rook aan chauffeurszijde
-
cardinaelss
rook aan chauffeurszijde
Hello,
vraagje: gisteren zat ik vast in de sneeuw. In achteruit/vooruit er uit proberen slippen maar plots kwam er rook onder de wagen uit ( onder chauffeursdeur). Ik heb de wagen onmiddelijk stilgezet en nachtje laten staan. Vanmorgen gestart en klein beetje gereden maar ik ben toch een beetje ongerust. Terecht? Kon het erg veel kwaad wat gebeurd is? weet iemand wat die rook links betekent?
vraagje: gisteren zat ik vast in de sneeuw. In achteruit/vooruit er uit proberen slippen maar plots kwam er rook onder de wagen uit ( onder chauffeursdeur). Ik heb de wagen onmiddelijk stilgezet en nachtje laten staan. Vanmorgen gestart en klein beetje gereden maar ik ben toch een beetje ongerust. Terecht? Kon het erg veel kwaad wat gebeurd is? weet iemand wat die rook links betekent?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: rook aan chauffeurszijde
Wat voor kleur rook, en waar rook het naar?
-
cardinaelss
beetje verbrand rubberachtig .... kwam van onder de auto chauffeurszijde. Waar kan ik best op letten als ik er nu mee begin te rijden?
- bjornc
Is het niet toevallig 1 band geweest, die aan het slippen gegaan is?
Waar je op moet letten, tja.... kijken of er niets onder de auto ligt. (olie, of andere vloeistoffen)
En alle vloeistof niveau's vooraf nakijken. (olie, stuurbekrachtiging, koelwater etc)
Verder het dashboard goed in de gaten houden.
Waar je op moet letten, tja.... kijken of er niets onder de auto ligt. (olie, of andere vloeistoffen)
En alle vloeistof niveau's vooraf nakijken. (olie, stuurbekrachtiging, koelwater etc)
Verder het dashboard goed in de gaten houden.
-
cardinaelss
hey,
de rook was wit grijs achtig en kwam wel degelijk van uit de richting van de motor. Ik ga morgen toch maar eens naar de dealer, ik hoop dat de koppeling niet stuk is.
bedankt voor de tips!
de rook was wit grijs achtig en kwam wel degelijk van uit de richting van de motor. Ik ga morgen toch maar eens naar de dealer, ik hoop dat de koppeling niet stuk is.
bedankt voor de tips!
- bjornc
Juist... de koppeling zou ook nog kunnen. Maar die heeft een heel kenmerkend geurtje, geen rubberachtig.
Maar als je de koppeling mishandeld, kan ie ook gaan roken idd.
Garage of dealer kan uiteraard uitsluitsel geven.
Maar als je de koppeling mishandeld, kan ie ook gaan roken idd.
Garage of dealer kan uiteraard uitsluitsel geven.
Kan het niet zijn dat je rem is vast bevroren is ? Door de kauw ?
BMW Bayerische Motoren Werke
-
cardinaelss
nee ik probeerde een klein heuveltje op te rijden voor de deur van mijn ouders (ik had al 5 km gereden en niks van rook ofzo ervaren). De laag sneeuw was veel dikker dan ik gedacht had, vervolgens begonnen mijn achterwielen te spinnen. Ik heb dan geprobeerd achteruit en vooruit te rijden maar kwam niet los en toen ineens rook aan mijn deur...
Een BMW kan wel tegen een stootje hoor, een beetje rook hier en daar kan niet meteen kwaad. Als je auto normaal rijdt en je hebt geen rare krakende geluiden gehoord en je koppeling slipt niet is er echt niets aan de hand. Als je je ASC aan hebt gehad dan kan je diff in ieder geval niet kapot zijn. Je achterremmen kunnen wel heet zijn geworden ivm het ASC. En als het van de motor af kwam dan kan het zijn dat je ijs op warme delen hebt gehad of dat je radiateur volledig warm was en is gaan dampen, iets wat niet abnormaal is.
Succes er mee.
Succes er mee.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.