Ik heb enkele dagen een 530d e61 aangeschaft en tot nu toe zeer tevreden van, maar had niet anders verwacht ;-).
Vroeger had ik het niet zo voor BMW eigenlijk. Toen ik 18 was (nu zo'n 10 jaar geleden) reed ik met een Mini cooper (de oude)
die ik 3 jaar daarvoor aanschafte om volledig te restaureren en eens ik mijn rijbewijs had ermee de baan op kon. Toen ik enkele maanden met het autootje reed wou ik een auto aanschaffen om dagelijks mee te rijden en de mini houden voor in de vrije tijd (enkele maanden geleden verkocht door plaatsgebrek). Ik zocht toen iets met een zware motor en achterwielaandrijving. Na lang zoeken kwam ik uit op een BMW 325i touring E30. Afschuwelijke auto vond ik toen maar ozo plezierig ding om mee te rijden (ook dwars). Het duitse merk had me bij de aankoop van deze auto voor zich gewonnen. In de 2,5 jaar dat ik ermee gereden heb bracht ik de wagen volledig in orde. Midden 2004 besefte ik dat deze auto wel redelijk veel dorst had en besloot deze te verkopen voor een Diesel. Mijn oog viel toen op een Alfa romeo 156 Sportwagon uit 2001, zeer mooie nette wagen. Na 6 jaar "rijplezier" en de nodige probleempjes had de wagen 220000km op de teller staan en werd hij ook wat aan de kleine kant. Het stond al enkele jaren vast wat mijn volgende wagen zou worden gezien ik in 2003 eens met een van de eerste 530d e60 (automaat) had gereden. Deze auto maakte indruk op me, vooral het gemak waarmee hij accelereerde en ook de manier waarop de begrippen sportiviteit en comfort samensmelten tot 1 geheel. Ook de automatische bak maakte een vlotte comfortabele indruk. Dus de keuze was makkelijk. Nu een kleine week een 530D touring uit 2005 aangekocht.Nette wagen, mooie opties en weinig Km op de tellen ( 110.000Km). Eerste indrukken zijn uiterst positief.
1.Mini
was in mijn bezit van 1997 - mei 2010

Op aanvraag, meer foto's:

2. BMW 325i Touring E30 (1990)
was in mijn bezit van 2001-2004
Filmpje om aan te tonen hoe plezierig deze auto was. http://www.youtube.com/watch?v=2FRdD-xKPMI
3. Alfa-Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD (2001)
was in mijn bezit van 2004-2010

4. BMW 530d Touring E61 (2005)
aangekocht in 2010