Autotrek met een bimmer

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Leen-AlpinaB3
Contacteer:

Autotrek met een bimmer

Bericht door Leen-AlpinaB3 » 17 jun 2010, 21:38

Hallo alle bmw fans,

Ik ben Leen en woon in de buurt van Rotterdam.
In deze omgeving hebben ze al een jaar of 25 een stichting opgezet die Full Pull heet en die is opgericht om carpulling c.q. autotrek te organiseren door een groot deel van het land, zowel op grondbanen als op asfalt trekken wij de remwagen voort.
Ik rij zelf in de "standaard klasse" ( is nog een beetje te betalen, dus blijft leuk) waar je tot een inhoud (ongeblazen) tot 3.0L mag gaan (geblazen tot 2.5L) en hierbij gebruik ik al jaren een bmw voor, de eerste auto waar ik mee meedeed was een E30 327i (325i met een 325E onderblok) wat als een trein liep en lang bleef volhouden door zijn koppel, maar helaas kwam daar een eind aan omdat de carrosserie helemaal krom trok door het geruk aan het karretje (| .
Daarna overgegaan op de dieseltoer, leuk dacht ik, ik een E36 316 gekocht motor eruit gehaald en een blok van een 525tds erin gemikt (viel goed tegen want heel de ophanging en het stuurhuis kwam helemaal niet uit), maar na veel sleutelen en lassen kwam het toch goed, alle bedrading van het blok geknipt en er een mechanische brandstofpomp van een 4.2L Toyota Land Crouser :? erop,E46 328i bak erachter zodatie langzamer in zijn 1 gaat en een 25% sper diff eronder en gaan met die banaan (dacht ik)
Prestaties vielen hard tegen :r , trok leuk met 2,2 bar turbo druk maar bleef niet volhouden zoals ik met mijn E30 wel gewent was.
Ik was dit eigenlijk al snel zat en ging kijken op internet naar een leuk benzine torretje tot 3.0L.
En ja hoor, gevonden, een in zeer goede staat zijnde bmw E36 3.0 Alpina B3 :amen: , nog een leuk kleurtje ook (als je er van houd natuurlijk) :+ .
Na een beetje menings verschil met de vrouw :love: (was niet echt goedkoop voor de hobby haha) kwam hij er toch :love: , ik ben hem nu aan het opbouwen, zoals de trekhaak erin en eraan (kokerbalk tot aan de schakelpook) en al het overtollige gewicht eraf en eruit (mag maar 1300 kg wegen incl. rijder) en ben zeer benieuwd hoe hij het gaat doen.
Ik had eigenlijk a.s. vrijdag in Made mee willen rijden maar dit haalde ik niet omdat mijn koppelings platen niet binnen waren bij Biesheuvel, heb ze ondertussen binnen maar ga dat niet meer redden voor vrijdag aaf.
3 Juli is de eerst volgende wedstrijd in Brakel, daar gaan we naartoe werken :+

Groetjes Leen

Opt1mus
Contacteer:

Re: Autotrek met een bimmer

Bericht door Opt1mus » 17 jun 2010, 22:00

welkom hier, hetzelfde wereldje waarin Admiraal ook vertoeft :)

maar je gaat een Alpina gebruiken?!?!???
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 17 jun 2010, 22:03

Welkom! :)

Is het misschien niet zonde om dit te doen met een Originele Alpina? ;)
Ben benieuwd naar de foto's van de auto('s) en ombouw....
www. M3 register .nl

Leen-AlpinaB3
Contacteer:

Bericht door Leen-AlpinaB3 » 20 jun 2010, 19:47

Ja klopt, het is hetzelfde als wat de mannen van Admiraal deden, ze zijn er helaas mee gestopt.
Ach, wat is zonde, je moet wat als je een beetje pk's wil hebben.
Ik was eerst opzoek naar een m3, maar dat is meer een blok met veel pk's boven in de toeren wat hij ook niet volhoud met mijn hobby.
Toen kwam ik deze tegen voor een redelijke prijs, je kan zien en merken datie van een liefhebber is geweest, alles is op en top en alles zit erop en eraan.
Deze foto is hoe hij binnen kwam, nu zit er ondertussen een trekhaak door de achterklep en is de vering helemaal star, auto een stukje lichter gemaakt en een trager diff gemonteerd.
Ik hoop over 2 weken in Brakel de eerste trekpoging ermee te doen, heb nu nog wel even problemen met de koppeling (die hield het niet, trok hem er gewoon doorheen in z'n 2) maar is bijna verholpen, ook nog de uitlaten door de motorkap heen voor een leuk geluidje en nog een paar kleine dingetjes en hij is er klaar voor.
Filmpjes komen vast wel op youtube, er staan nu nog filmpjes van mijn oude auto's : carpulling trouble maker

Afbeelding

Gr. Leen

Leen-AlpinaB3
Contacteer:

Bericht door Leen-AlpinaB3 » 20 jun 2010, 19:51

Hierbij nog een foto van de autotrekauto in begin stadium.

Afbeelding

Gr. Leen

BMW freak

Bericht door BMW freak » 20 jun 2010, 19:59

welkom hier maar ik vind het zonde dat je er een alpina voor gaat slopen maarja ieder zijn hobby
Afbeelding

e 46 M3 van 2001
e 92 335i performance
e 30 325i van 1988 Deep purple Verkocht

Linkje naar mijn M3 viewtopic.php?f=29&t=10744

Leen-AlpinaB3
Contacteer:

Bericht door Leen-AlpinaB3 » 20 jun 2010, 20:36

Dank je BMW freak,

Maar ik ga hem niet slopen, alleen wat dingen aanpassen.
Als ik er mee zou stoppen dan kan je zo de motor over zetten in een andere bmw, die krijgt niet echt overdreven veel te lijden (krijgt de tijd om warm te worden).
De 325i motor uit mijn E30 met eta onderblok heb ik gewoon verkocht in de bestaande staat zoals hij was (zat dus nog gewoon in de auto) en rijd nog steeds in het rond.
De vorige eigenaar van de alpina stond ook wel raar te kijken toen ik hem vertelde wat ik ermee wilde gaan doen :D , maar ik heb met hem afgesproken dat hij ook een keertje mag rijden in zijn oude karretje :amen:.

Gr. Leen

BMW freak

Bericht door BMW freak » 20 jun 2010, 20:42

Ja oke snap ik maar de carroserie krijgt een nieuw chasisnummer als het goed is dus, dat maakt een alpina ook weer uniek.Je moet maar even kijken de orginele chasisnummer is doorgedaan en er staat een nieuwe in geslagen.

Gr. Marc
Afbeelding

e 46 M3 van 2001
e 92 335i performance
e 30 325i van 1988 Deep purple Verkocht

Linkje naar mijn M3 viewtopic.php?f=29&t=10744

Leen-AlpinaB3
Contacteer:

Bericht door Leen-AlpinaB3 » 20 jun 2010, 21:12

Hij stond als 325 geregistreerd vanwege de verzekering (alpina is later ingebouwd), ik heb hem na aanschaf gelijk uit het rdw bestand laten halen want deze auto komt toch nooit meer op de openbare weg, w.s. alleen de motor nog, met andere bruikbare onderdelen die eraan zitten zoals het onderstel en diff enz.

Gr. Leen

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”