Suframe uit de carrosserie gescheurd.( IS GEFIXT )met foto's
- Whitebeemercoupe
Suframe uit de carrosserie gescheurd.( IS GEFIXT )met foto's
Hallo.
Ik heb sinds kort een krijsend/piepend geluid als ik optrek in de auto, alsof de schokdempers stuk zijn.
Heb het alleen als ik zeg maar optrek in de 1 en dan van 1 naar de 2deversnelling, als er dus krachten op het diff komen.
Weet 10000% zeker dat het niet, het diff zelf is en de veren en dempers achter ook niet.
Maar ik heb haarscheurtjes gezien op het punt waar het diffbracket doormiddel van een rubber met bout vast zit aan de carrosserie.
Nu denk ik dus dat daar ook het geluid vandaan komt.
Heeft iemand ooit al eens zo'n probleem meegemaakt en verholpen, heb me dus laten vertellen dat dit een
vaak voorkomend probleempje is bij de e36 coupe's. En dat het wel vaker voorkomt dat een diff uitscheurd.
Als iemand dit ook gehad heeft, en misschien ervaring heeft met de reparatie hiervan, laat het me maar dan wel weten
wil wel weten hoeveel het ongeveer kost kwa onderdelen enz.
Greetz guino
Ik heb sinds kort een krijsend/piepend geluid als ik optrek in de auto, alsof de schokdempers stuk zijn.
Heb het alleen als ik zeg maar optrek in de 1 en dan van 1 naar de 2deversnelling, als er dus krachten op het diff komen.
Weet 10000% zeker dat het niet, het diff zelf is en de veren en dempers achter ook niet.
Maar ik heb haarscheurtjes gezien op het punt waar het diffbracket doormiddel van een rubber met bout vast zit aan de carrosserie.
Nu denk ik dus dat daar ook het geluid vandaan komt.
Heeft iemand ooit al eens zo'n probleem meegemaakt en verholpen, heb me dus laten vertellen dat dit een
vaak voorkomend probleempje is bij de e36 coupe's. En dat het wel vaker voorkomt dat een diff uitscheurd.
Als iemand dit ook gehad heeft, en misschien ervaring heeft met de reparatie hiervan, laat het me maar dan wel weten
wil wel weten hoeveel het ongeveer kost kwa onderdelen enz.
Greetz guino
Laatst gewijzigd door Whitebeemercoupe op 17 mei 2010, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Suframe achter e36 coupe, uit de carrosserie gescheurd.
Dit is een vaker voorkomend probleem. Zoek maar eens op subframe.
Kosten voor reparatie kunnen aardig oplopen (schat tussen de 600 en 1000 euro als je het laat doen).
Coulance op een e36 kun je wel vergeten. Mocht je zelf handig zijn, dan valt het te repareren.
Ik heb mijn e36, nadat zoiets gebeurd was, gelijk verkocht.
Kosten voor reparatie kunnen aardig oplopen (schat tussen de 600 en 1000 euro als je het laat doen).
Coulance op een e36 kun je wel vergeten. Mocht je zelf handig zijn, dan valt het te repareren.
Ik heb mijn e36, nadat zoiets gebeurd was, gelijk verkocht.
ik heb dit ook met mijn eerste coupé meegemaakt alleen kon ik het laten lassen,
ik heb dit niet gedaan ik heb een andere coupé gekocht.
Maar die kerel zei dat het tussen de 250 en 300 euro ging kosten.
ik heb dit niet gedaan ik heb een andere coupé gekocht.
Maar die kerel zei dat het tussen de 250 en 300 euro ging kosten.
Alleen lassen gaat niet werken. Er moeten speciale plaatjes op maat gemaakt worden en die moeten er dan overheen gelast worden. Ook moet er vanuit de kofferbak gelast worden.
dit geintje heeft mij toen ook 1000 euro gekost, alweer 6 jaar geleden inmiddels.
er was al wel meer schade toen dan haarscheurtjes, dus ik hoop dat je mazzel hebt.
succes
er was al wel meer schade toen dan haarscheurtjes, dus ik hoop dat je mazzel hebt.
succes
BMW rulez
Heb je wat kennissen in je kring die bij beunen, laat het hun doen, anders ben je voor minimaal 500,- klaar.
Ik heb de mazzel gehad omdat k een kennis van mij had geholpen ik voor 100,- klaar was.
Je kan deze platen voor de M3 gewoon bestellen bij de BMW dealer, deze zijn verstevigd, en scheuren je de komende jaren lang niet door.
Wil je specifiek wat weten met hoe het in elkaar steekt zou ik contact op nemen met Paul Vlasblom, toch wel een van DE E36 mannen van Nederland.
Ik heb de mazzel gehad omdat k een kennis van mij had geholpen ik voor 100,- klaar was.
Je kan deze platen voor de M3 gewoon bestellen bij de BMW dealer, deze zijn verstevigd, en scheuren je de komende jaren lang niet door.
Wil je specifiek wat weten met hoe het in elkaar steekt zou ik contact op nemen met Paul Vlasblom, toch wel een van DE E36 mannen van Nederland.
- nielscoupe
mijn achter as van mijn 328 coupe is ook gescheurd geweest
het is een veel voorkomend probleem , en is een best klusje
maar ik heb het toen zelf gemaakt als je kan lassen en beetje handig bent is het zo gedaan
mij heeft het toen 30,- gekost om een brug te huren meer niet
hoe het ik het gedaan
-auto op de brug gezet
-complete achter as laten zakken ( kan ongeveer 20cm zakken )
-toen kon ik bij de gescheurde bodem
-alles kaal geslepen
-de scheuren gelast
-plaatjes op maat gemaakt
-plaatjes er overheen gelast ( op alle 4 de ophang punten )
-alles in de tectyl gezet
-toen alles weer af gemonteerd
al met al best wat werk maar is goed zelf te doen
het is een veel voorkomend probleem , en is een best klusje
maar ik heb het toen zelf gemaakt als je kan lassen en beetje handig bent is het zo gedaan
mij heeft het toen 30,- gekost om een brug te huren meer niet
hoe het ik het gedaan
-auto op de brug gezet
-complete achter as laten zakken ( kan ongeveer 20cm zakken )
-toen kon ik bij de gescheurde bodem
-alles kaal geslepen
-de scheuren gelast
-plaatjes op maat gemaakt
-plaatjes er overheen gelast ( op alle 4 de ophang punten )
-alles in de tectyl gezet
-toen alles weer af gemonteerd
al met al best wat werk maar is goed zelf te doen
There aint no way but a coupe /// 328
- Whitebeemercoupe
Hey mensen.
Ja auto verkopen, is wat makkelijker gezegd dan gedaan. heb in 1,5 jaar tijd 4500 euro gespendeerd in de auto (zonder aankoop). Dus verkopen, omdat dit stuk is vind ik geen optie.
Ik heb bij de dealer de vier plaatjes gekocht. koste me 70 euro. Denk idd wel dat je ook vanauit de kofferbak moet gaan lassen.
Deze heb ik inmiddels vrijgemaakt.
Ik ben zelf iff best handig, en heb tot nu toe bijna alles zelf gedaan, dus ben dus nu ook aan het kijken voor een lasapparaat, met een beetje oefenen, moet dat zeker lukken (niet oefenen op de beemer natuurlijk.) Maar de bodem moet je ook lassen met een mig apparaat? tenminste als ik het goed begrijp. Had al een apparaatje gezien, 130 amp en tot een dikte van 6mm.
Is niet te duur, en je kunt er bij een auto volgens mij bijna alles mee lassen. Heb ook al gekeken voor meteen alle rubbers te vervangen van het sub, want als het er toch af is, dan kun je beter alles in 1 keer doen.
Ik zal wat foto's maken als ik eraan ga beginnen.
Ik houdt jullie op de hoogte.
Greetz Guino
Ja auto verkopen, is wat makkelijker gezegd dan gedaan. heb in 1,5 jaar tijd 4500 euro gespendeerd in de auto (zonder aankoop). Dus verkopen, omdat dit stuk is vind ik geen optie.
Ik heb bij de dealer de vier plaatjes gekocht. koste me 70 euro. Denk idd wel dat je ook vanauit de kofferbak moet gaan lassen.
Deze heb ik inmiddels vrijgemaakt.
Ik ben zelf iff best handig, en heb tot nu toe bijna alles zelf gedaan, dus ben dus nu ook aan het kijken voor een lasapparaat, met een beetje oefenen, moet dat zeker lukken (niet oefenen op de beemer natuurlijk.) Maar de bodem moet je ook lassen met een mig apparaat? tenminste als ik het goed begrijp. Had al een apparaatje gezien, 130 amp en tot een dikte van 6mm.
Is niet te duur, en je kunt er bij een auto volgens mij bijna alles mee lassen. Heb ook al gekeken voor meteen alle rubbers te vervangen van het sub, want als het er toch af is, dan kun je beter alles in 1 keer doen.
Ik zal wat foto's maken als ik eraan ga beginnen.
Ik houdt jullie op de hoogte.
Greetz Guino
- Whitebeemercoupe
KIJKKKKKKKKK, die laatste link is een goede, daar heb ik wat aan, this mega duidelijk. Heb die jongen nog wel ff wat vragen gemaild wat ik toch nog ff wil weten voor de zekerheid. Nu nog zoeken naar een brug hier in de buurt, want lijkt me moeilijk werken onder de auto.
Heel erg bedankt, houdt jullie op de hoogte!
Greetz Guino
Heel erg bedankt, houdt jullie op de hoogte!
Greetz Guino
Ik heb dit ook eens gehad omdat mijn coupe opgevoerd was door braspenning en het dif het niet aankon die prachtige 327pk maar dit is heel goed te maken ik sluit me aan bij Pir3lly ook vanuit de kofferbak lassen zo is het bij mij ook gemaakt en die rijdt nu nog ergens rond.
Succes
Succes
- Whitebeemercoupe
Die foto reportage zag er wel goed en stevig uit, dan heb je dubbel zo dik je plaatwerk, als je het er overheen last, dan kan het wel wat hebben denk ik.
maar als je vanuit de kofferbak gaat lassen, moet je toch eerst gaten flexen in je kofferbak, anders kom je toch nergens bij? Is eigenlijk toch ook niet nodig dacht ik zo?
Of hoe hadden ze het dan bij jou gedaan bmwjuanmontoya?
Greetz
maar als je vanuit de kofferbak gaat lassen, moet je toch eerst gaten flexen in je kofferbak, anders kom je toch nergens bij? Is eigenlijk toch ook niet nodig dacht ik zo?
Of hoe hadden ze het dan bij jou gedaan bmwjuanmontoya?
Greetz
Welke auto had je dan dat die opgevoerd was bij Ron naar 327pk? Een M3 kan dat met gemak aan, gaat het diff niet stuk van. Er van uitgaande dat je een m3 had.bmwjuanmontoya schreef:Ik heb dit ook eens gehad omdat mijn coupe opgevoerd was door braspenning en het dif het niet aankon die prachtige 327pk maar dit is heel goed te maken ik sluit me aan bij Pir3lly ook vanuit de kofferbak lassen zo is het bij mij ook gemaakt en die rijdt nu nog ergens rond.
Succes
Die link is echt super! Heb meteen platen besteld.
Je kan ook lassen vanuit de de achterstoelen (daar wat uitlassen) zo werd het mij verteld.
Je kan ook lassen vanuit de de achterstoelen (daar wat uitlassen) zo werd het mij verteld.