Net voor de facelift is 9/2000, die verstevigde constructie die daar gebruikt is is gelijk aan de constructie van de facelift.Reloader schreef:vanaf de facelift is het pas echt weg,
net voor de facelift hebben is er geloof ik wel t een en ander verstevigd
Subframe fout tot welk bouwjaar?
Re: Subframe fout tot welk bouwjaar?
Re: Subframe fout tot welk bouwjaar?
Los van het feit dat zo'n probleem absoluut niet mag voorkomen:Mario TT schreef:Waarom gebeurd het bij de een wel en bij de ander niet? Het is geen foute serie want het gaat door de bouwjaren heen dus het moet ergens aan liggen. Ik laat het antwoord in het midden want ik weet het ook niet, maar ik denk dat er heel weinig mensen kunnen uitleggen waarom bij het overgrote merendeel van de 3-series het wel goed gaat en bij een paar niet.
Fabrikanten testen hun componenten, en daar worden dan berekeningen met standaardafwijkingen op los gelaten. Dat wil zeggen een fout mag (bijvoorbeeld) bij 1 op de 1000 voorkomen. Voor een ander component is dat hetzelfde, maar die twee componenten samen hebben een onverwachte overlap die uit intensieve tests niet naar voren is gekomen. Hier gaan allerlei invloeden (rijgedrag, slijtage etc.) overheen en dan kan het zijn dat die componenten samen zorgen voor een fout bij 1 op de 10 voorkomt.
Re: Subframe fout tot welk bouwjaar?
Dat kan dus niet, want als je subframe gescheurd is kom je er simpelweg niet meer weg omdat je hele ophanging er finaal af gaat en dan kan je iemand wel wegsturen maar die komt echt wel terug hoor.Marvin 328iT schreef:Heb toen ik last had van zo'n uitgescheurd subframe ook nog met mensen van een dealer gepraat...en het is wel degelijk een veel/vaker voorkomend iets.
Zeker de zwaarder gemotoriseerde uitvoeringen(323i/328i bj '98 t/m '00), en ook auto's die zware dingen hebben getrokken(caravans e.d.) hebben er meer last van...schijnt dat er na bj 2000 een modificatie is geweest waarbij ze een gedeelte van de bodem/bevestiging oid helemaal hebben doorgelast.
Veel mensen weten trouwens ook niet dat het een uitgescheurd subframe kan zijn als hun auto bonkt...vaak krijgen ze iets te horen van 'zal wel een versleten ophangrubber van de cardanas zijn', of 'bij een achterwielaangedreven auto kan het differentiëel wat geluid gaan maken in de loop van de jaren'...en dan geloven ze het allemaal wel.
gr.
Marvin
Ik vind het persoonlijk moeilijk te geloven dat 1 op de 10 mensen hier problemen mee heeft. Maar goed ik ken de cijfers niet, niemand behalve BMW eigenlijk. Maar goed , moet je ook alle mensen meetellen die hun auto afgetrapt hebben? Ik vind van niet en ik vind ook niet dat je het als kwaal kan neerzetten bij iemand die z`n auto afgetrapt heeft want dan komen er ineens heel veel kwalen naar boven.
Waarom Judaz, rij je niet gewoon naar Duitsland? En zet je hem daar voor de deur neer? Neem iemand mee van de pers die er een verhaal van maakt (je maakt het nu de pers interessant) en zorg voor publiciteit! Ik denk nog steeds dat het grootste knelpunt ligt bij de dealer en de importeur en niet bij BMW zelf.
Overigens worden BMW`s echt heel zwaar getest, zeker vergeleken met andere merken. Mercedes,BMW en Audi staan daar toch wel bekend om. Sommige dingen kan je gewoon niet testen.
Toch kom ik weer terug op mijn vorige vraag, en nog steeds is hij niet verwijtend. Waarom gaat een stuk plaat bij de ene auto wel kapot en bij de ander niet? Bij motoren kan je nog zeggen dat hij anders is ingereden, bij bewegende delen kan je nog zeggen dat het een slijtage gevoelig deel is. Maar plaatwerk?
Ik hoop wel dat je er iets van terugkrijgt of dat het gewoonweg vergoed wordt.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Subframe fout tot welk bouwjaar?
Nou ik denk dat iemand de tekst voor mij moet vertalen want ik kan geen Duits.. slechts vlagen daarvan kan ik lezen en begrijpen.
Ik denk dat je me niet begrijpt maar goed dat is emotioneel misschien nog wel te begrijpen. Als er in Duitsland een coulance regeling is voor alle 3-series om wat voor reden dan ook en BMW geeft toe dat het een constructie fout is dan is het toch duidelijk? Dan moet je gewoon de feiten op tafel krijgen en desnoods mail contact zoeken met bovenstaande Duitse kranten. En als je alles boven tafel hebt, ook de voorwaarde in Duitsland dan heb jij daar gewoon recht op. Dan kan je BMW gewoon voor het Europees gerecht slepen.
Als je rechtsbijstand zegt dat er niets valt te halen om een plausibele reden dan vrees ik dat er niet veel anders voor je op zit dan je auto voor weinig te verkopen. En dat is jammer want het is een fijne auto.
Ik denk dat je me niet begrijpt maar goed dat is emotioneel misschien nog wel te begrijpen. Als er in Duitsland een coulance regeling is voor alle 3-series om wat voor reden dan ook en BMW geeft toe dat het een constructie fout is dan is het toch duidelijk? Dan moet je gewoon de feiten op tafel krijgen en desnoods mail contact zoeken met bovenstaande Duitse kranten. En als je alles boven tafel hebt, ook de voorwaarde in Duitsland dan heb jij daar gewoon recht op. Dan kan je BMW gewoon voor het Europees gerecht slepen.
Als je rechtsbijstand zegt dat er niets valt te halen om een plausibele reden dan vrees ik dat er niet veel anders voor je op zit dan je auto voor weinig te verkopen. En dat is jammer want het is een fijne auto.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Subframe fout tot welk bouwjaar?
Ik heb net een mailtje gestuurd naar diverse auto bladen, in het kader van niet geschoten is altijd mis. Ik denk niet dat het wat uithaalt maar misschien geeft het wel aan hoe ik erover denk.
Succes ermee!
Succes ermee!
- Spoiler: Laat zien
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Subframe fout tot welk bouwjaar?
Vind ik een sportief reactie
. Mijn auto gaat maandag voor inspectie in Gouda ik zal zelf ook aanwezig zijn.

Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Re: Subframe fout tot welk bouwjaar?
ik vind dit toch ook niet kunnen hoor . Dit is duidelijk een constructie fout
maar anderzijds begrijp ik wel dat ze geen nieuwe auto die in ontwikkeling is eerst 10 jaar kunnen testen om dan pas op de markt te brengen, daar is gewoon geen geld en tijd voor.
BMW moet hier in ieder geval zijn verantwoordelijkheid opnemen en de mensen op een gepaste en correcte regeling voor stellen.
waar ik het niet mee eens ben is het feit dat jullie mensen veroordelen dat ze hun auto "aftrappen"
ik ben van het oordeel dat je een bepaalde auto met een bepaalde motor koopt om die te gebruiken en ik vind dat als ze bv. een 3 liter met meer dan 200 pk in een autoconstructie leggen ,dat deze constructie er moet op voorzien zijn
iemand die een bmw koopt met bv 200 pk aan boord om er dan mee aan de lichten uit getrokken te worden door een ligier
zijn de mensen die het niet hebben maar iemand die de 200 pk gebruikt waar hij tenslotte voor betaald, die heeft het wel...
als BMW een model op de markt brengt vind ik dat ze er moeten vanuit gaan dat de persoon die de auto koopt daar wel eens alle dagen met een zware voet kan mee gereden worden en alle dagen het max aan toegelaten gewicht achter hangt om mee rond te rijden.
gaan de onderdelen dan vlugger slijten , natuurlijk maar dan spreek je over slijtbare onderdelen en geen constructie delen
ik rijd met een 320d 150pk van 2004 en heb deze tweedehands gekocht als hij 4 jaar werd, tot nu toe zeer tevreden maar ik weet ook niet hoe ermee gereden was voor ik hem kocht
ik hoop dat ik dit ook niet mee maak want ik hang mijn zuur verdiende centen liever ergens anders aan .
maar anderzijds begrijp ik wel dat ze geen nieuwe auto die in ontwikkeling is eerst 10 jaar kunnen testen om dan pas op de markt te brengen, daar is gewoon geen geld en tijd voor.
BMW moet hier in ieder geval zijn verantwoordelijkheid opnemen en de mensen op een gepaste en correcte regeling voor stellen.
waar ik het niet mee eens ben is het feit dat jullie mensen veroordelen dat ze hun auto "aftrappen"
ik ben van het oordeel dat je een bepaalde auto met een bepaalde motor koopt om die te gebruiken en ik vind dat als ze bv. een 3 liter met meer dan 200 pk in een autoconstructie leggen ,dat deze constructie er moet op voorzien zijn
iemand die een bmw koopt met bv 200 pk aan boord om er dan mee aan de lichten uit getrokken te worden door een ligier
zijn de mensen die het niet hebben maar iemand die de 200 pk gebruikt waar hij tenslotte voor betaald, die heeft het wel...
als BMW een model op de markt brengt vind ik dat ze er moeten vanuit gaan dat de persoon die de auto koopt daar wel eens alle dagen met een zware voet kan mee gereden worden en alle dagen het max aan toegelaten gewicht achter hangt om mee rond te rijden.
gaan de onderdelen dan vlugger slijten , natuurlijk maar dan spreek je over slijtbare onderdelen en geen constructie delen
ik rijd met een 320d 150pk van 2004 en heb deze tweedehands gekocht als hij 4 jaar werd, tot nu toe zeer tevreden maar ik weet ook niet hoe ermee gereden was voor ik hem kocht
ik hoop dat ik dit ook niet mee maak want ik hang mijn zuur verdiende centen liever ergens anders aan .
Re: Subframe fout tot welk bouwjaar?
Natuurlijk het feit is dat een constructie fout is genoeg bewijzen foto's filmpjes te vinden. Zoals ik eerste zei dit is mijn 2e E46 de eerste E46 had ook een subframe schade ik kwam erachter na aankoop, maar blijkt dat ze het zelf opgelost hadden vanwege dat er een amateur achtig gelast was maar iig stevig genoeg. Ik hoop dat mijn subframe niet stuk aan het stuk gaan is en dat het alleen tot een rubbertje blijft.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Re: Subframe fout tot welk bouwjaar?
Ik neem aan dat het geen BMW meer wordt (| .
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Re: Subframe fout tot welk bouwjaar?
Goede actie Mario TT
Ik heb net onder mijn coupe gelegen en zie niks, had geen lamp bij de hand dus binnekort gaat die op de brug
Ik heb nog 2 maanden garantie bij een bvag dealer en heb al een afspraak voor vervanging van een slot dus dan mogen ze me gelijk laten zien dat het subframe nog 100% vasthangt
Maar ben benieuwd naar evt reactie's van bladen
Ik weet wel dat ze de 1000K5, 1000K6 types van suzuki allemaal hebben geinspecteerd op het frame omdat er in Amerika enkele waren met haarscheuren, dus ter voorkoming van zulke dingen die de 3 serie nu heeft tot zelfs 10 jaar na bouw hebben ze alle fietsen op de wereld terug laten komen naar de dealer voor inspectie
BMW had dit beter gedaan toen de eerste gevallen bekend werden,
Maar goed, het is nu eenmaal niet zo dus ik hoop dat de mijne goed blijft
Ik heb net onder mijn coupe gelegen en zie niks, had geen lamp bij de hand dus binnekort gaat die op de brug
Ik heb nog 2 maanden garantie bij een bvag dealer en heb al een afspraak voor vervanging van een slot dus dan mogen ze me gelijk laten zien dat het subframe nog 100% vasthangt
Maar ben benieuwd naar evt reactie's van bladen
Ik weet wel dat ze de 1000K5, 1000K6 types van suzuki allemaal hebben geinspecteerd op het frame omdat er in Amerika enkele waren met haarscheuren, dus ter voorkoming van zulke dingen die de 3 serie nu heeft tot zelfs 10 jaar na bouw hebben ze alle fietsen op de wereld terug laten komen naar de dealer voor inspectie
BMW had dit beter gedaan toen de eerste gevallen bekend werden,
Maar goed, het is nu eenmaal niet zo dus ik hoop dat de mijne goed blijft

Re: Subframe fout tot welk bouwjaar?
Dit is de enige reactie tot nu toe:
Geachte heer ,
Wij gaan uw vraag doorsturen naar onze collega's van de rubriek Tegengas, maar zoals u kunt lezen kunnen wij helaas niet iedereen advies geven. Alleen de voor publicatie geschikte bijdragen worden behandeld.
Met vriendelijke groet,
Gerda Siereveld
Redactiesecretariaat AutoWeek
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Subframe fout tot welk bouwjaar?
gisteren even me auto op de brug gehad.
gelukkig ziet het er prima uit. auto uit `99 328ci.
succes aan degene die wel kammen met dit probleem
gelukkig ziet het er prima uit. auto uit `99 328ci.
succes aan degene die wel kammen met dit probleem
suzuki alto 1.0 --> bmw e46 328CI--> bmw M3
Re: Subframe fout tot welk bouwjaar?
wel vaag evengoed he
Je hebt het dus, of helemaal niet het is niet gezegd dat iedereen het vroeg of laat heeft
Nu is die van mij orgineel geleverd in Luxemburg, iemand info of er daar een recall op is geweest ?
16e trouwens een afspraak bij de dealer, ik heb nog garantie en moet voor het slot van de bijrijder, en regensensor in de spiegel al terug (garantie) dus dan kan die gelijk op de brug ter inspectie
Je hebt het dus, of helemaal niet het is niet gezegd dat iedereen het vroeg of laat heeft
Nu is die van mij orgineel geleverd in Luxemburg, iemand info of er daar een recall op is geweest ?
16e trouwens een afspraak bij de dealer, ik heb nog garantie en moet voor het slot van de bijrijder, en regensensor in de spiegel al terug (garantie) dus dan kan die gelijk op de brug ter inspectie

Re: Subframe fout tot welk bouwjaar?
Zo die van mij vandaag naar de dealer voor wat garantiepunten, althans niet de dealer maar de bmw specialist waar die verkoper zaken mee doet.
regensensor was een storing, en is nu goed.
Slot bijrijders kant vervangen, is nu ook goed
sub-frame laten checken en een zeer klein beginnedn scheurtje van hoogstens 2 cm, nauwelijks zichtbaar maar met de lamp erbij was het goed te zien, Hij zei ook dat die er al had gezien waar het rondom weg was, dus dit was echt het begin stadium
afspraak gemaakt en onder garantie word die geheel gelast (hebben ze daar ook al vaker gedaan hoorde ik en daarmee zou het voor alrijd goed zijn), dus netjes geregeld dan toch.
en gelukkig binnen de garantie
verder erg tevreden met de 328
regensensor was een storing, en is nu goed.
Slot bijrijders kant vervangen, is nu ook goed
sub-frame laten checken en een zeer klein beginnedn scheurtje van hoogstens 2 cm, nauwelijks zichtbaar maar met de lamp erbij was het goed te zien, Hij zei ook dat die er al had gezien waar het rondom weg was, dus dit was echt het begin stadium
afspraak gemaakt en onder garantie word die geheel gelast (hebben ze daar ook al vaker gedaan hoorde ik en daarmee zou het voor alrijd goed zijn), dus netjes geregeld dan toch.
en gelukkig binnen de garantie

verder erg tevreden met de 328

Re: Subframe fout tot welk bouwjaar?
Bij mij hebben ze het nog steeds niet kunnen vinden 2 dealers geweest en ik vermoed mijn subframe gewoon kan niet anders.
Ik hoor een knak metaalachtige bonk geluid zodra ik naar achteren ga en vervolgens naar voren. Subframe gecheckt geen scheuren op het eerste oog maar, de chef denk toch ook subframe gezien het feit dat het erger wordt en frequenter. Alles is gewoon goed en goede conditie subframe rubbers zou misschien kunnen zijn lijkt mij niet. Er werd wel gezegd dat de schotten in je achteras holle ruimte waar de koker zit, wel eens los kan raken en dat je dat hoor. Om dat te fixen moet alles weg bodem ook. Maandag gaat me auto weer naar Gouda BMW voor uitvoerig controle zodra subframe is dan coulance vragen.
Ik hoor een knak metaalachtige bonk geluid zodra ik naar achteren ga en vervolgens naar voren. Subframe gecheckt geen scheuren op het eerste oog maar, de chef denk toch ook subframe gezien het feit dat het erger wordt en frequenter. Alles is gewoon goed en goede conditie subframe rubbers zou misschien kunnen zijn lijkt mij niet. Er werd wel gezegd dat de schotten in je achteras holle ruimte waar de koker zit, wel eens los kan raken en dat je dat hoor. Om dat te fixen moet alles weg bodem ook. Maandag gaat me auto weer naar Gouda BMW voor uitvoerig controle zodra subframe is dan coulance vragen.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D