beschadigingen.
Goed gedaan, maar hij lijkt nogal in de weg te zitten. Is dat zo? Of lijkt dat door de hoek waarin de foto is gemaakt?
Kun je misschien een foto nemen vanaf de achterbank van de auto?
Kun je misschien een foto nemen vanaf de achterbank van de auto?
Afgelopen vrijdag 200 km. gereden. Bekerhouder zit totaal niet in de weg. Wel is de houder wat meer geschikt voor wat dikkere flesjes c.q. blikjes (Amerikaans hè). Ben er in ieder geval tevreden over. 
Is er echt geen andere optie dan die in de deur of in een ventilatierooster wanneer je een telefoon in de console hebt? Moet toch iets leverbaar zijn wat je in het opbergvakje monteert en wat tevoorschijn komt als je erop drukt zoals in de e90? Ik heb ook een e39 en daar zitten er twee voorin het dashboard. Die in de deur vind ik niks: Ik drink altijd koffie in de auto en als je een restje koffie erin laat zitten en de deur dichtgooit zit je hele auto eronder. Ja, weet ik, niet doen, maar gebeurt toch een keer.
De bekerhouder in de deur bleek toch niet echt handig te zijn. Heb die er toen al snel weer uitgehaald. Tot op heden niets anders gevonden behalve de bekerhouders in de middenconsole maar die zien er niet uit en ik heb daar al wat anders zitten.
Mocht iemand nog ideeen hebben, laat het s.v.p. weten.
Mocht iemand nog ideeen hebben, laat het s.v.p. weten.