LPG ingebouwd in een E61 (met foto's)
LPG ingebouwd in een E61 (met foto's)
Ik ben van plan een LPG installatie te laten inbouwen. Maar wat is nu de beste?
er zijn best wel veel verschillende systemen. zo als VSI . “Vapour Sequential Injection, Sequentiële installaties, LPI, etc.
wat is de beste keuze?
voor en nadelen van de systemen?
wat kost het?
is het verstandig?
Ik en benieuwd wat jullie er van weten/.
er zijn best wel veel verschillende systemen. zo als VSI . “Vapour Sequential Injection, Sequentiële installaties, LPI, etc.
wat is de beste keuze?
voor en nadelen van de systemen?
wat kost het?
is het verstandig?
Ik en benieuwd wat jullie er van weten/.
Laatst gewijzigd door Flyingd op 31 mar 2010, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder twijfel de mooiste Touring
Re: LPG inbouwen in een E61
hihi mijn mening moet je maar opzij leggen

ja. dat begrijp ik.
ik ben van plan de auto nog 4 jaar te rijden. de kosten besparing zijn dan 7500 euro.
dat is toch het overwegen waard.
ik ben van plan de auto nog 4 jaar te rijden. de kosten besparing zijn dan 7500 euro.
dat is toch het overwegen waard.
oww dat zal zeer cker zo zijn, maar heb er slechte ervaringen mee en ben daardoor te sceptisch 
Ik sprak laatst iemand met een 530i E60 op gas (volgens mij VSI), dat liep perfect en je kon absoluut geen verschil merken in het rijden. Verbruik is iets hoger dan op benzine, maar voor de rest prima.
Na 150.000km nog steeds prima in orde.....
Enige nadeel vind ik zelf, is de actieradius. Bij een onderbouwtank moet je om de 300km tanken ongeveer
Na 150.000km nog steeds prima in orde.....
Enige nadeel vind ik zelf, is de actieradius. Bij een onderbouwtank moet je om de 300km tanken ongeveer
www. M3 register .nl
ook ik heb gehoord dat Prins het beste systeem heeft. inderdaag geen verschil in rijden en vermogen.
ik heb de gas installatie al in huis. een Prins VSI. dat zit dus wel snor. nu alleen nog inbouwen. een goedkeuring met G3 verklaring van Prins heb ik ook al. het gaat dus snel gebeuren. ik heb er een 62 liter ringtank bij, voor in het reservewiel, goed voor 400 tot 450 km. Maar wil er een 77 liter tank in gaan doen op termijn. dan kunnen we weer 600 km rijden net zo als nu.
ik heb de gas installatie al in huis. een Prins VSI. dat zit dus wel snor. nu alleen nog inbouwen. een goedkeuring met G3 verklaring van Prins heb ik ook al. het gaat dus snel gebeuren. ik heb er een 62 liter ringtank bij, voor in het reservewiel, goed voor 400 tot 450 km. Maar wil er een 77 liter tank in gaan doen op termijn. dan kunnen we weer 600 km rijden net zo als nu.
Joy and Happy. ;D
vandaag mijn auto op gehaald, nu met Prins Vsi gasinstallatie. rijd!? precies het zelfde als met benzine.
geen verschil. wel als ik ga tanken. ;D
ook mooi ingebouwd. geen lelijke kabels en leidingen, helemaal niets. echt mooi.
je kan alleen aan de injectoren zien dat er lpg op zit.
ook de gasvulnippel zit keurig achter de brandstofklep.
die gast weet alles van LPG
vandaag mijn auto op gehaald, nu met Prins Vsi gasinstallatie. rijd!? precies het zelfde als met benzine.
geen verschil. wel als ik ga tanken. ;D
ook mooi ingebouwd. geen lelijke kabels en leidingen, helemaal niets. echt mooi.
je kan alleen aan de injectoren zien dat er lpg op zit.
ook de gasvulnippel zit keurig achter de brandstofklep.
- Spoiler: Laat zien
die gast weet alles van LPG
Re: LPG ingebouwd in een E61 (met foto's)
de tank kan 56 liter hebben. hij heeft de 80% afstelling iets aan gepast. nou ja iets? ;D
Ga die auto eens gauw cleanen! (ook onder de kap
)..
Verder erg nice!
Verder erg nice!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Mooi ingebouwd idd!
Maar moet je nu elke keer die nippel erop draaien?
Ow ennuh, je hebt de maximum inhoud laten aanpassen?
Is dat wel zo verstandig?
Maar moet je nu elke keer die nippel erop draaien?
Ow ennuh, je hebt de maximum inhoud laten aanpassen?
Is dat wel zo verstandig?
ja de nippel moet elke keer er op gedraaid worden . maar dat is een klein offer in plaats van een lelijk groot gat in de bumper.
een beetje verhoging van vulling kan geen kwaad. je moet wel in de extremen raken om de veiligheidsklep te activeren.
een beetje verhoging van vulling kan geen kwaad. je moet wel in de extremen raken om de veiligheidsklep te activeren.
Beste Flyingd,
Mag ik vragen hoeveel jij kwijt bent gegaan voor complete lpg installatie.
want ben van plan ook namelijk inte laten zetten.
Mag ik vragen hoeveel jij kwijt bent gegaan voor complete lpg installatie.
want ben van plan ook namelijk inte laten zetten.
BMW Bayerische Motoren Werke