waterprobleem

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
525 bruin

waterprobleem

Bericht door 525 bruin » 03 feb 2011, 17:59

Hallo,

Mijn naam is Kenny en ben nieuw hier, dus sorry moest ik iets verkeerd doen ofzo. Ik rij sinds een jaar met een 525 ( e60 ) en zit nu met een vervelend probleem. Sinds ik de auto vorige week zaterdag de auto gewassen heb zit ik met water binnen. Ik kan me niet voorstellen van waar het komt maar aan de achterbank achter de passagierszetel waar je je voeten moet zetten is het echt kletsnat. Weet er iemand hier of heeft er iemand dat ook al eens aan de hand gehad en zouden jullie mij kunnen helpen waar ik de oorzaak moet gaan zoeken. Het rare vanalles is dat de koffer volledig droog is en de opkanten waar je je voeten zet ook droog zijn. Ik dacht al dat het van vanonder komt maar hoe kan dit dan , het heeft niet echt geregend en het is te nat daar voor, het moet echt komen van hem te wassen denk ik. Hopelijk kan iemand mij goede raad geven. Alvast bedankt

Alibali

Re: waterprobleem

Bericht door Alibali » 03 feb 2011, 18:19

Heb je water gespoten van voor naar achter of van achter naar voor ? weet je dit niet probeer dat eerst het kan een lekke rubber zijn die om je hele deur zit ... dat is eigenlijk de enigste manier dat er water binnen komt tenzei je een dakraam heb

525 bruin

Bericht door 525 bruin » 03 feb 2011, 18:50

Ik heb inderdaad van achter naar vanvoor gespoten en andersom ook, maar hoe komt het dan dat alleen het onderste gedeelte nat is en de opkanten niet? Het water zou daar toch eerst moeten langs aflopen of niet. Ik ga het zo vlug mogelijk proberen droog te krijgen en dan in de auto gaan zitten terwijl iemand anders op de auto water gaat spuiten. Weet je misschien of er in de buurt een afwatering buisje loopt die misschien verstopt is ofzo?

Alibali

Bericht door Alibali » 03 feb 2011, 19:14

er loopt een rubber langs je gehele deur het kan zijn dat hij onder dus lek is er zit een rubber om de deur style heen dus deze kan je controleren het is inderdaad slim om binnen in tegaan zitten om te kijken en tevoelen waar het vandaan komt je kan ook wc papier er tussen doen om tekijken welke hoogte het begint..

Heb je het met regen buien ook of niet op gelet ?

525 bruin

Bericht door 525 bruin » 03 feb 2011, 20:28

Ik ga dat dit weekend eens proberen met papier. Met regen had ik daar geen last van nu misschien wel, ik zal moeten afwachten en oplossingen zoeken. Op het forum van de e46 staan ook zo gevallen met water aan de binnenkant en die spreken daar over een vochtscherm achter de bekleding van de deur die kapot of los is gekomen. Zou het dit ook kunnen zijn denk je? Nog eventjes vermelden dat ik geen schuifdak heb.
Quote van voorgaand bericht verwijderd - zie forumregels

Moderatoropmerking Farl

Aron

Bericht door Aron » 04 feb 2011, 01:04

het is waarschijnlijk idd de binnenbekleding van je deur..heb ik ook gehad bij mn e39..

iig heel veel kranten vast neerleggen (zuigt het water op)

heb de mijne toen bij de dealer gebracht en zij hebben toen ook heel wat liters weggezogen..
wel snel herstellen, want zit ook electronica onder je stoel ed..

succes

Alibali

Bericht door Alibali » 04 feb 2011, 09:05

Je kan ook 2 vochtvreters halen bij de bouwmarkt deze helpen ook zeer goed

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 04 feb 2011, 12:35

Lekkage is meestal vochtschermen in je deur.
De rubbers van je deur kan je zo controleren door er even naar te kijken. Zijn ze verdroogd of gescheurd heb je al wat gevonden. Zo niet zou ik meteen maar een deurpaneel los halen. Grote kans dat het vochtscherm stuk is of niet goed zit.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 04 feb 2011, 19:32

Het probleem is al aangegeven waarschijnlijk zit het isolatieschuim los tussen binnenin je deur en is er evt teer weggedrupt.
Ik heb dit ook gehad bij mijn e60

525 bruin

Bericht door 525 bruin » 05 feb 2011, 13:53

Ik ga vandaag de auto nog eens goed wassen met heel veel water en kijken wat hij gaat doen. Mijn vriendin moet maar op de achterbank gaan zitten en kijken waar het binnen komt. Moet volgende week toch naar de garage voor nieuwe remmen en zal dan het deurpaneel eens laten afhalen, zelf durf ik dat niet omdat ik niet juist weet waar alle schroeven staan en misschien brand erna weer een lampje van de airbag ofzo. Ik hou jullie op de hoogte.
Groeten en een goed weekend aan iedereen

Alibali

Bericht door Alibali » 05 feb 2011, 14:00

Je zei paneel zit voornamelijk met plastic klikkertjes 2min werk om deze eraf tehalen maar ja als je het niet durft wil of inderdaad beetje eng vind moet je het zeker niet doen

525 bruin

Bericht door 525 bruin » 06 feb 2011, 01:50

Vandaag ( zaterdag ) ben ik de auto gaan wassen met heel veel water ter hoogte van de deur waar er ergers water is binnengekomen met het resultaat en je raad het nooit, geen water te vinden deze keer. Nu weet ik het echt niet meer. Aan de onderkant van de deur heb ik ook een zwart stopje gevonden en eens weggenomen, resultaat volledig droog aan de binnenkant van de deur toen ik er met mijn vinger aan voelde. Dit wou ik je nog even laten weten en in de week naar de garage om te horen wat ze daar zeggen.

Alibali

Bericht door Alibali » 06 feb 2011, 09:08

Dus het was droog na het wassen had je wel de eerste keer je deur goed dicht gedan en niet stiekem dat hij net niet in het slot zat...

Mooggie

Bericht door Mooggie » 06 feb 2011, 09:10

+ 1 ;)
E90 330dA LCI 2010 245 pk Saphirschwarz M-pakket (2016-heden) Afbeelding
eerder:
E60 535d pre-LCI 2005 272 pk Carbonschwarz M-pakket (2010-2016)
E46 330d pre-LCI 2002 184 pk Saphirschwarz (2006-2010)

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 06 feb 2011, 19:06

Deurpaneel achter is zeer makkelijk te verwijderen.
Er Zitten 2 schroefjes onder 2 ronde afwerkingsdopjes.
Deze dopjes wip je er af en draai de schroefjes los.
Begin onderaan de deurpaneel en trek het deurpaneel van de deuraf (als je voor het deurpaneel zit naar je toe) ... Vaak gebruik ik een platte niet scherpe mes om deze ertussen te steken en ff goed naar je toe trekken.
Trek alles goed tot de bovenrand van het deurpaneel dan zijn alle drukpropjes los en til dan het paneel omhoog. Nu is het deurpaneel van de deur af :amen:

Monteren volgens de omgekeerde wijze :D

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”