Elektrische spiegels flippen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
330cdevil

Elektrische spiegels flippen

Bericht door 330cdevil » 21 okt 2010, 19:24

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik last van mijn elektrisch verstelbare spiegels. Wat is het probleem? Ze hebben een eigen wil gekregen gek genoeg. Ze gaan willekeurig letterlijk alle kanten op, ook wanneer je de auto op slot zet blijven ze doorratelen. Sinds gisteren reageren ze ook nauwelijk op het controllertje in de deur. Wanneer bijv. een tikje omhoog 'stuurt' gaat de spiegel helemaal omhoog of gebeurt er juist helemaal niets. Ik heb het controlletje ook losgekoppeld gehad, maar zelfs dan gaan ze alle kanten op. En dit is natuurlijk heel erg hinderlijk op de wegen. Ook de achteruit stand doet de rechter buitenspiegel niet meer zoals het hoort.

Is dit een veel voorkomend probleem bij de e46? Het gaat om de standaard spiegels van een 2004 330cd.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Het kost je toch al snel erg veel geld om deze te laten vervangen, dus vraag ik het hier maar even. Het klinkt heel erg grappig, maar in mijn rechter buitenspiegel zie ik momenteel alleen maar asfalt en de linker de lucht (|

Alvast bedankt.
Diesel, de duurloper.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Elektrische spiegels flippen

Bericht door bjornc » 21 okt 2010, 19:39

Hier heb ik nog nooit van gehoord....
Lijkt me haast kortsluiting ergens.
Wellicht vocht in de deur? Dat dan ook bij de schakelaar gekomen is?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”