Het heeft me wat moeite gekost, maar ik ben eindelijk binnen geraakt
Ik heb een jaar geleden een motortuning laten doen, en toen zijn de problemen begonnen. Mijn auto is een 330d met 184 pk en 390 Nm. Met de tuning had hij 212 pk en 450 Nm. De eerste drie weken ging alles goed, maar dan begon de koppeling te slippen. Vooral bij hernemen vanuit lage toeren slipte hij door.
Op dat moment had ik 180.00 km op de teller, dus ik ging er vanuit dat de koppeling gewoon versleten was. Ik heb de drukgroep en de koppelingsplaat laten vervangen. Het vliegwiel was nog in goede staat en is niet mee vervangen. De herstelling is door mijn oom gedaan die garagist is. Helaas bleef de koppeling slippen na de herstelling.
Ondertussen heb ik iemand leren kennen die bij bmw werkt en ook met het probleem bezig is. Hij heeft de pompcilinder van de drukgroep en de flens van de druklager binnenin ook al vervangen. Maar spijtig genoeg is er nog altijd geen verandering.
Het is niet constant dat ze doorslipt, maar heel onverwacht wat het lastig maakt om bv. iemand voorbij te gaan. Als de auto echt goed warm is, is het minder, maar gebeurt het ook.
Ik hoop echt dat hier een oplossing uit de bus komt, want na een jaar begin ik het beu te worden (|