hellup!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
beemer83

hellup!

Bericht door beemer83 » 01 jul 2010, 23:19

Beste mensen,

sinds een tijdje (een maand of 5), doet mijn tellerbak (316 coupe E36) soms nogal vreemd. Tijdens het rijden vallen alle naalden naar 0 en geeft hij niets meer aan. Vervolgens gaan alle lampjes in de tellerbak branden en gaan alle naalden weer omhoog (tot aan rechtstandig omhoog). Hierna werkt alles weer zoals het hoort. De dagteller is dan meestal ook opeens gereset. Soms gebeurde dit 5 keer per dag, soms ook een week of 2 niet.

Maar.... sinds vanavond doet hij helemaal niet meer! Tijdens het rijden viel alles uit en het ging ook niet meer aan. Het enige wat het nog doet, zijn de controle lampjes voor: airbag, handrem, accu en de tellerplaat verlichting. Verder geeft hij niets meer aan. Ook geen kilometerstand.
Nu is mij vraag: is de tellerbak mogelijk kapot of kan het ergens anders aan liggen? Er staat 256XXX op de teller (auto komt uit '94). De zekeringen zijn allemaal nog goed.

Oh ja, de vorige eigenaar was zo slim om er zo'n supergoedkoop startonderbreker setje in te zetten. (| Je weet wel, zo'n panneeltje met 10 cijfers en meer niet. (deze ga ik er nog uit halen). Zou het daar mee te maken kunnen hebben?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Alvast bedankt
Gr Kees

jps

Re: hellup!

Bericht door jps » 02 jul 2010, 09:10

Dat wel eens aan de bedrading kunnen liggen een slechte massa of zo
grtz
jp

beemer83

Bericht door beemer83 » 02 jul 2010, 09:46

Oké, dat is idd het nakijken waard. Maar welke kabel(s) moet ik dan nakijken en waar zouden die kunnen zitten?
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 02 jul 2010, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten

R1150GS

Bericht door R1150GS » 02 jul 2010, 09:51

Kijk eens onder de kap naar je massakabel aan de accu.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”