E60 kopen
Re: E60 kopen
Met een budget van 15-16-17 lijkt het me niet voordelig om in Duitsland te gaan shoppen hoor. Dit betekend dat je een auto moet zoeken voor max 12 a 13, en voor dat bedrag heb je niet echt veel keus in Duitsland of het moet helemaal in Muchen/Stuttgart zijn bij een louche bedrijf. Ik heb ook een tijdje naar Duitsland gekeken, ook veel zitten bellen en mailen maar uiteindelijk moet je toch een dagje vrij nemen van werk en duimen dat het allemaal goed is.
Bij autos boven 25-30 ben je gek als je niet gaat shoppen in Duitsland
ps. autos fur export moet je absoluut links laten, daar hoeven de Duitsers namelijk 0,0 garantie op te geven
ps. autos fur export moet je absoluut links laten, daar hoeven de Duitsers namelijk 0,0 garantie op te geven
Ik denk dat ik me toch ga richten op een aankoop in NL dan, heel weinig verschil en uit duitsland kopen kost alleen maar veel tijd 
Maar dan heb ik nog een vraag, bij de meeste autos zien de uitlaten er wel strak en sportief uit, maar bij sommige zie ik zo een lelijk uitlaat waarbij de gaten de grond in kijken...
Is dat verschil alleen in de uitlaat (uiterlijk) of heeft het ook vermogen verschil etc?
Maar dan heb ik nog een vraag, bij de meeste autos zien de uitlaten er wel strak en sportief uit, maar bij sommige zie ik zo een lelijk uitlaat waarbij de gaten de grond in kijken...
Is dat verschil alleen in de uitlaat (uiterlijk) of heeft het ook vermogen verschil etc?
Die 'lelijke' uitlaat met dubbel pijpje omlaag is van een diesel en wel van de 530d met 218 pk van bouwjaar 2003 t/m 2005, de 530d met 231 pk van bouwjaar 2006 en later heeft een dubbele uitlaat die recht naar achteren wijst. 
Laatst gewijzigd door Gast op 08 okt 2010, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
- Kingfisher
- Contacteer:
Niet helemaal correct, de gebogen uitlaat is een diesel zonder DPF (diesel partikel filter, ofwel roetfilter), de rechte uitlaat is de versie mét DPF.
Mijn 530d uit 2005 heeft een roetfilter, dus rechte uitlaten.
Een roetfilter scheelt overigens 600 euro aan BPM (in ieder geval toen ik 'm in 2009 importeerde).
Mijn 530d uit 2005 heeft een roetfilter, dus rechte uitlaten.
Een roetfilter scheelt overigens 600 euro aan BPM (in ieder geval toen ik 'm in 2009 importeerde).
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
En hoeveel pk heeft je wagen dan?Kingfisher schreef: Mijn 530d uit 2005 heeft een roetfilter, dus rechte uitlaten.
Laatst gewijzigd door Mooggie op 09 okt 2010, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kingfisher
- Contacteer:
Vóór de installatie van de Dtronic powerbox had ie 218pk (160kw), net als de versies zonder roetfilter.
Het klopt overigens dat er later in 2005 (september) een upgrade van het blok is geweest naar 231pk. De start/stop knop is op datzelfde moment geïntroduceerd, dus daaraan kun je de 231pk versie herkennen.
Het klopt overigens dat er later in 2005 (september) een upgrade van het blok is geweest naar 231pk. De start/stop knop is op datzelfde moment geïntroduceerd, dus daaraan kun je de 231pk versie herkennen.
Laatst gewijzigd door Kingfisher op 09 okt 2010, 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Aha ...
Ik dacht dat met de upgrade van de 530d (sept 2005) van 218 naar 231 pk ook meteen voor het eerst het roetfilter was geintroduceerd. Maar blijkbaar bestond het roetfilter dan ook al bij de (latere versies van) 218 pk.
Ik dacht dat met de upgrade van de 530d (sept 2005) van 218 naar 231 pk ook meteen voor het eerst het roetfilter was geintroduceerd. Maar blijkbaar bestond het roetfilter dan ook al bij de (latere versies van) 218 pk.
Ik had ook nog is naar wat 3 series (e90) gekeken, die spreken mij ook wel aan.
Maar nou twijfel ik daar wel over, het moet een automaat diesel zijn, en dan kom je met mijn budget bij een 320d. (4 cilinders)
Een 3 serie is namelijk ook wat goedkoper in onderhoud/brandstofverbruik/wegenbelasting....
Maar is het vergelijkbaar met een 530d? Een 530 zal wel wat groter zijn enzo, maar hoe zit met snelheid/wegligging etc?
Ik heb tot nu toe nog nooit een 6 cilinder auto en ben daarom nieuwsgierig in een 530d, maar is een 530d veel sneller als een 320d of valt dat wel mee?
Maar nou twijfel ik daar wel over, het moet een automaat diesel zijn, en dan kom je met mijn budget bij een 320d. (4 cilinders)
Een 3 serie is namelijk ook wat goedkoper in onderhoud/brandstofverbruik/wegenbelasting....
Maar is het vergelijkbaar met een 530d? Een 530 zal wel wat groter zijn enzo, maar hoe zit met snelheid/wegligging etc?
Ik heb tot nu toe nog nooit een 6 cilinder auto en ben daarom nieuwsgierig in een 530d, maar is een 530d veel sneller als een 320d of valt dat wel mee?
Ik vind niet dat je een 320 kunt vergelijken met een 530.. Maar dat zul je wel begrijpen wanneer je in een 530 zit 
E60 530D
Ik heb jarenlang een 3 serie gereden (E46).
Begin dit jaar begon ik te kijken naar een nieuwere 3 serie.
Ik zocht een paar opties zoals navigatie met vaste display en stoelen met geheugen(omdat mijn vrouw de auto ook rijdt)., parkeersensoren e.d. Er zijn wel 3serie's die dat hebben, maar die kan je op 1 hand tellen. Prijzen waren er ook naar.
Toen ging ik kijken naar 5 serie en die hebben dat soort opties bijna standaard.
Wegligging? Rijgedrag?
Inderdaad zul je het pas begrijpen als je in een 530 zit.
Ik heb een 530i met 258pk. In een woord: Fenomenaal.
En wat die 320'jes betreft; Bedoel je die ik altijd in mijn achteruitspiegel zie :>
Begin dit jaar begon ik te kijken naar een nieuwere 3 serie.
Ik zocht een paar opties zoals navigatie met vaste display en stoelen met geheugen(omdat mijn vrouw de auto ook rijdt)., parkeersensoren e.d. Er zijn wel 3serie's die dat hebben, maar die kan je op 1 hand tellen. Prijzen waren er ook naar.
Toen ging ik kijken naar 5 serie en die hebben dat soort opties bijna standaard.
Wegligging? Rijgedrag?
Inderdaad zul je het pas begrijpen als je in een 530 zit.
Ik heb een 530i met 258pk. In een woord: Fenomenaal.
En wat die 320'jes betreft; Bedoel je die ik altijd in mijn achteruitspiegel zie :>
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Fabrieksopgaaf van 320d en 530d verschilt de 0-100km/h niet zo heel veel?
+/- 1 sec, is dat in de werkelijkheid veel anders of??
320d: Topsnelheid: 220 km/u
Acceleratie 0-100: 8,3 sec
530d: Topsnelheid: 243 km/u
Acceleratie 0-100: 7,3 sec
+/- 1 sec, is dat in de werkelijkheid veel anders of??
320d: Topsnelheid: 220 km/u
Acceleratie 0-100: 8,3 sec
530d: Topsnelheid: 243 km/u
Acceleratie 0-100: 7,3 sec
- Kingfisher
- Contacteer:
Ik heb vaak sprintjes getrokken tegen auto's die tussen de 8 en 9 seconden naar de honderd gaan. Het verschil in die range is inderdaad niet schokkend, maar zodra je die 100 voorbij bent is het echt een ander verhaal.
Ik ben toch wat meer aan het kijken naar een auto in Duitsland, want in Nederland zie ik maar heel weinig autos met xenon, electrische stoelen + geheugen, schuifdak, stoelverwarming etc, terwijl dat in Duitsland niet zo een probleem is te vinden, echt heel veel aanbod.Ogerr530 schreef:Met een budget van 15-16-17 lijkt het me niet voordelig om in Duitsland te gaan shoppen hoor. Dit betekend dat je een auto moet zoeken voor max 12 a 13, en voor dat bedrag heb je niet echt veel keus in Duitsland of het moet helemaal in Muchen/Stuttgart zijn bij een louche bedrijf. Ik heb ook een tijdje naar Duitsland gekeken, ook veel zitten bellen en mailen maar uiteindelijk moet je toch een dagje vrij nemen van werk en duimen dat het allemaal goed is.
Maar wat ik mij nu afvraag is, als ik een auto uit Duitsland importeer, heb ik dan ook een Duitse dashboard met navigatie en alles erbij?
Alsof het gedoe van importeren niet genoeg is moet ik dat ook nog rechtzetten zeker? :z
- Kingfisher
- Contacteer:
Auto's uit Duitsland hebben inderdaad een Duitstalige iDrive, die je desgewenst nog op Engels of Frans kunt zetten.
Wil je het in het Nederlands, dan moet je óf langs de dealer in Nederland die de software voor ongeveer 150 euro bijwerkt, of je moet net als ik geluk hebben dat de Duitse dealer de software al (kostenloos) wil bijwerken naar het Nederlands.
Wil je het in het Nederlands, dan moet je óf langs de dealer in Nederland die de software voor ongeveer 150 euro bijwerkt, of je moet net als ik geluk hebben dat de Duitse dealer de software al (kostenloos) wil bijwerken naar het Nederlands.
Ik zie op die Duitse sites ook netto en bruto prijzen, ik heb hier het een en ander over gegoogled.
Ik heb een eenmanszaak, kan ik dan in principe de auto importeren uit Duitsland zonder BPM te betalen?
Kan ik hier problemen mee krijgen?
Of betaal ik de netto prijs als ik de auto op naam van zaak zet? Kan dat met een eenmanszaak?
Weten jullie hier misschien iets over?
Ik heb een eenmanszaak, kan ik dan in principe de auto importeren uit Duitsland zonder BPM te betalen?
Kan ik hier problemen mee krijgen?
Of betaal ik de netto prijs als ik de auto op naam van zaak zet? Kan dat met een eenmanszaak?
Weten jullie hier misschien iets over?