Koffer gaat niet meer open
Koffer gaat niet meer open
Hey,
Ik ben hier nieuw, zal nog wel eens foto's posten in 't juiste forum-onderdeeltje. Maar ik zit met een klein (in feite vrij groot) probleempje. Mijn koffer gaat elektrisch open (dmbv een knopje in de auto, dus geen sleutelslot meer in de kofferklep). Nu gaat die niet meer open. Er staat stroom op 't knopje en zover we kunnen zien staat er ook nog stroom op de kabels naar 't slotje. We kunnen echter niet zien of deze nog wel degelijk zijn aangesloten. Als je de achterzetels verwijderd krijg je een metalen plaat, dus via de zetels kan je niet in de koffer (buite aan de middenconsole), zou zoiweiso niet gaan, doordat mijn bassbox daar volledig in opgespiet is, je krijgt deze geen enkele mm naar links, rechts, voor, achter, boven of onder. Herkent iemand dit probleem? En/of kan iemand mij helpen met dit probleempje, hoe kan ik toch op een "deftige" manier terug in mijn koffer.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Ely
Ik ben hier nieuw, zal nog wel eens foto's posten in 't juiste forum-onderdeeltje. Maar ik zit met een klein (in feite vrij groot) probleempje. Mijn koffer gaat elektrisch open (dmbv een knopje in de auto, dus geen sleutelslot meer in de kofferklep). Nu gaat die niet meer open. Er staat stroom op 't knopje en zover we kunnen zien staat er ook nog stroom op de kabels naar 't slotje. We kunnen echter niet zien of deze nog wel degelijk zijn aangesloten. Als je de achterzetels verwijderd krijg je een metalen plaat, dus via de zetels kan je niet in de koffer (buite aan de middenconsole), zou zoiweiso niet gaan, doordat mijn bassbox daar volledig in opgespiet is, je krijgt deze geen enkele mm naar links, rechts, voor, achter, boven of onder. Herkent iemand dit probleem? En/of kan iemand mij helpen met dit probleempje, hoe kan ik toch op een "deftige" manier terug in mijn koffer.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Ely
Re: Koffer gaat niet meer open
Wat voor type auto gaat het om??
E3.16 coupé ken ik niet :?
Zal wel een e36 coupé 316 bedoelen.
Heb je dan ook het slotje uit de achterklep verwijderd?
Kan je de handgreep aan de buitenzijde er niet afschroeven en van daar uit iets bedienen/ bekrachtigen ?
E3.16 coupé ken ik niet :?
Zal wel een e36 coupé 316 bedoelen.
Heb je dan ook het slotje uit de achterklep verwijderd?
Kan je de handgreep aan de buitenzijde er niet afschroeven en van daar uit iets bedienen/ bekrachtigen ?
't is idd een e36 sedan 316. 't slotje is er idd ook uit. Dus heb ook geen handgreep meer aan de buitenzijde. Ik post morgen foto's, zo kan je 't zelf even zien. Toch bedankt!
Laatst gewijzigd door mr_ely op 27 mar 2010, 08:23, 3 keer totaal gewijzigd.
-
bmwjuanmontoya
In de kofferbak kruipen met een zaklamp via de achterbank de bekleding los maken van de kofferbak en dan aan het stangetje trekken en hij is open
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Staat er in het boekje nergens een nood-ontgrendeling beschreven?mr_ely schreef:Als je de achterzetels verwijderd krijg je een metalen plaat, dus via de zetels kan je niet in de koffer (buite aan de middenconsole), zou zoiweiso niet gaan, doordat mijn bassbox daar volledig in opgespiet is, je krijgt deze geen enkele mm naar links, rechts, voor, achter, boven of onder.
ik kan dit niet direct vinden
, heb al aan collega-bmw-rijder gevraagd of hij is wilt zien, ander boekje, misschien hebben we geluk.
Hierbij de beloofde foto's (een beetje later, maar heb't druk), mijn excuses.
achterkant:

voor- & zijkant:

voorkant:
Hierbij de beloofde foto's (een beetje later, maar heb't druk), mijn excuses.
achterkant:
voor- & zijkant:
voorkant:
Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren. Tevens de foto's in [IMG] tags gezet
Moderatoropmerking Darudevampire
Haha inderdaad een leuke coupe me 4 deuren 
Ik denk persoonlijk dat je weinig kans heb hem open te krijgen aangezien je achterbank niet neer kan klappen en de kofferbak zo glad is als een aal. Zoek een proffesionele inbreker
Ik denk persoonlijk dat je weinig kans heb hem open te krijgen aangezien je achterbank niet neer kan klappen en de kofferbak zo glad is als een aal. Zoek een proffesionele inbreker
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Wellicht de draden van de motor opzoeken.
EN daar ff stroom op zetten.
Maar dan moet je wel een electrisch schema hebben, en de draden opzoeken x|
En dan moet je ook nog hopen dat de ontgrendelingsmotor niet kapot is.
EN daar ff stroom op zetten.
Maar dan moet je wel een electrisch schema hebben, en de draden opzoeken x|
En dan moet je ook nog hopen dat de ontgrendelingsmotor niet kapot is.
werkt de afstandbediening wel voor de rest van de deuren, om ze te openen? of gebruik je daar gewoon de klink voor
haal je dashboardkastje eruit, daarachter zal de module zitten die de achterklep aanstuurd, en de rest van de cv.... maar zonder elektrischschema wordt het lastig.... probeer anders bij een zaak die dat spul ook inbouwt te vragen of ze een oplossing hebben..
zijn ze niet toevallig slim genoeg om een 'nood-slot' achter de kentekenplaat(houder) of langs de kentekenverlichting
haal je dashboardkastje eruit, daarachter zal de module zitten die de achterklep aanstuurd, en de rest van de cv.... maar zonder elektrischschema wordt het lastig.... probeer anders bij een zaak die dat spul ook inbouwt te vragen of ze een oplossing hebben..
zijn ze niet toevallig slim genoeg om een 'nood-slot' achter de kentekenplaat(houder) of langs de kentekenverlichting
-- Houdoe wanne --
staat er dan ergens coupé? Mijn vorige was een coupé, dit is de auto van mijn vriendin... Srr als hij u niet aanstaat, maar zij moet er in rondrijde en u niet. (of je moest geintresseerd zijn, want hij staat immers te koop, enkel moet de koffer dan wel terug werken
! ) Voor de rest ben ik jullie wel dankbaar voor de reacties!
Ik kan de deuren gewoon opendoen via de afstandbediening. Ik zal wel eens horen bij iemand die in een bmw-garage werkt, die heeft misschien nog wel ergens zo'n elektrisch schema liggen. We kunnen maar hopen.
En als het aandrijfmotortje van de koffer kapot is steken we er nieuw in (ik veronderstel dat 't zo alty gaat moete zijn).
Via de plaatverlichting is dit eigenlijk gewoon niet doenbaar, die zit te hoog om gemakkelijk te werken. Die nood-ontgrendeling moeten we is uitzoeken.
We'll try. Ge hoort nog van ons.
groetjes!
Ik kan de deuren gewoon opendoen via de afstandbediening. Ik zal wel eens horen bij iemand die in een bmw-garage werkt, die heeft misschien nog wel ergens zo'n elektrisch schema liggen. We kunnen maar hopen.
En als het aandrijfmotortje van de koffer kapot is steken we er nieuw in (ik veronderstel dat 't zo alty gaat moete zijn).
Via de plaatverlichting is dit eigenlijk gewoon niet doenbaar, die zit te hoog om gemakkelijk te werken. Die nood-ontgrendeling moeten we is uitzoeken.
We'll try. Ge hoort nog van ons.
groetjes!
je kunt naar BMW gaan voor een schema,maar die zullen geen schema hebben voor je elektrische achterklep.. want dat bestaat niet orgineel bmw op e36
-- Houdoe wanne --