Beetje lullig als ik een proefrit ga maken en die auto niet van zijn plek krijg of meteen ergens tegenaan knal doordat ik in de verkeerde stand start ofzo.
Hieronder een voorbeeldje van een E60 automaat:

Cliff schreef:Niet... indien hij in P staat kun je starten zonder de rem in te trappen...
Bij BMW moet je wel de rem ingetrapt hebben en de pook ontgrendelen (knop achterop de pook) wil je van stand veranderen, m.u.v. D naar S..
Dat wordt opletten ja.bjornc schreef:En als je wilt starten moet je de rem ingeduwd hebben.
Kan volgens mij ook niet altijd in D.
Moet in N of P dacht ik.
Owja, tijdens een proefrit; Houd die linker voet op de voetsteun!!!
Anders kan je jezelf van de voorruit schrapen.
Oh oke zou kunnen... m'n pa heeft een E39 530 automaat en daar hoeft dat niet bij het starten... hij moet wel in P staan... voet op de rem hoeft echter niet... X5 4.4 V8 hoeft dat ook niet.Flyingd schreef:Cliff schreef:Niet... indien hij in P staat kun je starten zonder de rem in te trappen...
Bij BMW moet je wel de rem ingetrapt hebben en de pook ontgrendelen (knop achterop de pook) wil je van stand veranderen, m.u.v. D naar S..
Helaas moet ik je daar corrigeren. ik heb een E61 en je moet wel degelijk de voet op de rem zetten en in P staan, om te kunnen starten.
Dat geld ook voor schakelen vanaf P naar D.
Ook kun je de sleutel niet verwijderen als de auto niet in P staat.
Mooggie schreef:Kijk eens aan, helemaal duidelijk!![]()
Toch nog 2 vraagjes:
Stel je gaat in de S-stand handmatig schakelen. Zou je dan zuiniger en sneller kunnen rijden? Beetje ala een handbak die ook meestal sneller en zuiniger is?
Of kan je sowieso niet zuiniger rijden?
Stel in D-stand schakelt hij op bij 2000 toeren, in S-stand bij 3000 toeren en je zou bijvoorbeeld bij 1500 toeren willen schakelen. Hoe doe je dat dan?
klopt. bij de oudere modellen kon het wel.Cliff schreef:Oh oke zou kunnen... m'n pa heeft een E39 530 automaat en daar hoeft dat niet bij het starten... hij moet wel in P staan... voet op de rem hoeft echter niet... X5 4.4 V8 hoeft dat ook niet.Flyingd schreef:Cliff schreef:Niet... indien hij in P staat kun je starten zonder de rem in te trappen...
Helaas moet ik je daar corrigeren. ik heb een E61 en je moet wel degelijk de voet op de rem zetten en in P staan, om te kunnen starten.
Dat geld ook voor schakelen vanaf P naar D.
Ook kun je de sleutel niet verwijderen als de auto niet in P staat.