Radio herkent cd-wisselaar pas na tweede start
Radio herkent cd-wisselaar pas na tweede start
Hallo, we hebben een probleem met de herkenning van onze cd-wisselaar.
Onze wagen, een E46 sedan 320D uit 1999, is uitgerust met BMW Business radio met ingebouwde cd wisselaar in de koffer.
Bij het starten van de wagen herkent de radio de cd-wisselaar niet. Dit wel zeggen als je de mode-knop indrukt, kan je enkel kiezen tussen radio en cassette. Stop je de motor en start je deze direct daarna opnieuw op, dan vindt de radio wel de cdspeler.
Er zitten enkel originele cd's in. Als je het cd-magazijn inbrengt, hoor je de wisselaar werken. We hebben reeds de radio gedemonteerd en de verbindingen gecontroleerd en alles ziet er goed uit.
Hopelijk heeft iemand hetzelfde meegemaakt en kunnen jullie ons helpen.
Alvast bedankt.
Onze wagen, een E46 sedan 320D uit 1999, is uitgerust met BMW Business radio met ingebouwde cd wisselaar in de koffer.
Bij het starten van de wagen herkent de radio de cd-wisselaar niet. Dit wel zeggen als je de mode-knop indrukt, kan je enkel kiezen tussen radio en cassette. Stop je de motor en start je deze direct daarna opnieuw op, dan vindt de radio wel de cdspeler.
Er zitten enkel originele cd's in. Als je het cd-magazijn inbrengt, hoor je de wisselaar werken. We hebben reeds de radio gedemonteerd en de verbindingen gecontroleerd en alles ziet er goed uit.
Hopelijk heeft iemand hetzelfde meegemaakt en kunnen jullie ons helpen.
Alvast bedankt.
-
Tommy
Re: Radio herkent cd-wisselaar pas na tweede start
Bij mij duurt het ook even (ongeveer 1 min) na de start voordat ik de wissellaar kan kiezen met de mode toets. Ik denk dus ook niet dat die tweede start nodig is maar dat je gewoon even moet wachten.
Alvast bedankt voor uw tip, zal het eens proberen. Ik hou je op de hoogte.
Gisteren geprobeerd na 2 minuten, 10 minuten een half uur, cd is pas te selecteren na tweede start.
Groetejs
Groetejs
Je kunt je auto eens uit laten lezen, de cd wisselaar maakt namelijk verbinding met het I-Bus systeem in de auto, deze herkent hem vervolgens en laat hem zien in de radio/navi. Ik zou je probleem daar dus zoeken.
Toen ik nog een wisselaar in de auto had, was deze direct bij contact aanzetten beschikbaar
Toen ik nog een wisselaar in de auto had, was deze direct bij contact aanzetten beschikbaar
www. M3 register .nl
Bedankt voor je tip, zal het eens proberen. Hou je op de hoogte.
Mijn radio (die mastercow nu dus heeft) pakte gelijk de cd-wisselaar en de GROM unit, zonder te wachten

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |