Wielkasten spuiten?
-
dedmer91
Wielkasten spuiten?
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een bmw e36 320 coupe uit 95 aangeschaft.
De auto bevalt erg goed en zit nog strak in de lak.
Alleen bij de wielkasten zitten een aantal roestbulten, met name aan de linker kant deze begint al bija door te komen.
Ik zou dit graag willen bijspuiten nu wil ik graag jullie ervarigen weten en wat voor kosten dit met zich mee brengt,
alvast bedantk
Ik heb sinds kort een bmw e36 320 coupe uit 95 aangeschaft.
De auto bevalt erg goed en zit nog strak in de lak.
Alleen bij de wielkasten zitten een aantal roestbulten, met name aan de linker kant deze begint al bija door te komen.
Ik zou dit graag willen bijspuiten nu wil ik graag jullie ervarigen weten en wat voor kosten dit met zich mee brengt,
alvast bedantk
Re: Wielkasten spuiten?
Hey dedmer,
Het lijkt er op dat jouw scherm echt goed doorgeroest is.
Om dit zelf te spuiten moet je wel weten wat je doet.
Je zal eerst alle roest weg moeten halen en goed uit moeten schuren.
Dan zal er een kuil overblijven door het weghalen van de roest en deze zal je moeten vullen met staalplamuur.
Zo kan je er uiteindelijk voor zorgen dat het scherm weer helemaal strak wordt om te kunnen spuiten.
Ik denk alleen dat wanneer je deze vraag stelt dat je zelf dit nog nooit gedaan hebt.
Mijn advies is dan ook om bij een schadebedrijf langs te gaan en hun het te laten repareren.
Tevens heb je dan garantie op het werk en weet je cker dat het weer netjes is.
Denk daarbij aan 300-400 euro incl. btw voor het repareren van een deel. (1 deel is bijvoorbeeld motorkap, dak of achterklep.)
ps.
Het is trouwens wat netter als je je even voorstelt op het forum. Dan weet iedereen waarover we het hebben.
Je kan in het voorsteltopic jezelf voorstellen eventueel met een foto van de auto.
Daarnaast kan je in het showroomtopic een showroom aanmaken met meerdere foto's van je auto. Daar kan je tevens dingen laten zien en eventuele veranderingen aan je wagen laten zien.
veel plezier hier op het forum.
Fabian
Het lijkt er op dat jouw scherm echt goed doorgeroest is.
Om dit zelf te spuiten moet je wel weten wat je doet.
Je zal eerst alle roest weg moeten halen en goed uit moeten schuren.
Dan zal er een kuil overblijven door het weghalen van de roest en deze zal je moeten vullen met staalplamuur.
Zo kan je er uiteindelijk voor zorgen dat het scherm weer helemaal strak wordt om te kunnen spuiten.
Ik denk alleen dat wanneer je deze vraag stelt dat je zelf dit nog nooit gedaan hebt.
Mijn advies is dan ook om bij een schadebedrijf langs te gaan en hun het te laten repareren.
Tevens heb je dan garantie op het werk en weet je cker dat het weer netjes is.
Denk daarbij aan 300-400 euro incl. btw voor het repareren van een deel. (1 deel is bijvoorbeeld motorkap, dak of achterklep.)
ps.
Het is trouwens wat netter als je je even voorstelt op het forum. Dan weet iedereen waarover we het hebben.
Je kan in het voorsteltopic jezelf voorstellen eventueel met een foto van de auto.
Daarnaast kan je in het showroomtopic een showroom aanmaken met meerdere foto's van je auto. Daar kan je tevens dingen laten zien en eventuele veranderingen aan je wagen laten zien.
veel plezier hier op het forum.
Fabian
En als je het toch zelf wilt doen is het inderdaad wat fabian zegt, roest weghalen, plamuren en glad schuren, daarna filler erop volgens mij heet dat uit een spuitbus "putty", (doe je dat niet dan krijg je rare eilanden over je plamuur heen) dan weer glad schuren afplakken en spuiten, alleen het uitspuiten moet je kunnen, dat is niet zo eenvoudig en zeker niet met metallic, vaak krijgen mensen met een spuitbus wolken in de lak, maar gaat het wel goed dan kun je er na het drogen van de kleur laag zeg maar (als het mettalic is dan) afspuiten met blanke lak 2x.
ik zou zeggen succes!
ik zou zeggen succes!
-
dedmer91
Okee super bedankt voor de reacties! Ik was ook niet van plan het zelf te doen, maar was benieuwd naar de procedure en hoeveel kosten het met zich mee brengt. Ik wil namelijk beide wielkasten laten spuiten. Oja ik zal me even voorstellen op het voorstelforum.
-
dedmer91
Hier twee foto's van de linker wielkast dit is de minste kant.

-
Tummy
bij mij zitten er sinds een week gaten in.
gaat wel hard dus.
moet er alleen nog de tijd voor willen nemen of een collega wil de tijd nemen om alles eruit te slijpen en te gaan lassen/plamuren e.d,
bij kleine auto garages is meestal ook wel iemand die dit netjes 'zwart' voor je kan doen.. (platen erin lassen&plamuren)
scheelt een paar 100, spuiten moet je inderdaad gewoon bij een spuiterij laten doen
gaat wel hard dus.
moet er alleen nog de tijd voor willen nemen of een collega wil de tijd nemen om alles eruit te slijpen en te gaan lassen/plamuren e.d,
bij kleine auto garages is meestal ook wel iemand die dit netjes 'zwart' voor je kan doen.. (platen erin lassen&plamuren)
scheelt een paar 100, spuiten moet je inderdaad gewoon bij een spuiterij laten doen
- Whitebeemercoupe
Ik zou de spatbord rander eruit flexen zover tot de roest gaat, en nog iets verder, en dan nieuwe schermen inzetten.
Heb ik toen ook gedaan met die van mij, ff een foto.
.
Dat werkt het beste, spuitkosten weet ik niet, want ik heb toen de hele auto laten spuiten, maar ik reken op een 300 euro zoiets, en dan ligt het aan de kleur die je auto is, of je het moet uitspuiten over de deuren en bovenflank, of dat je de lak rechtaf kan laten spuiten, maar dat gaat meestal niet bij een auto met metalic lak.
je moet dan trouwens kijken voor achterschermen van een e36 compact, daar heb ik ook de stukken uitgehaald voor erin te lassen, past perfect zoals je ziet.
Voor de coupe krijg je alleen hele achteraschermen tot aan de deur, en hele zijflanken met dakdeel.
Zover ik weet.
Greetz guino
Heb ik toen ook gedaan met die van mij, ff een foto.
.Dat werkt het beste, spuitkosten weet ik niet, want ik heb toen de hele auto laten spuiten, maar ik reken op een 300 euro zoiets, en dan ligt het aan de kleur die je auto is, of je het moet uitspuiten over de deuren en bovenflank, of dat je de lak rechtaf kan laten spuiten, maar dat gaat meestal niet bij een auto met metalic lak.
je moet dan trouwens kijken voor achterschermen van een e36 compact, daar heb ik ook de stukken uitgehaald voor erin te lassen, past perfect zoals je ziet.
Voor de coupe krijg je alleen hele achteraschermen tot aan de deur, en hele zijflanken met dakdeel.
Zover ik weet.
Greetz guino
-
Martijn e36 M3
daar kun je idd het beste een nieuw stuk inzitten, 9 van de 10x komt het toch van binnenuit, daarom heeft een beetje wegschuren geen zin. Voor 300 euro laten spuiten gaat je niet lukken denk ik bij een bedrijf. Als je de deur laat uitspuiten kun je het beste zelf alles al kaal maken, scheelt je uurloon. Denk aan klink, stootlijsten, rubbers ed.
Het is een zwarte auto en bij die jaartallen werd er al watergedragen lak gebruikt in combinatie met een blanke lak.
Met recht af spuiten moet het meestal wel goed komen. De blanke lak zorgt voor veel betere kleurvastheid
Misschien zie je in het begin een beetje glansverschil, maar 1 door de krasstraat en dan de gehele auto poetsen doet wonderen
Bij auto's met rode, blauwe of gele kleur is dat vaak veel moeilijker omdat de kleuren altijd wel iets verschieten
Met recht af spuiten moet het meestal wel goed komen. De blanke lak zorgt voor veel betere kleurvastheid
Misschien zie je in het begin een beetje glansverschil, maar 1 door de krasstraat en dan de gehele auto poetsen doet wonderen
Bij auto's met rode, blauwe of gele kleur is dat vaak veel moeilijker omdat de kleuren altijd wel iets verschieten
- Whitebeemercoupe
Hallo.
Ik weet nioet waar je vandaan komt? Maar de spuiter waar ik de mijne door heb laten spuiten vraagd 150 euro per deel.
dus spatbord en deur 300 euro.
lassen zal iets extra kosten, en natuurlijk je plaatdeel. koste 45 euro per kant, dus reken maar uit.
De jongen wat mijn wagen heeft gespoten werk bij Wellcoll, en is een mega goed schade bedrijf.
Greetz
Ik weet nioet waar je vandaan komt? Maar de spuiter waar ik de mijne door heb laten spuiten vraagd 150 euro per deel.
dus spatbord en deur 300 euro.
lassen zal iets extra kosten, en natuurlijk je plaatdeel. koste 45 euro per kant, dus reken maar uit.
De jongen wat mijn wagen heeft gespoten werk bij Wellcoll, en is een mega goed schade bedrijf.
Greetz
-
dedmer91
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er iemand naar laten kijken maar die beweert dat het niet gelast hoeft te worden. Alleen schuren, plamuren en strak maken en dan spuiten.
- Whitebeemercoupe
Ik zou wel uitkijken, of het niet ook in de binnenplaat zit.
Want als je het niet goed laat weghalen, heb je het binnen 1 jaar terug, en ik zou je wagen dan ook in de winter binnen zetten, met al die pekel, anders heb je het nog eerder terug, heb er meerdere malen ervaring mee gehad.
En bij deze bmw, wou ik aan 1 kant een nieuw stuk zetten, omdat de andere kan een beetje oppervlakkig was, maar toen we gingen kijken was het dus verder heen dan tot we dachten, en ik had minder roest als jou spatbord, zo op het oog.
Succes!
Greetz Guino
Want als je het niet goed laat weghalen, heb je het binnen 1 jaar terug, en ik zou je wagen dan ook in de winter binnen zetten, met al die pekel, anders heb je het nog eerder terug, heb er meerdere malen ervaring mee gehad.
En bij deze bmw, wou ik aan 1 kant een nieuw stuk zetten, omdat de andere kan een beetje oppervlakkig was, maar toen we gingen kijken was het dus verder heen dan tot we dachten, en ik had minder roest als jou spatbord, zo op het oog.
Succes!
Greetz Guino