Ruit vervangen via verzekering; dealer of carglass?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
firenza

Re: Ruit vervangen via verzekering, dealer of carglass?

Bericht door firenza » 10 jul 2009, 09:16

Na de " goede" reacties over carglas dan maar even mijn verhaal,,

Bij m'n E39 heb ik m'n voorruit tot 4 keer toe laten vervangen bij carglass en dat kost je veel tijd hoor :r

nr 1 : Steenslag en barst in de ruit dus belletje naar carglass en afspraak was gemaakt en een nieuwe ruit zat erin.

nr 2 : De ruit die geplaatst was, daar zat een luchtbel in en notabene een monteur bij de dealer gaf aan dat het onveilig was waardoor deze ook vervangen moest worden.

Nr 3 : De ruit die hierna geplaatst was daar zat een raar mankement op,, als je de zon zegmaar tegemoet reed zag je soort van raare golfbewegingen in je ruit en zag je weinig van de weg, oftewel na een ritje met de carglas mensen moest dat ruit ook maar worden vervangen.

Nr 4 : Na het vorige avontuurtje merkte ik dat m'n regensensor en lichtsensor het niet meer deden, na een korte navraag bleek dat ze het verkeerde ruit erin hadden gezet, dus deze mocht weer plaats maken voor een ander :r :r :r

Oftewel ,, met de E60 gaan we wel gewoon naar de dealer ,, een kijken hoe het daar verloopt ......
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe

Haantje

Bericht door Haantje » 10 jul 2009, 10:40

Vanochtend is mijn vooruit vervangen door Autoruitdirect. Dit bedrijf neemt in bijna alle gevallen je eigen risico over, zodat je geen cent betaalt. De gedachte dat ze mij korting geven in plaats van datzelfde geld te besteden aan een irritante reclamecampagne spreekt mij wel aan. De service is gewoon keurig, ze komen thuis of op je werk. Een ruit met groene zonnebaan in plaats van een normale was geen enkel probleem. Kortom: Autoruitdirect is een aanrader!

Het merk van de geplaatste ruit is Pilkington. Onder de FAQ op hun website vond ik dit:
(http://www.pilkington.com/europe/benelu ... efault.htm)

13. What cars do you supply?
We provide glazing for one in three of the world's vehicles and supply all of the major vehicle groups including Toyota, GM, Ford, Daimler, VW, Renault/Nissan, PSA Peugeot Citroen, Honda and BMW.

gekke mac

Bericht door gekke mac » 12 jul 2009, 16:58

@ Griffendahl

De band is een kleine 9 a 10 cm breed (zo ff vlug gekeken in de regen) Deze zit op ongeveer de helft van
het gedeelte waar de spiegel aan gemonteerd is en de originele kwam er ruim aan voorbij...
Ik heb geen paarse gloed dus dat kan wel de reden zijn dat ie zo snel beslaat.

:W
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!

bibic

Bericht door bibic » 08 sep 2009, 16:42

Hey,

Mij voorruit is binnenkort ook aan de beurt, nu heb ik gevraagd voor een full options raam dus met zonneband en warmte werend. Die gast van Autoglas-Service vertelde mij dat het niet kan, dus het is het een of de ander maar ik meende dat sommigen hier beide hadden???

Groeten,
Bibic
Increase the Peace!

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 08 sep 2009, 19:08

Dealert bellen dus.

Lexie

Bericht door Lexie » 08 sep 2009, 19:31

Heb een tijdje geleden een andere voorruit laten plaatsen bij Carglass.

Kom ik er na een paar dagen achter dat er een uitsparing zit voor het chassisnummer, maar die zit daar helemaal niet :?

Zag bij mijn schoonpa zijn Seat dat die daar wel zit. Vreemd...

Overigens geen problemen met regensensor.

Misschien volgende keer (als nodig) dealer proberen.

bibic

Bericht door bibic » 30 sep 2009, 15:58

Ik heb zojuist mij ruit laten vervangen door autoglas voor een versie die warmte werend is en met zonneband. Alleen nu doet de regen sensor het niet meer..... Iemand ook meegemaakt dat de regensensor het niet meer doet nadat je de ruit hebt vervangen? Is het gewoon kwestie van opnieuw kalibreren?

Groeten,
Bibic
Increase the Peace!

JdM

Bericht door JdM » 01 okt 2009, 20:56

Heb je je auto weer meegenomen daar?Ik zou hem denk ik pas meenemen als ze het opgelost hebben en welke firma is autoglas?

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 04 nov 2010, 20:02

Hallo, ik dacht laat ik ook eens gek doen, ik heb in 10 jaar tijd nog nooit een ruit geclaimd, vandaag dus ook maar eens een nieuwe voorruit besteld orgineel bij de dealer ivm een (onzichtbare) barst ;) warmtewerend en met een groene baan en uiteraard met licht/regensensor.
Wordt 10 november gemonteerd, ben benieuwd :zwaai:

theokouis

Bericht door theokouis » 04 nov 2010, 20:31

Bij de bmw dealer waar ik heb gewerkt kwam er een extern bedrijf om voorruiten te vervangen... breng je je auto naar de dealer...
Ik zou het zeker bij een carglass of iets dergelijks laten doen, die jongens doen het iedere dag en bij de dealer is het uitzonderlijk. succes

chrisE46

Bericht door chrisE46 » 04 nov 2010, 21:27

Ik heb ook een nieuwe voorruit laten plaatsen. Bij Autotaalglas in Hoogvliet. Aardige gasten, heb er lekker bij gestaan tijdens de klus, beetje babbeltje maken...

Regensensor maken ze geeneens los. Kan je gewoon losklikken, dus niks stekkers los...

Uiteraard ook met groene band. En kosteloos, zit maximaal en val niet terug in no claim.

Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 05 nov 2010, 18:16

In mei laten vervangen,geen problemen met regensensor,deed het zelfs beter omdat de ruit geen schades meer had.
Alleen nu werkt de sensor niet meer goed,ook met nieuwe ruitenwisserb;aden.hij werkt nu als een gewoone interval. :(
Ik zal de stekker eens los maken en wer terug plaatsen,misschien dat het helpt. :?

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 13 nov 2010, 16:09

Zo me nieuwe voorruit zit erin, wel supernetjes en alles werkt naar behoren.

Iemand enig idee waarom het middenvlak net even anders is van de groen baan de de rest van de ruit ? wat ik begreep is dat het een soort zicht vlak of locatie is om bijvoorbeeld een GPS te plaatsen omdat daar dan wel/beter ontvangst is omdat het gedeelte niet warmtewerend is, warmtewerende voorruiten verminderen het ontvangst van de GSM en GPS namelijk begreep ik :?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hompie op 14 dec 2010, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Harm78

Bericht door Harm78 » 15 nov 2010, 11:27

Ik zou het zeker bij een carglass of iets dergelijks laten doen, die jongens doen het iedere dag en bij de dealer is het uitzonderlijk.
"iets dergelijks" is nog OK, Autotaalglas of een goede glasboer werkt over het algemeen prima.
Maar als je auto je lief is moet je zeker nooit naar carglass gaan. Die vervangen een ruit in veel minder tijd dan nodig is om het goed te doen, en beschadigen vaak ook nog de lak. Echt een stel eersteklas prutsers, bij mijn broer hebben ze een ruit ook tot 3 keer toe opnieuw moeten plaatsen omdat het bleek te lekken...

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 15 nov 2010, 14:33

Hompie schreef:wat ik begreep is dat het een soort zicht vlak of locatie is om bijvoorbeeld een GPS te plaatsen omdat daar dan wel/beter ontvangst is omdat het gedeelte niet warmtewerend is, warmtewerende voorruiten verminderen het ontvangst van de GSM en GPS namelijk begreep ik :?
Correct...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”