Speakers achter vallen uit
Speakers achter vallen uit
Gisteren vielen plotseling de speakers achter van mijn e39 (zelfde audio als e46) uit. Af en toe doet rechtsachter het wel en soms valt achter geheel weg. Een en ander is steeds verschillend nadat de auto opnieuw gestart is. Tijdens het rijden valt het dan weer uit. Eingelijk is er geen pijl op te trekken wanneer ze het wel en niet doen.
Iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken?
Iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken?
Re: Speakers achter vallen uit
losse stekker / contact bij de headunit??
Heb je onlangs iets ingebouwd??
carkit / versterkers / sub
Heb je onlangs iets ingebouwd??
carkit / versterkers / sub
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
-
Mark
Je kunt ook eerst eens de verbinding aan de speakers zelf checken, misschien is dat in de loop van de tijd wel gewoon losgetrild..
Kun je simpel doen door de plastic kapjes er voorzichtig af te halen en vervolgens de speakers los te draaien.
Let wel op dat je dat voorzichtig doet, anders kunnen de pinnetjes afbreken!
Kun je simpel doen door de plastic kapjes er voorzichtig af te halen en vervolgens de speakers los te draaien.
Let wel op dat je dat voorzichtig doet, anders kunnen de pinnetjes afbreken!
Zekeringen? De speakers hebben toch geen eigen zekeringen??
Heb wel onlangs eea ingebouwd: intravee II en Alpine KCA420i. Dat kan er toch niet zoveel mee te maken hebben?
Heb wel onlangs eea ingebouwd: intravee II en Alpine KCA420i. Dat kan er toch niet zoveel mee te maken hebben?
Heb je een gewone (business) radio of een navigatie met losse radiomodule? Het zou kunnen dat je radiomodule aan het overlijden is, maar kijk eerst maar eens de bedradingen/stekkers/zekeringen na.
www. M3 register .nl
-
Mark
Hmm, dat die aan het overleiden is zie ik nog niet zo snel gebeuren, maar je kunt natuurlijk niks uitsluiten.
Aangezien je een aantal nieuwe dingen hebt aangesloten, raad ik je eens aan de stekker van je radio te controleren of hij er goed inzit en dus contact maakt. Zo ja, dan zou ik als ik jou was de stekker eens meten waar wel en geen stroom op staat, misschien dat er een aantal verbindingen uitgevallen zijn.
Kun je met een simpel kastje even doormeten.
Al naar de achterspeakers gegeken of deze goed vast zitten?
Aangezien je een aantal nieuwe dingen hebt aangesloten, raad ik je eens aan de stekker van je radio te controleren of hij er goed inzit en dus contact maakt. Zo ja, dan zou ik als ik jou was de stekker eens meten waar wel en geen stroom op staat, misschien dat er een aantal verbindingen uitgevallen zijn.
Kun je met een simpel kastje even doormeten.
Al naar de achterspeakers gegeken of deze goed vast zitten?
Heb een 16:9 navigatie systeem met zo'n losse radio module. Zal alle stekkerverbindingen eens checken. Heeft het nog zin contatspray oid te gebruiken of is dit schadelijk?
-
Mark
Ik geloof niet dat dat schadelijk is, het zou beter kunnen gelijden.iblauw schreef:Heb een 16:9 navigatie systeem met zo'n losse radio module. Zal alle stekkerverbindingen eens checken. Heeft het nog zin contatspray oid te gebruiken of is dit schadelijk?
Of het ook daadwerkelijk vooruitgang zal bieden vraag ik me af.
Kijk eerst eens of er overal conctact word gemaakt, mocht dat een van je problemen zijn zou ik pas contactspray gaan gebruiken.
Het is opgelost. Nog even hier mijn bevindingen plaatste voor als iemand hetzelfde probleem heeft. Naar het schijnt gaat die BM54 regelmatig kapot. Het uit zich altijd dat een of meer speakers -al dan niet tijdelijk- uitvallen. Ze zijn 2e hands moeilijk te krijgen en ook dan loop je enig risico dat ie snel weer kapot gaat. Ik heb nu een splinternieuwe geplaatst. Merkbare verschillen zijn dat de versterker waarschijnlijk zwaarder is (ding kan veel harder zonder te vervormen) en dat ik nu dynamische routeplanning in mijn navigatiesysteem heb (Mk4)