Schokbrekers vervangen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Hendrix

Schokbrekers vervangen

Bericht door Hendrix » 06 sep 2010, 12:23

Beste E39-rijders,

Mijn 523i is toe aan een setje schokbrekers (voorkant). Het liefst monteer ik orgineel om 2 redenen; Je weet zeker dat je de juiste onderdelen krijgt en de onderdelen zijn van een bepaalde kwaliteit (mag je verwachten).

Nu zijn er op i-net schokbrekers te koop van het merk Gabriel. Is er iemand die al eens schokbrekers van dit merk heeft gemonteerd? Zo ja, hoe zijn dan de ervaringen hiermee? Het prijsverschil met orginele schokbrekers is namelijk enorm en dus het overdenken waard.

Groetjes,
Hendrik

Mikex5

Re: Schokbrekers vervangen

Bericht door Mikex5 » 06 sep 2010, 18:34

Gabriel is de onderkant van de markt kwikfit monteert het ook nou dan weet je het wel , voor een standaard onderstel zijn de schokdempers voor de E39 zeer redelijk geprijst en zou je, boge, sachs,bilstein of koni moeten gebruiken . Heb je een Mtech ophanging dan kun je de prijzen verdubbelen .

Hendrix

Bericht door Hendrix » 07 sep 2010, 10:30

Beste Mikex5,

Dank voor de snelle reactie.

Zoals in veel forumregels geschreven staat; "Google zelf eerst even of zoek het forum door alvorens een vraag te stellen". Nu ben ik even te snel geweest met het stellen van deze vraag. Na wat i-netten zie je al snel dat goedkoop duurkoop wordt in dit geval, dus heb ik een setje orginele dempers bestelt bij de dealer. Voor wat de prijs betreft, even slikken (en weer doorgaan). Het is de eerste auto van de +/- 10 stuks die ik niet na een jaar weer weg doe omdat hij verveelt of matig rijdt. Deze wagen is de investering waard.

Groetjes,
Hendrik

Hendrix

Bericht door Hendrix » 26 nov 2010, 16:41

Beste,

Bij de dealer heb ik nieuwe schokbrekers gekocht en zelf gemonteerd. De auto rijd weer prima.

Groet,
Hendrik

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”