E39 draagarmen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
badouwes

E39 draagarmen

Bericht door badouwes » 10 dec 2010, 11:04

De draagarmen van de E39 (en E46... en wellicht ook andere,,,) zijn een bekend 'zwak' punt, of beter gezegd, de slijtage wordt merkbaar. Bij velen met name door trillingen in het stuur en/of bij het remmen.

Nu ben ik, en met mij velen denk ik, erg benieuwd naar jullie ervaringen met vervangende delen.

OEM:
BMW monteert hydro-olie in zijn lagers. Nu hebben deze voordelen, maar een nadeel is mogelijke lekkage. Ze zijn ook, geen verrasing, erg duur. :X

MEYLE:
Meyle reclameert met zijn HD serie, beter dan OEM te leveren. Meyle levert daarom rubber bussen met aangepaste interne stalen bussen, en zonder hydro-olie. Ze claimen langere levensduur. Ze zullen 'stijver' zijn. :?

Bij de E46 forum las ik het volgende: Quote: "Ik kom de laatste tijd toch best wat negatieve ervaringen tegen wat betreft de draagarmen van Meyle. In Duitsland zijn er veel gebruikers die last krijgen van trillingen in het stuur, vanwege het ontbreken van olievulling in de silentblocs".

LEMFÖRDER?

FEBI-BILSTEIN?

DELPHI?

QUINTON HAZELL?

MAPCO?

MOOG?

MERKLOOS via ATP-Autoteile:
Atp-autoteile in Duitsland levert goedkope vervangingsdelen. Ik heb bij hun remschijven en -blokken besteld, Ze zitten er nog niet zolang onder, maar tot nu toe prima (<5000 km). Erg goede en snelle afhandeling per internet. :)

Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie ervaringen, er zijn redelijk wat forumgebruikers die ze er inmiddels onder hebben.

ANDERE MERKEN / LEVERANCIERS? :!

Ik ben gewoon even benieuwd naar jullie respons! :amen:
OEM M5 is enough.... lovely!

marjofil

Re: E39 draagarmen

Bericht door marjofil » 03 jun 2013, 21:39

Hallo,

Ik kan je vertellen dat de ATP autoteile goed zijn.

Heb ze al bij verschilende BMW type's onder gezet. De klanten hebben geen klachten, heb een klant die al 4 jaar met een settje rijdt en geen speling op de kogels en rubbers heeft.

Het is een prima set voor weinig geld. :duimen:

Bij de andere merken betaal je alleen voor de naam.
M, The Most Powerful Letter On The Planet

streamline

Re: E39 draagarmen

Bericht door streamline » 25 jun 2013, 22:46

Ik rijd zelf met Moog, omdat ik daar korting op krijg als ik dat bestel bij de groothandel.
Prima onderdelen voor een redelijke prijs.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”