gaspedaal induwen = storing op radio.
-
Stefan85
gaspedaal induwen = storing op radio.
Ok, kga deze vraag hier nog eens een laatste keer stellen omdat ik echt nergens een antwoord kan vinden.
Mijn radio geeft enkel storing wanneer ik het gaspedaal induw en naar de radio luister. Luister ik naar een CD dan heb ik geen problemen.
Wat heb ik al gedaan?
- Radio losgehaald en stekkers gecontroleerd
- Antenne versterker bijgedraaid en antenne kabel goed vastgezet.
Het probleem blijft zich echter stellen. Zou het kunnen te maken hebben met de kabel die een signaal stuurt naar de radio om luider te spelen wanneer je harder rijdt? Zoja, welke kabel is dit dan, zodat ik dat klereding kan uittrekken...
alvast bedankt !
Mijn radio geeft enkel storing wanneer ik het gaspedaal induw en naar de radio luister. Luister ik naar een CD dan heb ik geen problemen.
Wat heb ik al gedaan?
- Radio losgehaald en stekkers gecontroleerd
- Antenne versterker bijgedraaid en antenne kabel goed vastgezet.
Het probleem blijft zich echter stellen. Zou het kunnen te maken hebben met de kabel die een signaal stuurt naar de radio om luider te spelen wanneer je harder rijdt? Zoja, welke kabel is dit dan, zodat ik dat klereding kan uittrekken...
alvast bedankt !
Re: gaspedaal induwen = storing op radio.
Even wat meer info. Wat voor een radio heb je er in zitten? Aftermarket? Wat voor speakers heb je? Orgineel of naderhand nog ingebouwd? Met extra versterker?
Dit klinkt alsof je de signaalkabel naast de stroomkabel hebt liggen namelijk..
Dit klinkt alsof je de signaalkabel naast de stroomkabel hebt liggen namelijk..
-
Stefan85
Hoi,
Bedankt voor je antwoord. Het hele handeltje is origineel. Originele fabrieksradio van BMW (zonder cd wisselaar, met scan knop) en originele standaard speakers.
interferentie tussen 2 kabels denk je?
Bedankt voor je antwoord. Het hele handeltje is origineel. Originele fabrieksradio van BMW (zonder cd wisselaar, met scan knop) en originele standaard speakers.
interferentie tussen 2 kabels denk je?
Gezien het allemaal orgineel is lijkt me dat niet de oorzaak. BMW heeft dit namelijk allemaal gescheiden gehouden.
Heb verder even geen idee wat dit dan zou kunnen zijn. Zit de antenne gewoon in de achterruit of zit er een andere antenne op?
Heb verder even geen idee wat dit dan zou kunnen zijn. Zit de antenne gewoon in de achterruit of zit er een andere antenne op?
-
Stefan85
de antenne zit in de achterruit, met de versterker in de stijl. Ik twijfel of het hier aan zou kunnen liggen. Wanneer ik niet rijd of niet het gaspedaal induw heb ik loepzuiver geluid. Hoe sneller ik rijd, hoe meer storing trouwens.
Is dit in elke versnelling hetzelfde dus bijvoorbeeld 100 in z'n vijf of 100 in z'n 3? Ik bedoel dus is het bij een hoger toerental erger dan bij een laag toerental?
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
-
Stefan85
hmm dat zou ik niet zo direct kunnen zeggen eigenlijk...
Dat het met de antenne/radioontvangst te maken heeft is duidelijk. Je hebt toevallig niet de achterruitverwarming aan staan of iets dergelijks want deze kan ook erg storen bij een E46.
Voor de rest zit er niets anders op dan de onderdelen inclusief radio/cd om te wisselen met een ander exemplaar welke niet stoort. Heb je geen vrienden/kennisen die ook een E46 rijden?
FF langs de dealert wil ook weleens helpen bij een beetje garage luisteren ze gratis naar je probleem en kost alleen de daadwerkelijke reparatie geld.
Voor de rest zit er niets anders op dan de onderdelen inclusief radio/cd om te wisselen met een ander exemplaar welke niet stoort. Heb je geen vrienden/kennisen die ook een E46 rijden?
FF langs de dealert wil ook weleens helpen bij een beetje garage luisteren ze gratis naar je probleem en kost alleen de daadwerkelijke reparatie geld.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER