GreyCooperS schreef:Ik heb net een leder comfort interieur gekocht, wat op een onderstel van de semi electrische stoelen staat. Het frame wat er standaard onder zit past niet 1 op 1.
Alle meer opties die electrisch zijn kun je aansturen door er simpelwef stroom naar toe te leiden. Als je oem frame passend maakt en de oem knoppen bij de stoelen hebt kun je die relatief simpel werkend krijgen.
Stoelverwarming is lastiger. Naast de stroom moet je ook het bedieningspaneel vervangen. Die vindt je vaak op ebay of zo.
Weet niet of er programeer werk aan te pas komt.
Memory is wel een kwestie van programmeren. Dus een helpvolle dealer zoeken of een bedrijf die hier de apparatuur voor heeft.
Succes!
ik ben erg benieuwd hoe het bij jou geregeld is dat de kopsteunen,het bovenste gedeelte van de rugleuning en het voorste gedeelte van de zitting electr. bediend word dmv het standaard (half electr) onderstel+bedieningspaneel.
Dit onderstel+bedieningspaneel mist simpel de bediening knoppen daarvoor.
Het bedieningspaneel van de comfort stoelen kun je echt niet zomaar even gebruiken op je standaard onderstel,de aanstuuring van het comfort bedieningspaneel is totaal anders geregeld dan het standaard paneel.
Naar de knoppen van het standaard paneel loopt 12volt toe die na de knoppen direct de motoren aansturen,bij de comfort word alles via de modules geregeld die onder de stoelen zitten,en deze worden weer aan gestuurt via de canbus etc etc
Je ontkomt er in mijn ogen dus niet aan om een hoop draden te (laten)trekken en de zaak te laten programmeren, wat in mijn geval,want ik had een comfort intrieur,zo'n 750tot1000 euro zou kosten om het in te laten bouwen.