Weet iemand of je de cockpit van een Amerikaanse E46 is om te wisselen met een Euro-unit?
Ik kan namelijk aan een hele mooie 325 komen (niet goedkoop), maar ik denk dat ik me zal ergeren aan de Miles aanduiding.
Ik heb op mijn e36 de cockpit moeten wisselen omdat de oude overleden was. Zolang je een cockpit van een andere 6-cilinder pakte (ging om een 325) was het plug and play. Even iemand laten langskomen om de kilometerstand omhoog te schroeven en je bent klaar. Je had trouwens het gezicht van die kerel moeten zien toen ik de km-stand op de teller van 170K naar 230K wilde hebben. Dat maken ze NIET vaak mee denk ik!
Zou dat ook bij een E46 kunnen? Ik zit dan ook nog met de climate control die in Fahrenheit is, maar dat trek ik wel. Ik vind het gewoon waarschijnlijk vervelend dat ik tegen die Miles zit aan de te kijken. Ik krijg al genoeg bekeuringen.....
Dash/cockpit wisselen
-
Griffendahl
Re: Dash/cockpit wisselen
Bij die Miles teller staan toch ook gewoon de kilometers bij op ??
Klopt, staat klein in het midden. Maar de dagteller en km-stand zIjn ook in Miles. En dat stoort, daar ben ik niet op ingesteld. USA heeft ook verbruiksmeter in MPG.
Bij e36 kost gebruikte cockpit 5 tientjes, overzetten 10 minuten, km-stand aanpassen 4 tientjes. Daar doe ik het wel voor om lekker alles duidelijk in km te hebben. Voor meer ook trouwens, de vraag is of het uberhaupt kan.
Bij e36 kost gebruikte cockpit 5 tientjes, overzetten 10 minuten, km-stand aanpassen 4 tientjes. Daar doe ik het wel voor om lekker alles duidelijk in km te hebben. Voor meer ook trouwens, de vraag is of het uberhaupt kan.
-
jeroenvanalem
antwoord op je vraag heb ik niet, maar let er op dat als je zover bent dat je een euro-teller aanschaft, zorg er dan wel voor dat je de tellerstand naar boven moet wijzigen.
Ik heb zelf een nieuwe teller erin geplaatst en het bedrijf dat voor mij de stand (ook naar boven) wijzigde vertelde dat ze bij een E46 niet meer naar beneden kunnen wijzigen.
Suc6!
Ik heb zelf een nieuwe teller erin geplaatst en het bedrijf dat voor mij de stand (ook naar boven) wijzigde vertelde dat ze bij een E46 niet meer naar beneden kunnen wijzigen.
Suc6!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Volgens mij kan je dat laten omprogrammeren, zodat je kilometerstand behouden blijft.feddomw schreef:Klopt, staat klein in het midden. Maar de dagteller en km-stand zIjn ook in Miles. En dat stoort, daar ben ik niet op ingesteld. USA heeft ook verbruiksmeter in MPG.
Wellicht dat Speek dit voor je kan, of anders de dealer.
Inderdaad, het is niet zomaar plug&play om te wisselen.
Maar het is ook mogelijk om je huidige Miles teller naar Kilometers om te laten zetten. Dan kun je evt. ook nog een teller inleg van een KM teller scoren, en je bent er ook.
Maar het is ook mogelijk om je huidige Miles teller naar Kilometers om te laten zetten. Dan kun je evt. ook nog een teller inleg van een KM teller scoren, en je bent er ook.
www. M3 register .nl