E39,koelsystem onder druk en stoteren bij koude start

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Alexander0302

E39,koelsystem onder druk en stoteren bij koude start

Bericht door Alexander0302 » 15 aug 2010, 15:38

Hallo allemaal, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Heb sinds kort een 523i uit 1997, handgeschakeld met 270dkm op de teller.
Auto heeft bijna alle opties en rijdt echt zo als je zou verwachten van dit model.
Mijn probleem: Bij het verversen van de koelvloistof ging de auto warm worden en alle koelf. eruit.Na ontluchten is dit verholepen maar nu zijn de slagen echter keihard als de auto op bedrijstemperatuur is en ik moet koelvloistof na paar dagen rijden bijvulen.Niet veel, minder dan een halve liter.
Het lekt nergens. Bij de BMW dealer nogmals alles ontlucht, geen hoge temperatuur meer,maar probleem is nog steeds daar.

Verder bij koude start gaat hij stotteren voor en paar seconden en daarna is weer alles normaal. Af en toe hoor ik bij koude start ook getik. Na verversen van de olie komt dit af en toe terug. Na paar minuten rijden boven 4500tpm. gaat de getik weer weg.
Wat zou dit kunnen zijn? kan dit makkelijk verholpen worden???
Alvast :) bedankt voor uw hulp

Mario TT

Re: E39,koelsystem onder druk en stoteren bij koude start

Bericht door Mario TT » 15 aug 2010, 19:37

Ik zou hem nog een paar keer ontluchten en dan kijken wat ie dan doet. Dat stotteren kan ik niet plaatsen, heb je je bougies ook vervangen?
Dat even tikken bij een koude motor is normaal als het maar snel weggaat. Wat je doet met 4500rpm draaien een paar minuten is superslecht met een koude motor.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Mikex5

Re: E39,koelsystem onder druk en stoteren bij koude start

Bericht door Mikex5 » 25 aug 2010, 07:15

Zoals jij het beschrijft denk ik dan meteen aan een defekte cilkop pakking , druk opbouw en stotteren bij de koude start er is dan koelvloestof in je cil gelopen , laat het koel systeem maar testen of er co2 aanwezig is dan weet je het zo .

Michael

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”